mi
door michaelmiata89 May 25, 2014 om 08:23
Auto & vervoer

Total Powerpoint en Algemene voorwaarden

Ik tank al jaren alleen bij Total, ik doe ook al jaren mee met hun spaarprogramma van Powerpoints met de Total Clubcard. Ik reken mijn tankbeurten af met een tankpas van MKB brandstof. In het afgelopen kwartaal heb ik 670 liter getankt. Volgens de Algemene Voorwaarden van het spaarprogramma verdubbeld Total het aantal punten als je in een kwartaal 400 liter of meer tankt(bonuspunten). Er is een uitzonderingen op de regel en dat is als je gebruik maakt van een tankpas van Total zelf een zogenaamde Total Card. Mijn tankpas is niet van Total en ook niet gelieerd aan Total. Nu ben ik al een tijdje aan't strijden met Total omdat zij de bonuspunten niet wil bijboeken. Na diverse telefoontjes a 20 ct per minuut en diverse emails kom ik niet met ze verder. Total stelt dat ik al de voordelen heb omdat ik tank met een tankpas en dus de rekening achteraf betaal.... Ik heb geen extra voordelen van de tankpas, iig geen kortingen per liter oid. Mijn gemak zit in een verzamelfactuur van MKB Brandstof.

Total weigert om de bonuspunten bij te schrijven van het afgelopen kwartaal en zegt dat ik in de kwartalen daarvoor ook geen recht had op bonuspunten en daarom ook niet gekregen heb.

De algemene voorwaarden zijn heel duidelijk. Er staat duidelijk dat TOTAL tankpassen(Total Cards) niet in aanmerking komen voor de bonusregeling. Ik heb geen Total tankpas, in dit geval heb ik toch gewoon recht op de bonuspunten? Total houdt zich niet aan deze AV's

De klantenservice van Total reageert niet eens meer terug op mijn emails.
Wat kan ik doen om toch deze bonuspunten te ontvangen.

Michael

3506 20 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 25, 2014 om 08:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bonus

Indien u in een periode van 3 maanden meer dan 200 liter brandstof tankt bij één van de deelnemende Total tankstations in Nederland, wordt het aantal gespaarde TOTAL Club punten over die periode met 50% vermeerderd.
Tankt u in een periode van 3 maanden meer dan 400 liter brandstof bij een van de deelnemende Total tankstations in Nederland, wordt het aantal gespaarde TOTAL Clubpunten over die periode met 100% vermeerderd.
Tankpashouders van Total zijn uitgesloten voor deelname aan deze bonusregeling.

Je gebruikt een tankpas, welke doet er niet toe, dus heb je geen recht op de bonus.

Cookies
door Cookies - May 25, 2014 om 08:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Er staat duidelijk dat TOTAL tankpassen (Total Cards).......

Dat staat er dus niet.

mi
door michaelmiata89 - May 25, 2014 om 09:01
5 Antwoorden / 1 Vragen

Op de website bij de FAQ staat dit weldegelijk
http://www.total.nl/TOTALClub/TOTALClub-faq.html

En daarbij staat er in de voorwaarden "Tankpashouders van Total zijn uitgesloten voor deelname aan deze bonusregeling."
Mijn tankpas is niet van Total....maar van MKB Brandstof...

=carola.83 schreef op zondag 25 mei 2014, 08:52: ......Er staat duidelijk dat TOTAL tankpassen (Total Cards).......

Dat staat er dus niet.

Cookies
door Cookies - May 25, 2014 om 09:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet wat er in de voorwaarden staat, dat heb ik zojuist neer gezet.

Nog 1 poging: Tankpashouders van Total is niet hetzelfde als TOTAL tankpassen.

diumenge
door diumenge - May 25, 2014 om 09:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 25 mei 2014, 08:48]...
Tankpashouders van Total zijn uitgesloten voor deelname aan deze bonusregeling.

Je gebruikt een tankpas, welke doet er niet toe, dus heb je geen recht op de bonus.

Dat is ook een eigen interpretatie. Als er had gestaan Tankpashouders zijn uitgesloten... (dus zonder 'van Total', en daarmee alle tankpashouders buitensluitend) had je gelijk. Nu is het op z'n minst twijfelachtig.

Cookies
door Cookies - May 25, 2014 om 09:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, is geen eigen interpretatie, dat is wat er taalkundig gezien, gewoon staat.

Zonder de toevoeging: 'van Total' zou wel duidelijker zijn.

diumenge
door diumenge - May 25, 2014 om 10:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar TS zegt geen tankpashouder van Total te zijn...

Ik moet zeggen dat ik niet op de hoogte ben van tankpassen. Maar als ik het vergelijk met een Creditcard en stel dat Total ook een creditcard zou uitgeven, dan is 'Creditcards van Total zijn uitgesloten..." heel wat anders dan "Creditcards zijn uitgesloten...".

Dus als TS een tankpas heeft die te gebruiken is bij Total, maar niet van Total is, dan heeft hij volgens mij gelijk. Zoals altijd is gelijk hebben en krijgen weer iets totaal verschillends.

diumenge
door diumenge - May 25, 2014 om 10:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik TS was zou ik de kwestie eens bij MKB Brandstof aankaarten.

mi
door michaelmiata89 - May 25, 2014 om 10:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn tankpas is "eigendom" van Multi Tank card. Ik kan met die tankpas in heel Nederland bij ieder station tanken. is dus niet gelieerd aan Total of Shell of wat dan ook. Gewoon onafhankelijk.

