pe
door petroeska Mar 25, 2015 om 17:46
Computers & telefonie

Torenhoge rekening van tele 2

Ik heb een gebruikte telefoon van mijn zoon gekregen en daar mijn eigen simkaart ingedaan van tele 2.Kreeg na 2 weken een rekening van 435. euro en hebben daar over gebeld en ze zouden het uiitzoeken.2 weken daarna kregen we weer een rekening van tele 2 en die was 275 euro terwijl ik niet gebld had alleen internet maar die liep via wifi in huis want ik kwam net uit het ziekenhuis en kwam nergens anders.We hebben om een specificatie gevraagd maar die krijgen wij niet vanwege de privagy regels.
Mijn vraag is nu wat kunnen wij hier tegen doen want zij geven niet op en ik zou geen rechten hebben.

596 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 25, 2015 om 18:37
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Controleer de instellingen van de telefoon. Kennelijk heeft u een niet internetkaartje/abonnement in een smartphone gestoken. Dus gaat u voor de hoofdprijs qua data gebruik. Schakel alle internet gebruikers, dus ook alle apps, direct uit. Vraag uw zoon om assistentie in deze, hij kent de telefoon. Gebruik alleen internet als dit thuis via de wifi geschakeld is.

Een specificatie zal een probleem zijn en vermoedelijk zal u ook de volledige rekening moeten betalen, tenzij de provider u welwillend is. De data is gebruikt, dus ik vrees met grote vreze. Voor nu zou ik direct de sim kaart uit de gsm verwijderen en uw zoon contacten.

jantje7
door jantje7 - Mar 25, 2015 om 18:37
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U heeft iets gedan zonder dat u de gevolgen heeft overzien. U heeft geen abonnement om via de telefoon op het internet te gaan, vandaar dat elke minuut op het internet extra duur is.
Zodra de wifi verbinding zwak is schakelt uw toestel over op 3G internet. Ook updates, die vooral s'nachts plaatsvinden gaan dan via 3G. U had direct de internet verbinding moeten blokkeren op uw telefoon en bij uw provider. Van coulance hebben ze in dit geval schijnbaar nooit gehoord.

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2015 om 18:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......had alleen internet maar die liep via wifi in huis......

Je wilt de mensen die dit - ten onrechte - denken, echt niet te eten geven.

diumenge
door diumenge - Mar 25, 2015 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt inderdaad, zoals hierboven al opgemerkt, op een verkeerd geconfigureerde telefoon die gebruik heeft gemaakt van mobiel internet i.p.v. wifi. Feitelijk is dat helemaal uw eigen schuld, echter het is ook niet netjes van de provider om internet wel toe te staan op die sim en u totaal niet te waarschuwen. Wellicht kunt u het daar op gooien en verzoeken om enige coulance.

ho
door hopetobehelping - Mar 25, 2015 om 20:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste petroeska,

heeft u een databundel bij u tele-2 abonnement ?
Als u een databundel heeft, heeft u geen 'waarschuwings SMS'jes' ontvangen ?
Wellicht heeft u nog iets aan de volgende informatie: regels kosten mobiele telefoon.

Sluit me aan bij de andere reacties, controleer de instellingen op uw telefoon.
Het niet sturen van een specificatie 'vanwege privacy regels' wordt door vrijwel alle telecom aanbieders gebruikt als argument. Enkele weken geleden is dit nog bij Radar aan bod gekomen, inzicht in dataverbruik. Als ik het goed begrepen heb zou men het u moeten verschaffen maar denk dat geen telecom aanbieder het daadwerkelijk doet.

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2015 om 22:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier en vooral de Algemene Datatips. Zet vooral ook uit: op de achtergrond synchroniseren en automatisch updaten.
Misschien kunt u in uw account mobiel internet uitzetten anders kunt u dat eventueel aan uw provider vragen (wifi blijft dan werken).

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 29, 2015 om 23:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn ook dat de klantenservice van Tele2 er u ook gelijk op wijst, dat dit door het data-verbruik komt.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 29, 2015 om 23:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 25 mrt 2015, 18:39]......had alleen internet maar die liep via wifi in huis......

Je wilt de mensen die dit - ten onrechte - denken, echt niet te eten geven.

Ja maar iedere keer dat data-knopje aan- en uitzetten is heel veel werk hè!
Laat staan de telefoon fatsoenlijk configureren om data te beperken.