be
door berlinermauer Feb 23, 2015 om 06:48
Elektronica & tv

TV gaat vanzelf aan

Min TV stekker zit in een Monsterstekkerdoos en gaat soms onverwachts aan uit stand by. De provider zegt dat het niet door de locale zenderupdates gebeurd. Philips zegt dat het niet door hun updates gebeurd. Kan het onverwachte starten van de TVdoor mijn monsterstekkerdoos veroorzaakt worden??

23142 16 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Feb 23, 2015 om 06:58
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mogelijk is een piekspanning beveiliging de oplossing.

KLIK HIER

zw
door zwaardvis - Feb 23, 2015 om 08:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Een bekend verschijnsel bij diverse Philips TV's. Gebeurt om 6.00 uur 'smorgens als de zenders ge-update worden. 2 oplossingen:
1. Trek de stekker er 'snachts uit.
2. In het setup menu kunt u bij Installatie de "Autom. zenderupdate tijdens stand-by" op UIT zetten.
Ontbreekt deze optie in de menu's installeer dan de laatste software voor uw model TV.

Zie verder bij de ondersteuning van uw model op philips.com

crewmember
door crewmember - Feb 23, 2015 om 10:40
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 23 feb 2015, 09:41][quote=crewmember schreef op maandag 23 feb 2015, 09:38]

Bron: Zelf 5 jaar bij Audio/Video verkoop zaken gewerkt.

Dus eerst een dikke boterham er aan verdient en het nu afkraken...

? Ja wat jij wil. Misschien moet je nog een paar zuurtjes nemen.
Niet alle verkopers zijn aasgieren.

Ik ben hier en op andere plekken ook echt al jaren gratis mensen aan het helpen met problemen omdat ik eigenlijk een gemene zakkenvuller ben!

Ik heb er 5 jaar tijdens mijn studententijd gewerkt. En heb klanten altijd dit soort info gegeven. Die waarderen dat en zijn dan eerder geneigd om bij je terug te komen. Ik heb in 2 winkels gewerkt een groep klanten zijn meeverhuisd omdat ze wisten dat ze mij konden vertrouwen.

Verder verkochten wij alleen maar incourante Monster en andere kabels. Of te wel meuk die Mediamarkt niet verkocht kreeg, voor 1/10 van de prijs. We moesten de MM stickers er nog van af pulken. In dit geval is het zo goedkoop dat ik zelf ook nog wel eens een analoog kabeltje kocht.

En zakkenvullen als verkoper? Euhh........ Premies bestaan al jaren vrijwel niet meer, zijn de marges te laag voor tegenwoordig.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 23, 2015 om 12:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Jantje,
vraagsteller verklaart dat er een monsterstekkerdoos wordt gebruikt.
Uw piekspanningverhaal is overbodig.
In zo'n monsterdoos zit een piekspanningsbeveiliging.
++++++++++++++++++++++++++=============

quote=jantje7 schreef op maandag 23 feb 2015, 06:58]Mogelijk is een piekspanning beveiliging de oplossing.

KLIK HIER

ri
door rick050989 - Feb 23, 2015 om 14:01
3 Antwoorden / 2 Vragen

Vaak kan het zijn (als je een digitaal TV-abonnement hebt) dat je de optie 'Automatisch afstemmen' aan hebt staan. Dat is een functie die zo goed als alle providers aanbieden. Dat komt er op neer dat je TV automatisch naar een bepaalde zender of programma zapt waar je een herinnering voor hebt ingesteld. Wellicht dat jouw TV daarom uit de standby-modus schiet.

Deze optie kun je vaak vinden in het menu (niet die van jouw TV maar die van het tv-kastje van de provider.

Gaat de TV elke keer op een vast tijdstip op een vaste dag/dagen naar een vaste zender toe? Dan zou ik daar even naar kijken. Vraag het desnoods na bij jouw TV-aanbieder

avhelvoort
door avhelvoort - Feb 23, 2015 om 15:50
82 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jantje7 schreef op maandag 23 feb 2015, 06:58]Mogelijk is een piekspanning beveiliging de oplossing.

KLIK HIERNooit van gehoord dat daar dan je tv van aan gaat, een tv zou eerder van een hoge piekspanning defect gaan.
ook is bij de meeste piekspanningen een soort beveiliging die defect gaat bij een (te) hoge piekspanning, dus na een zn hoge piek zal die defect zijn. en dat ding zal alleen werken als die in een geaard stopcontact zit.

acjzr1
door acjzr1 - Feb 23, 2015 om 17:52
295 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mijn Samsung tv was het mijn Pioneer dvd/harddisk recorder die zodra deze zijn programmagids ging updaten via hdmi mijn tv inschakelde . Ik heb in het menu van de tv inschakelen door anynet apparaat uitgeschakeld en het probleem was opgelost.

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2015 om 23:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vergelijkbare vraag: klik hier en lees de diverse reacties over de router.
Ik zou wel eerst testen of het ook gebeurt als de tv niet via die stekkerdoos aangesloten is maar gewoon via het stopcontact.

door 1953 - Feb 24, 2015 om 01:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zelf ook een Philips 7008.

Bij mij gebeurde het tegenovergestelde, de telvisie ging vanzelf zich uitschakelen in de stand-by-stand, ook bij een herinstallatie gebeurde het.

Heb toen de stekker uit de stekkerdoos getrokken en een aantal minuten gewacht om vervolgens de stekker weer in stekkerdoos te pluggen. Probleem was opgelost.

