Tono / Provea spookrekeningen
Ik heb op een aanbieding gereageerd van Tono (Provea), sokken tegen betaling van enkel verzendkosten.
Daar zit een abonnement aan vast die je zelf moet opzeggen. Ik heb zelf geen bewijzen kunnen vinden dat ik het abonnement heb opgezegd, dus daar zal ik wel fout zitten.
Punt is nu dat ik volgens Tono moet betalen voor twee vervolgzendingen. En deze zendingen heb ik nooit ontvangen.
De telefonische klantenservice van Tono zegt dat volgens de computer de zendingen zijn ontvangen, maar ze kon me niet uitleggen hoe ze dat dan weten. In dat proces gaat blijkbaar wat mis bij Tono. Wat volgens hun computer ontvangen is, hoeft dus niet per se ontvangen te zijn!
Van de klantenservice heb ik begrepen dat mijn postcode verkeerd in hun systeem staat, maar ik heb de zending van de aanbieding wel ontvangen op het juiste adres, en in ieder geval de 4e en de 5e aanmaning ook. Verder woon ik op huisnummer 12, terwijl er ook een 12 A bestaat en krijg ik geregeld post van de buurman.
Begrijpelijk dat er iets mis kan gaan met de verzending, maar ik ga natuurlijk niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb. Ik moet volgens Tono € 53,60 betalen. Nu is er ook al een 6e aanmaning onderweg en daarna gaat het naar een incassobureau.
Ik ben erg boos en gefrustreerd door de onmacht tegen zo'n bedrijf. Tono zegt dat ik gewoon moet betalen en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Het lijkt mij normaal dat ik niet zomaar zo'n bedrag betaal voor iets wat niet ontvangen is.
Wat kan ik het beste doen in deze situatie?
[quote=gurbejong schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 15:11]Ik heb zelf geen bewijzen kunnen vinden dat ik het abonnement heb opgezegd, dus daar zal ik wel fout zitten.
Je weet zelf toch wel of je opgezegd hebt of niet? Heb je dit nu ondertussen wel al gedaan?
[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 15:20][quote=gurbejong schreef op dinsdag 19 mrt 2013, 15:11]Ik heb zelf geen bewijzen kunnen vinden dat ik het abonnement heb opgezegd, dus daar zal ik wel fout zitten.
Je weet zelf toch wel of je opgezegd hebt of niet? Heb je dit nu ondertussen wel al gedaan?
Ik was in de veronderstelling dat ik het opgezegd had, maar heb dat blijkbaar verward met een eerdere opzegging. Maar het is inmiddels wel stopgezet, ja.
Ik kan me voorstellen dat ik dan zendingen moet ontvangen, omdat het abonnement niet gestopt is.
Probleem is echter, dat je die zendingen niet hoeft te betalen als je ze terugstuurt. Hetgeen nogal moeilijk gaat, als er niets is om terug te sturen.
Ben ik dan verplicht om die zendingen alsnog te ontvangen?
Zijn zij verplicht mij de mogelijkheid te geven die kosteloos terug kunnen sturen?
Wat gebeurt er met het openstaande bedrag?
U moet u ten aanzien van de leverancier opstellen met de stelling dat u bereid bent te betalen zodra zij geleverd hebben waar u recht op heeft.
Tono zal dus moeten aantonen dat u het bestelde wel degelijk hebt ontvangen. Tono kan dit niet bij u neerleggen.
U moet ook geen verklaringen gaan zoeken waarom u niets hebt gekregen. U dient dus alleen aan te voeren dat u de 1e zending hebt ontvangen en ook bereid zou zijn zending 2 en 3 te betalen zodra Tono deze ook daadwerkelijk aan u levert.
Dit alles niet per telefoon of e-mail doen maar gewoon "ouderwets" via een aangetekende brief.
Bijna eens met de laatste poster. Als er een email mogelijkheid is ( en dat is er: een contactformulier op de site), dan geen extra kosten besteden aan een aangetekende brief. Maak een kopie/printscreen van het contactformulier. Evt. in die mail zetten dat je dit ook per reguliere post (€0,54) verstuurd.
Zie verder ook diverse topics over Tono/Provea e.d.
Bedankt voor de reacties!
Weten jullie dan ook of ik die zendingen weer kosteloos terug moet kunnen sturen, als ik ze niet wil?
Het volgende stond namelijk in de welkomstmail, die ik kreeg na het reageren op de aanbieding:
"Zonder tegenbericht van uw kant ontvangt u elke 3 maanden een exclusieve zending van 3 paar sokken voor de zeer voordelige prijs van ? 15,90 (+ ? 2,90 verzendkosten). Mocht deze zending u niet bevallen, kunt u deze zonder meer van de hand wijzen. U heeft geen enkele koopverplichting."
Reclame Code Commissie kraakt ongevraagde toezending Provea Miriale
De Reclame Code Commissie (RCC) vindt de manier waarop Provea Miriale een soort ondergoedabonnement aan de man probeert te brengen misleidend. Na ontvangst van een proefzending volgen er automatisch vervolgzendingen, zonder dat Provea Miriale daar bij de bestelling duidelijk over is. De Consumentenbond ontving klachten over deze praktijk en diende met succes een klacht in bij de RCC.
Provea Miriale heeft laten weten de uitspraak in overweging te nemen en de verkoopmethode te gaan aanpassen. Tot dat daadwerkelijk is gebeurd raadt de Consumentenbond aan om niet te betalen voor een ongewilde vervolgzending. Volgens de wet mogen consumenten die gewoon houden, maar om de zaak niet onnodig op de spits te drijven is het verstandig ongewilde lingeriesetjes of boxershorts toch terug te sturen naar Provea Miriale. Om de kosten voor het retour zenden of versturen van een opzegging zo beperkt mogelijk te houden, raadt de Consumentenbond aan die niet te verzenden naar het door Provea opgegeven postbusadres, maar ongefrankeerd naar het antwoordnummer (Provea SA, antwoordnummer 55019, 3640 VB in Mijdrecht). Provea heeft ook een 0900-nummer waar opzeggingen kunnen worden doorgegeven, maar de Consumentenbond raadt af dat te bellen, aangezien het 55 cent per minuut kost.
Gewonnen 'prijs'
Er waren de laatste tijd ook veel klachten over Provea Miriale van mensen die telefonisch waren benaderd door het ondergoedbedrijf met de mededeling dat ze een lingeriesetje of boxershort als prijs hadden gewonnen, omdat ze een enquête hadden ingevuld. Na ontvangst van de ‘prijs’ kwamen er vervolgzendingen. Provea Miriale verkoopt ook op soortgelijke wijze onder de naam Tono herenondergoed en sokken. In het verleden heeft de Consumentenbond daar ook geregeld klachten over ontvangen.
klik HIER voor de bron
[quote=kakodie schreef op maandag 29 jul 2013, 21:09]Heeft iemand een bankrekeningnr. van provea en een emailadres om op te zeggen
bedankt vast
*die gegevens houden ze zorgvuldig geheim om het de "klant" zo lastig mogelijk te maken
[quote=kakodie schreef op maandag 29 jul 2013, 21:09]Heeft iemand een bankrekeningnr. van provea en een emailadres om op te zeggen
bedankt vast
klantenservice@provea.ch
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer