rickfokker
door rickfokker Oct 3, 2015 om 11:27
Geldzaken & recht

Tot hoe laat mag aan de deur worden gecolporteerd

Ik had laatst een verkoper van Oxxio aan mijn deur staan. Het was bijna 20:30. Ik vertelde dat ik het niet vond dat er zo laat aan mijn deur gebeld werd. Ik had uiteraard ook niet open hoeven doen, maar dat even terzijde. Ik vraag mij toch af of er duidelijke regels zijn tot hoe laat er aan de deur gecolporteerd mag worden. Ik ben in de veronderstelling dat dit tot 20:00 aan de deur mag. De man van Oxxio zei stellig dat hij een onthef had tot 21:00. Ik heb de man een fijne avond gewenst en de deur dicht gedaan. Maar wie kan mij een duidelijk antwoord geven?

20104 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 3, 2015 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo linkmichieltje,

Kijk eens hier bij eenzelfde vraag.

Of klik hier.

Voor een sticker: klik hier.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Oct 3, 2015 om 13:13
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als u naar die ontheffing had gevraagd, maak ik me sterk dat hij die nou nèt niet bij zich gehad zou hebben ...........

jo
door jorisw - Oct 3, 2015 om 13:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dan worden we in Nederland boos over de hoeveelheid regels. Maar als er iets is wordt gelijk gevraagd om de regelgeving.... Een land krijgt dus gewoon de bureaucratie waar ze om vraagt.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 3, 2015 om 17:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En die Oxxio-meneer kwam nog wel met goed nieuws; "gegarandeerd de goedkoopste energietarieven".

ho
door hopetobehelping - Oct 5, 2015 om 10:58
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste linkmiecheltje,

tot 21.00u mag een colporteur bij u aan de deur staan.
In de gedragscode van DDMA ( Dutch Dialogue Marketing Association) vind u de volgende tekst:
"D. Werftijden
Artikel 7
Lid 1
Streetmarketing vindt plaats op de daartoe aangewezen locatie en de gewezen tijden overeenkomstig
landelijke of gemeentelijke regels, of binnen gestelde openingstijden van beurzen of evenementen.
Lid 2
a. Door-to-door werving mag uitsluitend worden gevoerd van 09.00 uur tot 21.00 uur op werkdagen en
van 10.00 uur tot 20.00 uur op zaterdagen, tenzij anders bepaald in sectorspecifieke regelgeving of
richtsnoeren. Buiten deze tijden, op zondagen en op officieel erkende feestdagen is Door- to-door
werving niet toegestaan.
b. Op 5 december, 24 december en 4 mei is het niet toegestaan na 19.00 uur Door-to-door werving te
bedrijven.
c. Door-to-door bureaus mogen afwijken van het bepaalde in lid 1 en 2 van dit artikel indien het een
concrete terugkomafspraak met de Consument betreft.
"

De gehele tekst van de 'code fieldmarketing' kunt u hier bekijken (code fieldmarketing).