=diumenge schreef op zondag 25 mei 2014, 10:13: Maar TS zegt geen tankpashouder van Total te zijn...

Ik moet zeggen dat ik niet op de hoogte ben van tankpassen. Maar als ik het vergelijk met een Creditcard en stel dat Total ook een creditcard zou uitgeven, dan is 'Creditcards van Total zijn uitgesloten..." heel wat anders dan "Creditcards zijn uitgesloten...".

Dus als TS een tankpas heeft die te gebruiken is bij Total, maar niet van Total is, dan heeft hij volgens mij gelijk. Zoals altijd is gelijk hebben en krijgen weer iets totaal verschillends.

diumenge
door diumenge - May 25, 2014 om 10:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=michaelmiata89 schreef op zondag 25 mei 2014, 10:17]Mijn tankpas is "eigendom" van Multi Tank card. Ik kan met die tankpas in heel Nederland bij ieder station tanken. is dus niet gelieerd aan Total of Shell of wat dan ook. Gewoon onafhankelijk.

Dan eens informeren bij Multi Tank Card, wat zij daar van vinden.

Cookies
door Cookies - May 25, 2014 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zowel de Total Card als de MKB card is voor de zakelijke markt. ALS iemand de voorwaarde onduidelijk vindt, kun je toch op zijn minst wel begrijpen dat deze actie niet voor de zakelijke klanten is.

diumenge
door diumenge - May 25, 2014 om 10:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan zou je helemaal geen Powerpoints moeten ontvangen bij het gebruik van een dergelijke kaart.

mi
door michaelmiata89 - May 25, 2014 om 10:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

de FAQ zeggen dit;"Total tankpassen (Total Cards) komen niet in aanmerking voor de bonusregeling. Kan ik dan toch sparen, ondanks dat ik geen recht heb op een bonusregeling?
Wanneer uw tankpas het toestaat dat u deelneemt aan het spaarsysteem, kunt u gewoon doorsparen. "

fl
door flessebon - May 25, 2014 om 11:04
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heeft U al contact gehad met de firma zelf? Waarschijnlijk wordt het klantenprogramma door een derde verzorgd en komt U daarom niet verder. De klantenservice zit in elk geval in een andere stad. Het staat er duidelijk dus ze moeten gewoon over de brug komen.
Succes

ro
door ron530 - May 25, 2014 om 11:12
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Wanneer uw tankpas het toestaat dat u deelneemt aan het spaarsysteem, kunt u gewoon doorsparen. "
Sparen dan weer wel maar de bonusregeling vervalt. U ontvangt wel de spaarpunten maar deze worden niet verdubbeld want u bent grootverbruiker in de zakelijke markt.

mi
door michaelmiata89 - May 25, 2014 om 11:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zo ver ik het lees, kan ik gewoon aanspraak maken op de bonuspunten. Ok, ik heb een zakelijke pas, echter total schrijft in haar FAQ dat TOTAL tankkaarten (Total Card) is uitgesloten. Mijn MKB brandstof tankkaart staat toe dat ik punten kan en mag sparen. Dus linksom of rechtsom, op welke manier moet ik het dan interpreteren?

ro
door ron530 - May 25, 2014 om 11:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U mag sparen maar bouwt geen bonuspunten meer op. De voorwaarden zijn vaag maar wel als zodanig te interpreteren. Tankpashouders (Total card) zijn uitgesloten van bonuspunten.

czar
door czar - May 25, 2014 om 15:49
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=michaelmiata89 schreef op zondag 25 mei 2014, 08:23]Ik tank al jaren alleen bij Total

Proest, weer zo'n sukkel die aan een spaarprogramma mee doet.
Ze willen alleen je gegevens sukkel en voor de rest kan je in de stront zakken.
Of het nu de airmailes, de AH-punten, de GAMMA-pas, of wat dan ook is.
Iemand zal de korting betalen en je krijgt er niet altijd voor terug wat er is beloofd.

Kortom, aanklagen die Total! Maak ze via de rechter maar eens kort en klein.
En laat hier dan even weten wat de uitslag was bij het gerechtshof.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 25, 2014 om 17:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@czar
Als ondernemer liggen sowieso standaard al jouw gegevens gewoon voor het oprapen.

Total doet hier dus blijkbaar aan ambiguïteit, niet beters te weten mag dit helemaal niet.
Overigens is naar mijn bescheiden mening, dit een standaard eigenschap van voorwaarden.

mi
door michaelmiata89 - Jun 15, 2014 om 23:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Twee dagen na deze post heeft Total Nederland mij netjes gemaild met de boodschap dat er iets verkeerd staat in de algemene voorwaarden en dat ze dat binnenkort gaan aanpassen. Ze hebben mijn bonuspunten per omgaande toegekend en ze hebben Q4 van 2013 de afgelopen week goed gemaakt.

Jammer dat het op deze manier heeft moeten lopen. Als de klantenservice van Total nou beter naar klachten luistert, serieus neemt en ze ook ECHT behandeld dan had ik dit hier natuurlijk nooit geplaatst.
Total Nederland heeft het iig WEL goed opgelost en daar ben ik gelukkig mee!!!