fr
door franszelf Nov 23, 2015 om 18:21
Computers & telefonie

Toetsenbord doet vreemd

Acer pc met Windows 7 en IE 11. Sinds vanmi verschijnen er niet de leestekens die ik ingeef, maar andere. B.v. >ipv een punt.Als ik shift indruk is er geen verschil, als ik capslock indruk geeft hij een ander teken., maar in dit geval niet de punt maar puntkomma. Als ik met de li muisknop achter een wrd of zin ga, wordt woord of zin blauw.
Ik heb ctrl-shitf ingedrukt en er komen dan inderdaad andere tekens, maar niet de goede. Ik heb de pc al een paar keer opnieuw gestart, maar dat helpt niet. Eerst was vanmiddag ook de menubakk verdwenen, maar die heb ik met F11 weer teruggehaald. Ik weet niet of dat er ook mee te maken heeft.

2963 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2015 om 18:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens onder het scherm op de taakbalk naar het icoontje toetsenbord.
Klik daarop en vink Verenigde Staten (internationaal) aan.
Misschien geeft dat de oplossing?

marita567
door marita567 - Nov 23, 2015 om 19:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hier word ook beschreven hoe uw kunt voorkomen en controleren dat de instellingen per ongeluk worden gewijzigd.

klik hier

ho
door hopetobehelping - Nov 23, 2015 om 19:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste franszelf,

waarschijnlijk is uw toetsenbord door 'sneltoetsen' gewijzigd.

Het toetsenbord vergrendelen, zie de link marita567, lijkt me een goede optie voor u.

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2015 om 19:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Anders eens systeemherstel proberen. Werkt dat niet dan kunt u het weer ongedaan maken.

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor de zekerheid: scan eens met AdwCleaner en/of MBAM

fr
door franszelf - Nov 23, 2015 om 20:32
35 Antwoorden / 23 Vragen

sorry dat ik zo traag reageer, maar ik moest naar een andere computer op zoek, omdat ik op de mijne niet vooruit kan. Bedankt voor de reacties. ik ga ermee aan de slag.

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2015 om 20:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u een tablet of gsm heeft waarmee u het internet op kunt, kunt u die ook gebruiken als er verder geen pc nabij is.
Ik vind het traag reageren nogal meevallen hoor, excuses zijn helemaal niet nodig.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 23, 2015 om 21:05
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Franszelf,
u kunt ook nog eens kijken of het numerieke gedeelte van het toetsenbord is ingeschakeld, met de toettsencombinatie Fn en F11 kunt u dat herstellen.
Vr, gr.

gerbera
door gerbera - Nov 23, 2015 om 23:03
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is een regelmatig voorkomend probleem vooral als u met een draadloos toetsenbord werkt.
De 1e reactie van @aurora1 is de oplossing omdat het toetsenbord op Nederlands is geschakeld. Klik op Verenigde Staten (internationaal) en het probleem is verholpen. Zo simpel is het meer hoeft u niet te doen. Oorzaak is vaak een kortstondig verbindingsprobleem met de ontvanger tijdens het opstarten van de PC. Heb zelf een Acer waar zich dit een enkele keer ook voor doet. Eenmaal in die stand gezet helpt opnieuw opstarten niet omdat bij het afsluiten dit wordt vastgelegd.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 23, 2015 om 23:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of probeer eens alt+shift aan de linkerzijde van uw keyboard
Diewilik

fr
door franszelf - Nov 27, 2015 om 14:42
35 Antwoorden / 23 Vragen

Ik weet niet of er nog mensen kijken naar deze vraag , maar niets van de aangedragen oplossingen en suggesties werkte, Dus naar de comp winkel gebracht. De conclusie was dat een van de twee ctrl- toetsen bleef hangen. Dus alles opgelost.
Ik meld dit even, omdat het misschien iemand kan helpen.
Nogmaals dank voor alle reacties.
Groetjes van Franszelf.

marita567
door marita567 - Nov 27, 2015 om 14:46
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Bedankt voor het terug melden , kan zeker een oplossing zijn voor iemand anders .

Met vr,gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 27, 2015 om 14:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@franszelf,

Mooi zo.
Gelukkig toch weer opgelost.
Was dus een hardware probleem.

Met vr.gr.