lucia47
door lucia47 Nov 12, 2006 om 13:22
Geldzaken & recht

Transfair

Heeft u iemand enig idee hoe het komt dat mijn schuld aan Tmobile van 228,14 plotsklaps via Transfair 540,74 is geworden. Transfair weigert antwoord.

451 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

incasso kosten waarschijnlijk


en bel tmobile eens op dan weet u vast meer


1200 op uw mobile telefoon


 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

u zal wel te laat geweest zijn met betalen en dan komen de bekende kosten erbij. Waarschijnlijk heeft u dit laten verslonzen die betaling en wordt steeds meer








transfair

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee, zeker niet. gelijk nadat het bij Transfair kwam ben ik in de pen geklommen. Het bedrag was van de ene dag op de andere gewijzigd.van Tmobile naar Transfair gelijk verdubbeld. Ik had nog geen enkel contact gehad met Transfair. 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een schuld moet betaald worden, wanneer u niet reageerd of betalingsregeling treft komt er een incassoburo(Transfair) en die rekenen kosten.
Wanneer u nu niet optijd betaald lopen de kosten verder op en volgt er uiteindelijk een rechtzaak.
Bij geen verweer maar gewoon nalatigheid wordt u veroordeeld tot alle kosten, en dat kan flink oplopen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vermoedelijk een heel duur incasso buro, of deurwaarders kantoor, de kosten gaan via herrinering, kleine verhoging steeds  sneller omhoog, en het word steeds duurder,


Alleen als U een foute rekening zou krijgen, dan mag  U protesteren en niet betalen, en kunt U het winnen, zo snel mogelijk betalen, het word steeds duurder, en als je het oorspronkelijke bedrag had vermeld, of was die €228,14 de belkosten?


Zij mogen alles inschakelen om het geld op te halen, en de kosten zijn voor U en ze mogen ook bepalen wie tegen welke prijs het doet.


Dit is het risico als U telaat betaalde, en zo komt U als wanbetaler ook vaak bij andere in problemen, als U deze betaald zal er elders wel weer een andere achterstand ontstaan, ik adviseer, bel minder, sms is goedkoper, laat een ander maar bellen, en voorlopig abbo opzeggen en prepaid, bellen als je geld hebt, en nooit geen schulden.


 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voordt de zaak naar Transfair ging had ik al mijn abb om gezet in prepaid. Ik heb Tmobile van het begin van mijn ellende tot aan transfair steeds op de hoogte gehouden van mijn tegenslag. Maar op brieven krijg je tegenwoordig geen antwoord meer. Maar waaom krijg ik geen antwoord op mijn vraag bij Transfair. Zij geven wel kopien van de rekening van Tmobiel (nou dat weet ik wel) maar een uitleg over de hoge kosten terwijl er in de folder staat dat het maar 35  kost. Ik ben behalve dan naar Tmobile niet in gebreke gebleven en met Transfair meteen gaan aflossen.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Omdat U blijkbaar telaat op T mobile reageerde, is het aan het incasso buro gegeven, download de consumenten brochure, en probeer een regeling te bespreken, enventueel T mobile vragen om met hun alles te regelen, maar of ze de incasso intrekken?


Als U telang wacht met reageren op T mobile, maken ze kosten door het uit te besteden,  en dat kan erg duur zijn, onredelijk vind ik, maar het mag helaas wel.


Probeer een regeling dat U alles in een keer bij T mobile het hele bedrag betaald, en de incasso word terug gedraaid, snel handelen want de incasso gaat ook verder, en die zijn erg hard, loonbeslag is in theorie mogelijk...en eerst dreigen en nogmaals verhogen, en dan  veel verdienen...


Helaas verdienen incasso buro's vaak erg veel, door zo te werken!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik ben gelijk gaan betalen toen transfair in beeld kwam, omdat ik opdat moment mijn financien op orde had. Ik ben daar niet achter op de betalingen geweest. Zij stelde een te hoog bedrag voor en dat heb ik lager kunnen regelen, maar toen stond voor hun al vast dat ik 540 moest betalen. Ik ben in principe geen wanbetaler maar door scheiding (huiselijk geweld) in moeilijkheden geraakt. Ik heb dat uitgelegd aan Tmobile, maar het lijkt wel of ze je brieven niet lezen. En dan komt Transfair met dat achterlijke hoge bedrag en geven in hun folder aan dat tot 250 schuld het 35 kost. En verder krijg ik geen antwoord ook niet op een mail.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als Transfair schrijft in de folder, tot €250 kost het €35,- zou ik dus die €263,14 betalen en verwijzen naar hun eigen voorwaarden, dus geen cent teveel...

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik had ook een bedrag open staan bij t-mobile. Het ging om 360 euro. ze hadden dit ook doorgestuurd naar transfair, maar bij mij hebben ze het bedrag niet verhoogd! Er moet toch gewoon een regel voor zijn, waarom verhogen ze het bedrag bij de 1 wel en bij de ander niet?


 

ve
door verwijderd - Dec 4, 2006 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vandaag was ik bij mijn dochter en kon even uitgebreid telefoneren. Als je een schuld opbouwt bij Tmobile dan zeggen zij het contract op. Je moet dan de overige maanden van je abonnement nog betalen. Dat bedrag lijkt in mijn geval veel op mijn schuldbedrag. Omdat ik in die tijd overspannen was, heb ik er niet goed aandacht aan besteed en gedacht dat het een herhaling was van mijn schuld  en niet begrepen dat dat bedrag , zijnde de overige maanden van mijn contract, er bij komt. Dus helaas moet ik betalen, want deze regeling staat in je contract en daar ben ik destijd mee accoord gegaan. 


Allemaal heel hartelijk bedankt voor de moeite.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer