Tv in folder 60 euro goedkoper
hallo
ik heb vrijdag 8 mei een tv gekocht , zij hadden hem niet op voorraad, dus kreeg ik hem van de plank, zaterdag heb ik mijn oude tv daar teruggebracht er werd niets gezegd , toen ik thuis kwam lag er een folder van deze winkel in de brievenbus en tot mijn verbazing stond mijn tv daarin aanbieding vanaf 11 mei dezelfde voor 379 euro , kan ik deze winkel daarop aanspreken ik kan binnen 8 dagen als ik niet tevreden ben de tv omruilen . graag raad .
bij voorbaat mijn hartelijke dank . Margot Boekee
,
Waarom zou je daar een winkel op aan willen spreken? Heb je gevraagd dan of hij soms binnenkort in de aanbieding komt? Je kan de winkelier netjes vragen of je hem voor de lagere prijs mag hebben, maar verplicht is hij dat niet.
In een fysieke winkel telt de regel: koop = koop.
Als u binnen 8 dagen mocht ruilen, dan kunt u gebruik maken van uw ruilrecht. U ruilt dan deze tv in voor precies dezelfde, maar dan goedkoper.
Ze hadden u daar niet attent op hoeven maken, maar nu u het zelf heeft gezien, gewoon terug naar de winkel.
U mag blijkbbar binnen acht dagen ruilen, maar mag dat ook wel voor een goedkopere? Ruilen mag meestal alleen tegen de zelfde prijs of duurder.
Ik had even over dat zinnetje van ruilen binnen 8 dagen heen gelezen. Ruilen betekent overigens lang niet altijd dat je het geld terug krijgt. Kan ook een tegoedbon zijn.
Ja, ik was wat te kort door de bocht. Ruilen kan ook betekenen dat u een tegoedbon krijgt, of dat u voor dezelfde prijs een andere aankoop mag doen.
[quote=b10959 schreef op zondag 10 mei 2015, 12:56]hallo
ik heb vrijdag 8 mei een tv gekocht , zij hadden hem niet op voorraad, dus kreeg ik hem van de plank, zaterdag heb ik mijn oude tv daar teruggebracht er werd niets gezegd , toen ik thuis kwam lag er een folder van deze winkel in de brievenbus en tot mijn verbazing stond mijn tv daarin aanbieding vanaf 11 mei dezelfde voor 379 euro , kan ik deze winkel daarop aanspreken ik kan binnen 8 dagen als ik niet tevreden ben de tv omruilen . graag raad .
bij voorbaat mijn hartelijke dank . Margot Boekee
,
U heeft uw TV op 8 mei jl. gekocht voor de op die dag geldende prijs.
De aanbieding waar u over rept gaat pas op 11 mei a.s. in.
U kunt, zoals u zelf heel goed weet, geen aanspraak maken op deze aanbieding voor de lagere prijs.
Als u niet tevreden bent met uw huidige TV mag u die ruilen, maar dan wel voor een andere model of merk Tv van dezelfde prijs of voor een duurdere met bijbetaling.
U kunt uw huidige Tv natuurlijk niet inruilen voor hetzelfde model omdat deze niet bevalt en dan ook nog eens geld terugkrijgen.
Gekker dan het idee alleen al kun je het wat dit onderwerp betreft niet maken.
U kunt hoogstens de winkelier vragen of u nog voor de aanbieding in aanmerking kan komen, maar als deze dit weigert kunt u dat alleen maar accepteren.
Tja, van aanbiedingen baal ik ook: heb ik net een bloemkool gekocht voor €1,69; kom je thuis en zie je het aanbod op je P.C. vanaf morgen bloemkool €1,00.
Niet te vergelijken met TV, maar zo werken aanbiedingen nu eenmaal.
[quote=mein33 schreef op zondag 10 mei 2015, 13:19]
Gekker dan het idee alleen al kun je het wat dit onderwerp betreft niet maken.
.
Zo gek is het niet hoor, ik ken zaken waar je binnen de ruiltermijn nog gewoon geld terugkrijgt als binnen de ruiltermijn het product in de aanbieding komt.
Hallo 10959,
..... zij hadden hem niet op voorraad, dus kreeg ik hem van de plank.....????
Je bedoelt dat je het showroommodel kreeg? En geen korting gehad?
..... kan ik deze winkel daarop aanspreken.....
Zoals al vermeld: nee.
Maar vragen staat vrij.
Dus even terug naar die winkel met je bon.
Suc6
[quote=zoekster schreef op zondag 10 mei 2015, 13:28][quote=mein33 schreef op zondag 10 mei 2015, 13:19]
Gekker dan het idee alleen al kun je het wat dit onderwerp betreft niet maken.
.
Zo gek is het niet hoor, ik ken zaken waar je binnen de ruiltermijn nog gewoon geld terugkrijgt als binnen de ruiltermijn het product in de aanbieding komt.
Zoals ik al schreef, Ts kan aan de winkelier vragen of hij/zij alsnog in aanmerking kan komen voor de aanbiedingsprijs, maar de winkelier heeft wat dit betreft geen enkele verplichting jegens Ts.
En, "niet geschoten is altijd mis" ;-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer