argusvlinder
door argusvlinder Nov 16, 2009 om 12:29
Elektronica & tv

TV gaat vanzelf aan!

Wij hebben een Samsung TV type TFT 2333, deze TV heeft geen standbystand en gaat dus helemaal uit, maar hij heeft nu de gewoonte om spontaan aan te gaan niet met beeld maar alleen met de grote blauwe lamp aan de onderkant.
Leverancier kan eigenlijk niets met de klacht, mijn vraag is zijn er meerdere mensen die een SamsungTV hebben die ook dit zelfde probleem hebben.
Zelf geloven we niet in geesten maar soms twijfel je wel eens!
Alvast bedankt voor de evt, reactie

33125 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja gebeurd wel eens daarom heb ik er dus een schakelaar tussen gezet, zoeen die je in de wandcontactdoos zet waar je dus de stekker in kanzetten.
Ik heb het wel gevonden het was nl een andere afstand bediening die er invloed op uit oefende.
Met vr.grt. Valerius

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn samsung deed het ook, en heb zoals Valeruis zei, een op afstand bediening stekker gezet, maar ik heb nooit last meer van gehad en geen invloed van buiten zoals een buur van mij met een minder kwalitatief stekker!
Alle apparaten zijn hierop aangesloten, en gaan we weg of voor de nacht, zijn ALLE apparaten uitgeschakeld!
Geen last meer van sluipstroom!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit gebeurt mogelijk door statische elektriciteit.
De meeste tv`s worden namelijk niet op een rand aarde stopcontact aan gesloten of is niet mogelijk.
Maar het is zo en zo beter om een schakelaar er tussen te zetten zo verbruikt de tv ook geen "lek" stroom meer.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties, ik kan hier wel wat mee!
Maar 1 ding is en blijft vreemd dat de TV meest aangaat tussen 23-24 uur en een enkele keer s"nachts, dus nooit overdag (misschien toch bovennatuurlijk krachten).
Vr.Groet Roeli

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een Samsung tv.T200HD
Af en toe gaat hij idd 's nachts vanzelf aan, en ook weer uit.
Ik schrik me dan altijd rot!
Ik ben gaan googlen om te kijken of meer mensen last hadden van deze kuren op hun tv, en kwam dus best wel veel klachten tegen over een vanzelf aan en uitgaan SAMSUNG tv.
Het vage is idd dat het altijd voor zo ver ik weet,het ALTIJD 's nachts gebeurd.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brrrr ik heb ongeveer 3 maanden geleden ook een Samsung gekocht voor op de slaapkamer, mag niet hopen dat ie snachts ineens spontaan aangaat. Niet goed voor mn hart.
Maar tot nu toe is het gelukkig nog niet gebeurd.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt mij een gebrek te zijn, dat de leverancier moet verhelpen; tenminste als het geen wekfunctie is.

ve
door verwijderd - Aug 20, 2010 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

cheche schreef op vrijdag 20 aug 2010, 08:50: Ik heb ook een Samsung tv.T200HD
Af en toe gaat hij idd 's nachts vanzelf aan, en ook weer uit.
Ik schrik me dan altijd rot!
Ik ben gaan googlen om te kijken of meer mensen last hadden van deze kuren op hun tv, en kwam dus best wel veel klachten tegen over een vanzelf aan en uitgaan SAMSUNG tv.
Het vage is idd dat het altijd voor zo ver ik weet,het ALTIJD 's nachts gebeurd.

Kwam deze tegen : ---Ik heb geen geluid als de tv via timerfunctie start? Het geluid staat wel ingesteld bij de timerinstellingen --Samsung Revieuws

Dus zou even nakijken of er een timerfunctie opzit en/of ingesteld staat.

Anders stekker eruit als je naar bed gaat.............

ve
door verwijderd - Sep 5, 2010 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou bij mij is het nu dus ook gebeurd. Eergisternacht om 3.15 ging de tv op de slaapkamer vanzelf aan.
Ik heb hem met de ab weer uitgezet.
Ben er niet blij mee.

ve
door verwijderd - Sep 5, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op zondag 5 sep 2010, 12:04: Nou bij mij is het nu dus ook gebeurd. Eergisternacht om 3.15 ging de tv op de slaapkamer vanzelf aan.
Ik heb hem met de ab weer uitgezet.
Ben er niet blij mee.

Heb je nagekeken of hij een timerfunctie heeft die wellicht ingesteld staat zoals ik hierboven aangaf ?

ve
door verwijderd - Oct 31, 2010 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel nieuwe tv's hebben een functie om automatisch naar nieuwe software te zoeken , dit gebeurd meestal in de late avond of in de nacht , als de tv in standby stand staat en er is nieuwe software dan word deze software binnengehaald daarna herstart de tv om de software te installeren , de tv gaat dan aan en blijft aan .
Vaak zit er een optie bij de instellingen van de tv om de automatisch updates van software uit te schakelen ., Indien deze optie is uitgeschakelt zal de tv niet meer spontaan aangaan .

Hans