ha
door harry1958 Dec 5, 2013 om 14:53
Voeding & gezondheid

Thuis bloeddrukmeter

Ik zou graag willen, dat kassa een aandacht besteed aan thuisbloeddrukmeters. Al jaren slik ik medicatie tegen hoge bloeddruk en meet ik deze regelmatig. Mijn thuismeter geeft altijd een uitstekende waarde. Nu blijkt er bij de huisarts op controle, dat mijn bloeddruk helemaal niet goed is. De meter blijkt behoorlijk af te wijken. Alleen geijkte meters schijnen goed te zijn. Ik vind dit een zeer gevaarlijke situatie. Er zouden alleen betrouwbare bloeddrukmeters moeten worden verkocht. Misschien moet kassa daar eens onderzoek naar doen in hoeverre deze afwijken wat er allemaal in de handel is.

6294 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2013 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo harry1958,

Je zit nu op een openbaar forum.

Voor contact met de redactie:

Klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

..... Er zouden alleen betrouwbare bloeddrukmeters moeten worden verkocht......
Helemaal mee eens!
Zou een geijkte kopen.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2013 om 15:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=harry1958 schreef op donderdag 5 dec 2013, 14:53]Ik zou graag willen, dat kassa een aandacht besteed aan thuisbloeddrukmeters. Al jaren slik ik medicatie tegen hoge bloeddruk en meet ik deze regelmatig. Mijn thuismeter geeft altijd een uitstekende waarde. Nu blijkt er bij de huisarts op controle, dat mijn bloeddruk helemaal niet goed is. De meter blijkt behoorlijk af te wijken. Alleen geijkte meters schijnen goed te zijn. Ik vind dit een zeer gevaarlijke situatie. Er zouden alleen betrouwbare bloeddrukmeters moeten worden verkocht. Misschien moet kassa daar eens onderzoek naar doen in hoeverre deze afwijken wat er allemaal in de handel is.

Als goede waardes voor jouw gezondheid zo belangrijk zijn, snap ik niet dat je een flutding koopt. Op internet is genoeg informatie te vinden over goede bloeddrukmeters voor thuisgebruik, o.a. hier KLIK

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veel mensen hebben ook nog last van "witte jassen bloeddruk". Dus als die bij de dokter komen, is hun bloeddruk altijd hoger.

Neem uw bloeddrukmeter eens mee als u naar de dokter gaat en meet daar ook nog eens met uw eigen meter. Dan weet u precies de eventuele afwijking.

pi
door pieterwolters - Dec 5, 2013 om 15:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet om te beginnen een geijkte meter kopen, maar dan moet je 'm wel regelmatig opnieuw laten ijken. Een geijkte meter is na een bepaalde tijd ook niet meer betrouwbaar.

Cookies
door Cookies - Dec 5, 2013 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 5 dec 2013, 15:36]maar dan moet je 'm wel regelmatig opnieuw laten ijken. Een geijkte meter is na een bepaalde tijd ook niet meer betrouwbaar.

Die digitale meters hoef je helemaal niet opnieuw te laten ijken.

ha
door harry1958 - Dec 5, 2013 om 17:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal eens met al het bovenstaande. Inmiddels ben ik ook van alles op de hoogte en weet ik nu dat niet alle bloeddrukmeters de juiste waarde aangeven. Maar heb er zelf nooit bij stil gestaan, zoals wellicht vele anderen dat er apparaten verkocht worden, die zo,n grote afwijking hebben als mijn meter. Zoiets mag vind ik niet verkocht worden. Ik vind, dat ik als consument ervan mag uitgaan dat alle verkochte apparaten binnen een bepaalde marge van zekerheid de juiste bloeddruk aangeven. Vandaar dat ik niet op sites ben gaan zoeken naar verschillen, maar gewoon in de winkel heb geïnformeerd. En natuurlijk heb ik inmiddels veel vergeleken en ken ik witte jassen bloeddruk.
Ik wilde dit onderwerp gewoon even onder de aandacht brengen, want er zullen vast meer mensen zijn die onwetend denken een prima bloeddruk te hebben.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al dat gemeet thuis, is ook niet zo verstandig.

ha
door harry1958 - Dec 5, 2013 om 19:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een negatief forum zeg. Ik dacht een positieve bijdrage te leveren. Er wordt alleen maar gezegd dat ik geen flut ding had moeten kopen en dat meten niet verstandig is, of witte jassen angst heb.
Ik ging er natuurlijk vanuit dat ik een apparaat had gekocht, dat redelijk betrouwbaar is en ik heb advies gekregen mijn bloeddruk in de gaten te houden.

Alle apparaten die een te grote afwijking geven moeten gewoon de handel uit. Dat wil ik onder de aandacht brengen en dacht dat dit de juiste plek is.

Helaas...

Ik ga mijn account maar weer wissen, al kan ik zelfs op de site van kassa niet vinden hoe dat moet????

ni
door niempje - Dec 5, 2013 om 19:35
14 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u, uw bloeddrukmeter wel eens meegenomen bij een contole bij de huisarts? Alleen op die manier kunt u erachter komen of er een verschil is bij de meting.
De bloeddruk thuis kan namelijk veel lager zijn dan bij een bezoek aan de huisarts.
De bloeddruk meting is een moment opname en schommelt regelmatig gedurende dag, bijvoorbeeld door inspanning en/of spanningen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 5, 2013 om 19:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 dec 2013, 15:28]Veel mensen hebben ook nog last van "witte jassen bloeddruk". Dus als die bij de dokter komen, is hun bloeddruk altijd hoger.

Neem uw bloeddrukmeter eens mee als u naar de dokter gaat en meet daar ook nog eens met uw eigen meter. Dan weet u precies de eventuele afwijking.
Dat is bij mij en andere die het zelfde merken precies zo. Als ik na de huisarts gaat dan moet ik fietsen en dat is een inspanning waarbij u bloeddruk stijgt.Dus ben ik een 1/2 ongeveer in de wachtkamer om de tot rust te komen. En ik hebmijn gegevens van de meter bij mij en dan is de afwijking echt te overz1en..

ha
door harry1958 - Dec 5, 2013 om 19:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk is het allang vergeleken met een andere meter op hetzelfde moment

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 5, 2013 om 20:29
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=harry1958 schreef op donderdag 5 dec 2013, 19:04]

Ik ga mijn account maar weer wissen, al kan ik zelfs op de site van kassa niet vinden hoe dat moet????

@ Harry1958,
ga naar mijn profiel, links in het rijtje mogelijkheden staat de regel uitschrijven.

Vr. gr. sjoppie.

pi
door pieterwolters - Dec 6, 2013 om 09:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 5 dec 2013, 15:45][quote=pieterwolters schreef op donderdag 5 dec 2013, 15:36]maar dan moet je 'm wel regelmatig opnieuw laten ijken. Een geijkte meter is na een bepaalde tijd ook niet meer betrouwbaar.

Die digitale meters hoef je helemaal niet opnieuw te laten ijken.

Onzin. Alle meters moeten geijkt worden. Digitale weegschalen in winkels moeten toch ook regelmatig geijkt worden? De uitlezing kan dan wel digitaal zijn, maar de sensor is analoog en de omzetting naar een digitale waarde is ook deel analoog. Genoeg punten dus waar de meter kan verlopen.

de eelco
door de eelco - Dec 6, 2013 om 11:06
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=harry1958 schreef op donderdag 5 dec 2013, 19:44]Natuurlijk is het allang vergeleken met een andere meter op hetzelfde moment

ik neem aan dat u huisarts u heeft geadviseerd om een goede(betere) te gaan kopen..
ja als ik er zo over nadenk dan kan ik niks anders zeggen dan dat ze misschien voorzien moeten zijn van een waarschuwing dat de meters kunnen afwijken van de werkelijke bloeddrukwaarde.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 6, 2013 om 11:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft Uw Huisarts wel een goede?

Mijn Arts kocht hem ook gewoon bij de Aldi...
Hij vergelijkt alleen met de vorige keer of het beter of slechter is geworden.
In de massa gemaakte meters kunnen afwijken maar ook later gaan afwijken.
Het bleek dat zijn meter een iets lekkende slang had...

De meeste Artsen testen gewoon meerdere meters en die teveel afwijken gaan eruit zonder iets te IJken!

Het is net als bij de benzine pomp, die meters voor luchtdruk wijken ook af en niemand die hier iets over zegt.
Je mag ook je eigen apparaat gebruiken bij de arts want niet de waarde maar de afwijking van deze ten opzichte van vorige bezoeken is bepalend of je beter of slechter word en er iets gedaan moet worden.

Pas bij 3 of meer meters gelijk gebruiken weet je of JOU of die van de ARTS afwijkt want dat kan natuurlijk ook.
Meestal liggen daar meerdere, maar vooral Artsen gebruiken hem zoveel dat een klein lek en afwijken daar eerder voor zal komen.

Verder tip;
Leg hem nooit voor het raam of in de zon, UV straling kan het rubber aantasten en zo de meter een afwijking geven!

su
door superklaver - Dec 6, 2013 om 15:51
68 Antwoorden / 0 Vragen

Ik meet op advies van de specialist mijn bloeddruk thuis. Zitten wisselende waardes in. Maar dat is normaal. Ik heb keer mijn meter mee naar de huisarts genomen en was goed. De waardes in het zkh wijken te veel af (witte jassen syndroom) en worden ook niet genoteerd. Aan de hand van de uitslagen thuis wordt er beoordeeld of er iets aan de medicatie moet veranderen. Dus thuismeten kan zeker nut hebben. Scheelt een hoop medicatie. Maar als de meter niet goed is dan schiet het niet op. Wat voor meter heeft u trouwens. 1 met een armband of pols band. Om de arm is betrouwbaarder. met een polsmeter moet je je pols ook bij je hart houden. En kan je je arm dus niet op tafel leggen want dan wijkt de waarde te veel af.