de
door dennis089 Oct 9, 2014 om 20:14
Geldzaken & recht

Toeslagen Belastingdienst

Beste heer/ mevrouw,

De toeslagen van de belastingdienst. U kent ze allemaal wel. Het 'leuker' kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Mijn stelling luidt;
De belastingdienst werkt burgers moedwillig de schuld in. (lees: betalingsregelingen)

Ik baseer deze uitspraak op het feit dat de belastingdienst maar al te graag met toeslagen strooit. Huurtoeslag, Zorgtoeslag en vele anderen toeslagen. Technologisch gezien zouden toeslagen gekoppeld kunnen worden aan bijvoorbeeld loonbelasting. Of men krijgt bijvoorbeeld over het afgelopen jaar toeslag uitgekeerd. De burgers zouden krijgen daar waar ze recht op hebben.

De werkwijze is echter anders;
Men krijgt een toeslag uitgekeerd en deze loopt ongetoetst voor 'langere periode door'. Vaak enkele jaren zodat er persoonlijke veranderingen kunnen optreden als loonsverhoging, ander werk, gehuwd of gescheiden. De belastingdienst zet mannetjes op al deze verscheidene toeslagen om ze door te pluizen op onvolkomenheden. Het doel is burgers treffen die geen recht (meer) hebben op de door hun aangevraagde toeslag. Dit kan soms al door enkele tientallen euro’s loonsverhoging spelen.

Vervolgens krijgt de burger die een toeslag heeft lopen waarbij er een verandering heeft opgetreden een brief thuisgestuurd. De mededeling luidt dan een flinke geldsom die van enkele honderden tot enkele duizenden euro's kan oplopen.

De belastingdienst is erop uit zoveel mogelijk 'slachtoffers' te maken die vervolgens middels een betalingsregeling schikken. Veruit de meeste mensen die enige vorm van toeslag ontvangen zijn namelijk onvermogend.

De betalingsregeling levert per geval 4,4procent rente op.

Dit beleid van de belastingdienst (overheid) is onsmakelijk en onwenselijk. De burger dient beschermd te worden voor onnodige schulden. Echter de werkwijze veroorzaakt het tegenovergestelde. In persoonlijke kringen heb ik van veel verschillende mensen vernomen dat ze hiermee in aanraking zijn gekomen, doch alle met verschillende sociale achtergronden.

Een groot percentage van de bevolking lijdt door de handelswijze van de Belastingdienst financiële schade en dat dient aan de kaak gesteld te worden.

534 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2014 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2014 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor de link naar Discussies: klik hier.