rc
door rcorvers Mar 8, 2008 om 17:51
Geldzaken & recht

Tijdens geld storten loopt automaat vast !

Vandaag ging ik geld storten bij de automaat van de ABN Amra bank op
Hoog Catherijne te Utrecht. Ik had dit al een week eerder willen doen,
maar omdat de betreffende automaat toen met een rood scherm aangaf
buiten gebruik te zijn, kwam het er toch van dit vandaag te gaan doen.



Ik had een stapel briefjes van 20, briefjes van 10 en een aantal
briefjes van 5, bij elkaar zo tussen de 600 & 700 euro (ik had niet
meer exact bij gehouden wat het was, omdat die automaten het toch
tellen voor je op ja of nee drukt).



Ik doe de stapel geld in het vakje om te storten, ik hoor het apparaat
de briefjes tellen, en nadat deze daarmee klaar is, geeft hij aan een
aantal biljetten niet te herkennen. Dit duurt vrij lang en na een 20
seconden geeft hij aan...neem deze biljetten die niet herkend zijn uit
de uitbak.......maar helaas nadat ik het groene lampje boven het
uitbakje zie knipperen, loopt de automaat muurvast.



Ik ren in paniek naar de balie en geef aan dat er een probleem met de
automaat is. Er word mij verteld een klacht formulier samen met een
medewerker in te vullen. Bij de vraag "hoeveel was het totale bedrag"
geef ik aan zo tussen de 600 & 700 euro, maar weet dit niet exact.
Er word mij verteld dat de bank er ongeveer 2 weken voor nodig heeft
dit te onderzoeken en het geld alsnog op mijn rekening gestort te
krijgen.



Ik heb mijn lesje wel geleerd.....ik stort NOOIT meer geld via zo'n automaat.



Mijn vraag is ook meteen:



Zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben, en is dit correct afgehandeld ?

7147 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag rcorvers,


Je schrijft: Zijn er meer mensen die dit mee gemaakt hebben, en is dit correct afgehandeld?


Uit meldingen op diverse consumentensites blijkt dat dit meer (maar niet vaak) voorkomt. In principe wordt dit meestal keurig afgehandeld door de bank. Wel vind ik 2 weken behandeltijd abnormaal lang. In principe kan dit technisch gezien al een dag na de mislukte storting worden afgehandeld.


Nog even geduld dus!


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 02:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bank in kwestie is in dergelijke gevallen altijd verantwoordelijk. Zij levert immers deze dienst en moet derhalve bij eventuele meningsgeschillen voor het bewijs zorgen.


En meestal is dat ook geen probleem. De apparraten geven direct een eventuele storing aan op diverse manieren, zodat er eigenlijk nooit een meningsverschil over het bedrag kan ontstaan.


Verbaas me wel over de panische reactie van het personeel. Invullen van een klachtenformulier en 2 weken moeten wachten is onacceptabel. Dat getuigt van onkunde en vlucht naar procedures.


Storingen in automaten worden zsm verholpen door banken. U zou binnen 1 dag al uitsluitsel kunnen krijgen, want dan is de storing opgelost.


 

ve
door verwijderd - Mar 9, 2008 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Storter


Loop anders even deze bank binnen en vraag of ze het via een ogv formulier kunnen laten storten. De bank maakt dan eerst een klacht aan en twee uur later kunnen ze bellen naar de beheerder van de automaat en dan kan je het geld (wat jij als totaalbedrag denkt dat het is) op je rekening laten storten. Later tellen ze dan of het door jou opgegeven bedrag klopte en wordt dit als het verschilt, dan nog aangepast.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

heb het op 1 april gehad .2190 gestort,, stopt de automaat er mee.


na een hop ergernis 1290 euro direct teruggevonden ..


nog 900 te gaan dus .


heb een papiertje op laten stellen dat ik nog 900 tegoed heb .


de volgende dag vinden ze in het totaal weer 50 euro terug .. nu mis ik nogsteeds 850 euro .en ik wacht en ik bel en word van links naar rechts gestuurd en moet nog wachten tot volgende week :S


maar een ding weet ik wel .. mijn rekeningen lopen gewoon door :(


wat moet ik hier mee aan ? wat als ik het niet terugzir :s HELP !!!!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer