ma
door marscholl Jun 9, 2010 om 13:59
Computers & telefonie

Toevoegen aan menu Start

Ik weet dat deze vraag enige tijd geleden hier ook aan de orde is geweest maar kan deze nergens terugvinden: Hoe voeg ik een programma toe aan het menu opstarten (in windows XP)?

499 5 Rapporteer

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 14:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marsholl,

Door het er gewoon zelf naartoe te slepen?

Heb je dus op je bureaublad een pictogram staan van een programma dat je direct gestart wil hebben bij het opstarten van Windows, dan kun je dit pictogram verplaatsen (of kopiëren) naar die map 'opstarten'.

1. Klik b.v. met de rechter muisknop op het betreffende icoontje op je bureaublad en hou je muisknop ingedrukt.
2. Sleep het icoontje naar de Startknop (het startmenu wordt geopend).
3. Beweeg je muiscursor (met icoontje) naar Alle programma's > Opstarten.
4. Als je met de muiscursor boven 'opstarten' staat laat je de muisknop los.
5. Kies in het menu dat verschijnt dan voor kopiëren (of verplaatsen)

m.vr.gr. Freya

ma
door marscholl - Jun 9, 2010 om 14:53
90 Antwoorden / 14 Vragen

Hmmm, zo lukt dat niet maar heb een andere route gevonden: Start > programma`s > rechter muisknop op opstarten > openen. Dan kan je de icoontjes van het bureaublad naar de map opstarten slepen en van daaruit (eventueel) het icoontje weer naar het bureaublad terug kopieëren.

Dat het op jouw manier niet lukt ligt niet aan je antwoord, dat zoals altijd snel en deskundig is, maar aan mijn PC die wel meer dingen niet doet zoals het moet en andere dingen wel doet die helemaal niet moeten. M.S.Nederland snapt (van een afstand) ook niet hoe dat kan maar ik kan er mee leven;-) Bedankt en groetjes, Martin.

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 15:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En als je de stappen uit mijn eerdere antwoord volgt, wanneer gaat het dan precies mis? Wat lukt er dan niet?

Freya

ma
door marscholl - Jun 9, 2010 om 15:21
90 Antwoorden / 14 Vragen

Stap 5 gaat mis: er verschijnt geen menu`tje als ik de muisknop loslaat (met meegesleept icoontje) op het prog. opstarten en het programma`tje komt dan in de lijst met programma`s boven opstarten te staan i.p.v. dat het geïntegreerd word in opstarten.Misschien doe ik wel iets verkeerd of heb ik je antwoord niet zorgvuldig genoeg opgevolgd maar het is uiteindelijk wel gelukt. Gr., Martin.

freya
door freya - Jun 9, 2010 om 15:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je met de muis op 'opstarten' komt zou er naast 'opstarten' óf een leeg veld moeten verschijnen óf een lijstje met programma's die al in 'opstarten' staan. Het luistert wel wat nauw met het positioneren van de cursor, anders zit je er inderdaan boven of onder.
Als het menuutje naast 'opstarten' opent, moet je de cursor daar nog even naartoe verplaatsen en dan kun je op dat lege veld (of tussen de andere programma's) de muisknop loslaten.

Freya