fe
door fenjejanna Feb 28, 2015 om 20:34
Geldzaken & recht

Toeslag pensioen

ik heb bericht gekregen van het ABP, dat de toeslag voor mijn jongere partner stopt.
dit gaat om €207 per maand minder inkomen.
dat is iedere maand heel veel geld.
nu wil het geval dat ik van voor 1950 ben. geboren nl in 1943.
volgens het SVB worden deze mensen niet gekort en verandert er voor deze groep niets.
ik heb geen recht op een partneraow, want mijn partner werkt nog.
maar al jaren krijg ik ter compensatie van mijn pensioenfonds
ABP een toeslag.
de SVB verandert voor mij niets, maar het ABP besluit om het wel voor mij te veranderen door mij de toeslag te ontzeggen.
ik heb hierdoor een enorme inkomsten terug gang.
ik vraag mij af of een en ander klopt.
zijn er meer mensen in deze situatie?

1776 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 20:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier, d.w.z. als u dat bedoelt.
En klik hier.

jantje7
door jantje7 - Feb 28, 2015 om 21:00
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U heeft jaren een extratje gekregen van het ABP ondanks dat u samen voldoende inkomen had zodat u geen recht had op de AOW partnertoeslag. Door deze uitkering moeten anderen inleveren, die mogelijk wel recht hadden op AOW partnertoeslag, maar nog steeds minder inkomen hadden dan u. Terecht dat deze misstanden eens rechtgetrokken worden.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 28, 2015 om 21:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Regels kunnen veranderen de ene in het voordeel de andere keer in het nadeel. U heeft een leuk tijdje een leuke toeslag gekregen en nu is dit veranderd. Wees blij dat u vrouw nog een baan heeft en nog gezond is om te werken.

fe
door fenjejanna - Feb 28, 2015 om 22:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

wij vallen net buiten alle subsidies en extra's die wel voor lagere inkomens gelden.
zo groot is ons inkomen niet. net boven modaal heeft het zwaar.nu 20% korten is voor ons
een bittere pil. terecht of onterecht, dit was een pensioen waar we al jaren mee dealen.
het gaat me om het feit dat de regels van de SVB en het ABP naar de burger toe niet gelijk is
en zonder mededeling vooraf binnen een week in gang wordt gezet.
en wat voldoende inkomen is, is voor ieder verschillend.
laten we niet persoonlijk worden

sw
door swat1500 - Mar 1, 2015 om 01:21
3763 Antwoorden / 0 Vragen

De communicatie van het ABP over dit onderwerp is duidelijk onder de maat. dat de toeslag zou stoppen had veel eerder gemeld moeten worden. De vraag die je zou kunnen stellen was in hoeverre was het terecht dat die toeslag ooit toegekend is. Als je al een AOW toeslag zou krijgen waarom dan ook nog een toeslag op het pensioen?

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2015 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De gepensioneerden kregen deze toeslag juist omdat zij GEEN toeslag kregen ivm het inkomen van de partner. Was naar mijn idee dan sowieso een dwaze regeling.

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2015 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Via de door mij gegeven links is het antwoord op de vraag te lezen.
Ook valt daarin te lezen dat het ten onrechte ontvangen bedrag voor januari niet teruggevorderd wordt, dat valt dan dus mee.
Ik vind overigens prima dat deze regeling gestopt is.

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2015 om 01:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees zojuist dat de maatregel wordt terug gedraaid:

Pensioenfonds ABP gaat de omstreden korting op twintigduizend pensioenen die het onlangs doorvoerde, terugdraaien.
Dat meldt vakbond FNV vrijdag. De bond is hierover door ABP geïnformeerd. ABP zelf zegt volgende week pas met een besluit naar buiten te komen.

Het fonds besloot ruim een maand geleden dat voor een grote groep gepensioneerden hun aanvulling op de partnertoeslag in de AOW kwam te vervallen. Dat besluit stuitte op hevig verzet omdat sommige mensen daardoor tot wel 500 euro per maand zouden mislopen.

Het bestuur van ABP heeft na overleg uiteindelijk toegezegd om de compensatieregeling voor te zetten, stelt FNV. Voor de maanden februari en maart, waarin de aanvulling niet is uitgekeerd, zal een nabetaling komen.

De partnertoeslag is bedoeld voor gepensioneerden met een jongere partner die niet of nauwelijks inkomen heeft. Gepensioneerden die de partnertoeslag niet ontvingen, kregen daarvoor van ABP een compensatie.

Door: ANP

jantje7
door jantje7 - Mar 14, 2015 om 07:35
1459 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 01:24]Ik lees zojuist dat de maatregel wordt terug gedraaid:

De partnertoeslag is bedoeld voor gepensioneerden met een jongere partner die niet of nauwelijks inkomen heeft. Gepensioneerden die de partnertoeslag niet ontvingen, kregen daarvoor van ABP een compensatie.

Door: ANP

Hierbij is een regeltje gemakshalve maar even vergeten:
Gepensioneerden die de partnertoeslag niet ontvingen, omdat de partner te veel inkomen had, kregen daarvoor van ABP een compensatie.