my
door myrakoolen May 21, 2014 om 23:31
Voeding & gezondheid

Tiboro

Vanwege een enorme littekenbreuk na een stoma stulpt mijn darm doorvhetvgat naar buiten. Ik heb dus een bult ter grotd van een voetbal rechts in mijn buik. Dit is aan de buitenkant te zien en veroorzaakt ongemak. Dit kan opgelost worden door het plaatsen van een kunststof matje. Echtervwil de artsver eigenlijk niet aan omdat ik na het plaatsen chronische pijn kan houden. Wie heeft ervaring? Wil het matje gaag maar twijfel en ben benieuwd naar ervaringen.

bedankt alvast myra

1123 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 21, 2014 om 23:34
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zoek eens in de omgeving van Patiënten Verenigingen, wellicht tref je daar ervaringen aan.

tijger1
door tijger1 - May 21, 2014 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die matjes hebben al de nodige ellende veroorzaakt bij vrouwen met een verzakking. Dus ik zou me nog maar eens bedenken.

tenormin
door tenormin - May 21, 2014 om 23:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Het bekkenbodemmatje staat in een slecht daglicht, dat is zeker. Veel klachten daarover. Of dit materiaal ook zal worden gebruikt bij een eventuele operatie bij u dat weet de arts/chirurg beter. Maar zoals u al schrijft: hij waarschuwt u al dat u er een chronische pijn aan kan overhouden. Zoals u de situatie omschrijft kan het ook niet doorgaan: informeert u eens bij uw Zorgverzekeraar welk ziekenhuis/chirurg goede resultaten heeft geboekt zonder de genoemde naweeën, want dat zijn er zeer veel.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2014 om 02:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Google eens op breuk bij stoma. Ik kwam o.a. klik hier en klik hier tegen.
Mogelijk is een daar genoemde breukband of korset een redelijk alternatief.
Ik zou me over een matje inderdaad zeer goed bedenken, die arts zijn terughoudendheid is beslist niet zonder reden.
Ongemak weegt niet op tegen voortdurende pijn en een operatie kan ook mislukken. Ik zou het risico beslist niet nemen en luisteren naar deze arts, en het eventueel eerder zoeken in veilige alternatieven.