Had zelf het vermoeden dat in de omgeving een ander met hetzelfde type televisie middels de afstandsbediening, door interferentie, het rf-signaal ontving van die ander. Afstandsbediening van mijn televisie is niet infrarood, is rf-signaal!

be
door berlinermauer - Feb 24, 2015 om 05:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor al die adviezen. De monsterstekkerdoos heeft een piekspanningbeveiliging. Een te hoge piekspanning kan dus niet de oorzaak zijn. Mijn TV heeft geen setup menue waar ik de automatische zenderupdates uit kan schakelen. De buren hebben ook geen nieuwe batterijen. Als ik naar bed ga trek ik niet de stekker uit de stekkerdoos maar schakel de TV via een knopje aan de achterkant uit dan is het probleem eerst even opgelost. Mijn TV vertoont ook nog andere problemen en daarover heb ik contact met Philips.
Inge

be
door berlinermauer - Feb 24, 2015 om 05:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

De nieuwstw soft ware zit er overigens ook op

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2015 om 12:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het zijn dat de afstandsbediening niet in orde is en bijv. af en toe signalen blijft geven?
Als er meer met de tv aan de hand is kunt u beter met de problemen naar de verkoper gaan, vooral als het toestel nog binnen de garantietermijn zit.

be
door berlinermauer - Feb 25, 2015 om 13:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sira schreef op woensdag 25 feb 2015, 13:21]Ik heb al ongeveer een half jaar hetzelfde probleem met mijn televisie op de slaapkamer (geen Phillips, maar een Sharp).
Tijdens het kijken, gaat hij regelmatig ineens op slaapstand en start dan direct uit zich zelf weer op. Als ik ga slapen, zet ik zowel de decoder als de tv met de afstandsbedieningen in slaapstand. Ik word dan 's nachts regelmatig wakker in een blauw verlichte kamer, omdat de tv weer aan is gegaan.
Heb al van alles geprobeerd, ook de afstandbediening zodanig neerleggen dat hij geen contact met de tv kan maken, batterijen er uit etc., maar dit alles hielp niet.
Maar sinds een week heb ik (denk ik) het probleem gevonden. Volgens mij zit het in de aan/uit knop. De hele week zet ik de tv wat steviger aan (laat de knop wat klikken) en heb geen last meer van spontaan in/uit slaapstand gaan.
Kan het niet verklaren, maar misschien is de aan/uit knop vervuild door stof, of een beetje lam, waardoor hij geen goed contact, of juist teveel contact maakt.

sira
door sira - Feb 25, 2015 om 14:00
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb al ongeveer een half jaar hetzelfde probleem met mijn televisie op de slaapkamer (geen Phillips, maar een Sharp).
Tijdens het kijken, gaat hij regelmatig ineens op slaapstand en start dan direct uit zich zelf weer op. Als ik ga slapen, zet ik zowel de decoder als de tv met de afstandsbedieningen in slaapstand. Ik word dan 's nachts regelmatig wakker in een blauw verlichte kamer, omdat de tv weer aan is gegaan.
Heb al van alles geprobeerd, ook de afstandbediening zodanig neerleggen dat hij geen contact met de tv kan maken, batterijen er uit etc., maar dit alles hielp niet.
Maar sinds een week heb ik (denk ik) het probleem gevonden. Volgens mij zit het in de aan/uit knop. De hele week zet ik de tv wat steviger aan (laat de knop wat klikken) en heb geen last meer van spontaan in/uit slaapstand gaan.
Kan het niet verklaren, maar misschien is de aan/uit knop vervuild door stof, of een beetje lam, waardoor hij geen goed contact, of juist teveel contact maakt.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2015 om 16:00
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 01:15]Zelf ook een Philips 7008.

Bij mij gebeurde het tegenovergestelde, de telvisie ging vanzelf zich uitschakelen in de stand-by-stand, ook bij een herinstallatie gebeurde het.

Heb toen de stekker uit de stekkerdoos getrokken en een aantal minuten gewacht om vervolgens de stekker weer in stekkerdoos te pluggen. Probleem was opgelost.

Had zelf het vermoeden dat in de omgeving een ander met hetzelfde type televisie middels de afstandsbediening, door interferentie, het rf-signaal ontving van die ander. Afstandsbediening van mijn televisie is niet infrarood, is rf-signaal! Misschien wel handig om te weten, het kan zijn dat het toestel is ingesteld op automatische slaapstand. Als er binnen een bepaalde tijd niet van kanaal gewisseld wordt schakeld het toestel op stand-by.

door 1953 - Mar 7, 2015 om 22:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 25 feb 2015, 16:00][quote=1953 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 01:15]Zelf ook een Philips 7008.

Bij mij gebeurde het tegenovergestelde, de telvisie ging vanzelf zich uitschakelen in de stand-by-stand, ook bij een herinstallatie gebeurde het.

Heb toen de stekker uit de stekkerdoos getrokken en een aantal minuten gewacht om vervolgens de stekker weer in stekkerdoos te pluggen. Probleem was opgelost.

Had zelf het vermoeden dat in de omgeving een ander met hetzelfde type televisie middels de afstandsbediening, door interferentie, het rf-signaal ontving van die ander. Afstandsbediening van mijn televisie is niet infrarood, is rf-signaal! Misschien wel handig om te weten, het kan zijn dat het toestel is ingesteld op automatische slaapstand. Als er binnen een bepaalde tijd niet van kanaal gewisseld wordt schakeld het toestel op stand-by.

Neen dus, die is uitgeschakeld.