rc
door rcorvers Mar 8, 2008 om 17:51
Geldzaken & recht

Tijdens geld storten loopt automaat vast !

Vandaag ging ik geld storten bij de automaat van de ABN Amra bank op
Hoog Catherijne te Utrecht. Ik had dit al een week eerder willen doen,
maar omdat de betreffende automaat toen met een rood scherm aangaf
buiten gebruik te zijn, kwam het er toch van dit vandaag te gaan doen.

Ik had een stapel briefjes van 20, briefjes van 10 en een aantal
briefjes van 5, bij elkaar zo tussen de 600 & 700 euro (ik had niet
meer exact bij gehouden wat het was, omdat die automaten het toch
tellen voor je op ja of nee drukt).

Ik doe de stapel geld in het vakje om te storten, ik hoor het apparaat
de briefjes tellen, en nadat deze daarmee klaar is, geeft hij aan een
aantal biljetten niet te herkennen. Dit duurt vrij lang en na een 20
seconden geeft hij aan...neem deze biljetten die niet herkend zijn uit
de uitbak.......maar helaas nadat ik het groene lampje boven het
uitbakje zie knipperen, loopt de automaat muurvast.

Ik ren in paniek naar de balie en geef aan dat er een probleem met de
automaat is. Er word mij verteld een klacht formulier samen met een
medewerker in te vullen. Bij de vraag "hoeveel was het totale bedrag"
geef ik aan zo tussen de 600 & 700 euro, maar weet dit niet exact.
Er word mij verteld dat de bank er ongeveer 2 weken voor nodig heeft
dit te onderzoeken en het geld alsnog op mijn rekening gestort te
krijgen.

Ik heb mijn lesje wel geleerd.....ik stort NOOIT meer geld via zo'n automaat.

Mijn vraag is ook meteen:

Zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben, en is dit correct afgehandeld ?

7147 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rcorvers,

Je schrijft: Zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben, en is dit correct afgehandeld?

Uit meldingen op diverse consumentensites blijkt dat dit meer (maar niet vaak) voorkomt. In principe wordt dit meestal keurig afgehandeld door de bank. Wel vind ik 2 weken behandeltijd abnormaal lang. In principe kan dit technisch gezien al een dag na de mislukte storting worden afgehandeld.

Nog even geduld dus!

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 02:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De bank in kwestie is in dergelijke gevallen altijd verantwoordelijk. Zij levert immers deze dienst en moet derhalve bij eventuele meningsgeschillen voor het bewijs zorgen.

En meestal is dat ook geen probleem. De apparraten geven direct een eventuele storing aan op diverse manieren, zodat er eigenlijk nooit een meningsverschil over het bedrag kan ontstaan.

Verbaas me wel over de panische reactie van het personeel. Invullen van een klachtenformulier en 2 weken moeten wachten is onacceptabel. Dat getuigt van onkunde en vlucht naar procedures.

Storingen in automaten worden zsm verholpen door banken. U zou binnen 1 dag al uitsluitsel kunnen krijgen, want dan is de storing opgelost.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Storter

Loop anders even deze bank binnen en vraag of ze het via een ogv formulier kunnen laten storten. De bank maakt dan eerst een klacht aan en twee uur later kunnen ze bellen naar de beheerder van de automaat en dan kan je het geld (wat jij als totaalbedrag denkt dat het is) op je rekening laten storten. Later tellen ze dan of het door jou opgegeven bedrag klopte en wordt dit als het verschilt, dan nog aangepast.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb het op 1 april gehad .2190 gestort,, stopt de automaat er mee.

na een hop ergernis 1290 euro direct teruggevonden ..

nog 900 te gaan dus .

heb een papiertje op laten stellen dat ik nog 900 tegoed heb .

de volgende dag vinden ze in het totaal weer 50 euro terug .. nu mis ik nogsteeds 850 euro .en ik wacht en ik bel en word van links naar rechts gestuurd en moet nog wachten tot volgende week :S

maar een ding weet ik wel .. mijn rekeningen lopen gewoon door :(

wat moet ik hier mee aan ? wat als ik het niet terugzir :s HELP !!!!!