b1
door b10959 May 10, 2015 om 12:56
Auto & vervoer

Tv in folder 60 euro goedkoper

hallo
ik heb vrijdag 8 mei een tv gekocht , zij hadden hem niet op voorraad, dus kreeg ik hem van de plank, zaterdag heb ik mijn oude tv daar teruggebracht er werd niets gezegd , toen ik thuis kwam lag er een folder van deze winkel in de brievenbus en tot mijn verbazing stond mijn tv daarin aanbieding vanaf 11 mei dezelfde voor 379 euro , kan ik deze winkel daarop aanspreken ik kan binnen 8 dagen als ik niet tevreden ben de tv omruilen . graag raad .
bij voorbaat mijn hartelijke dank . Margot Boekee
,

1608 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 10, 2015 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou je daar een winkel op aan willen spreken? Heb je gevraagd dan of hij soms binnenkort in de aanbieding komt? Je kan de winkelier netjes vragen of je hem voor de lagere prijs mag hebben, maar verplicht is hij dat niet.

In een fysieke winkel telt de regel: koop = koop.

zoekster
door zoekster - May 10, 2015 om 13:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u binnen 8 dagen mocht ruilen, dan kunt u gebruik maken van uw ruilrecht. U ruilt dan deze tv in voor precies dezelfde, maar dan goedkoper.
Ze hadden u daar niet attent op hoeven maken, maar nu u het zelf heeft gezien, gewoon terug naar de winkel.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2015 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U mag blijkbbar binnen acht dagen ruilen, maar mag dat ook wel voor een goedkopere? Ruilen mag meestal alleen tegen de zelfde prijs of duurder.

Cookies
door Cookies - May 10, 2015 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik had even over dat zinnetje van ruilen binnen 8 dagen heen gelezen. Ruilen betekent overigens lang niet altijd dat je het geld terug krijgt. Kan ook een tegoedbon zijn.

zoekster
door zoekster - May 10, 2015 om 13:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, ik was wat te kort door de bocht. Ruilen kan ook betekenen dat u een tegoedbon krijgt, of dat u voor dezelfde prijs een andere aankoop mag doen.

me
door mein33 - May 10, 2015 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=b10959 schreef op zondag 10 mei 2015, 12:56]hallo
ik heb vrijdag 8 mei een tv gekocht , zij hadden hem niet op voorraad, dus kreeg ik hem van de plank, zaterdag heb ik mijn oude tv daar teruggebracht er werd niets gezegd , toen ik thuis kwam lag er een folder van deze winkel in de brievenbus en tot mijn verbazing stond mijn tv daarin aanbieding vanaf 11 mei dezelfde voor 379 euro , kan ik deze winkel daarop aanspreken ik kan binnen 8 dagen als ik niet tevreden ben de tv omruilen . graag raad .
bij voorbaat mijn hartelijke dank . Margot Boekee
,

U heeft uw TV op 8 mei jl. gekocht voor de op die dag geldende prijs.
De aanbieding waar u over rept gaat pas op 11 mei a.s. in.
U kunt, zoals u zelf heel goed weet, geen aanspraak maken op deze aanbieding voor de lagere prijs.
Als u niet tevreden bent met uw huidige TV mag u die ruilen, maar dan wel voor een andere model of merk Tv van dezelfde prijs of voor een duurdere met bijbetaling.
U kunt uw huidige Tv natuurlijk niet inruilen voor hetzelfde model omdat deze niet bevalt en dan ook nog eens geld terugkrijgen.
Gekker dan het idee alleen al kun je het wat dit onderwerp betreft niet maken.
U kunt hoogstens de winkelier vragen of u nog voor de aanbieding in aanmerking kan komen, maar als deze dit weigert kunt u dat alleen maar accepteren.

tenormin
door tenormin - May 10, 2015 om 13:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, van aanbiedingen baal ik ook: heb ik net een bloemkool gekocht voor €1,69; kom je thuis en zie je het aanbod op je P.C. vanaf morgen bloemkool €1,00.
Niet te vergelijken met TV, maar zo werken aanbiedingen nu eenmaal.

zoekster
door zoekster - May 10, 2015 om 13:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 10 mei 2015, 13:19]

Gekker dan het idee alleen al kun je het wat dit onderwerp betreft niet maken.
.
Zo gek is het niet hoor, ik ken zaken waar je binnen de ruiltermijn nog gewoon geld terugkrijgt als binnen de ruiltermijn het product in de aanbieding komt.

edrick3
door edrick3 - May 10, 2015 om 13:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 10959,

..... zij hadden hem niet op voorraad, dus kreeg ik hem van de plank.....????
Je bedoelt dat je het showroommodel kreeg? En geen korting gehad?

..... kan ik deze winkel daarop aanspreken.....
Zoals al vermeld: nee.
Maar vragen staat vrij.
Dus even terug naar die winkel met je bon.

Suc6

me
door mein33 - May 10, 2015 om 13:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 10 mei 2015, 13:28][quote=mein33 schreef op zondag 10 mei 2015, 13:19]

Gekker dan het idee alleen al kun je het wat dit onderwerp betreft niet maken.
.
Zo gek is het niet hoor, ik ken zaken waar je binnen de ruiltermijn nog gewoon geld terugkrijgt als binnen de ruiltermijn het product in de aanbieding komt.

Zoals ik al schreef, Ts kan aan de winkelier vragen of hij/zij alsnog in aanmerking kan komen voor de aanbiedingsprijs, maar de winkelier heeft wat dit betreft geen enkele verplichting jegens Ts.
En, "niet geschoten is altijd mis" ;-))

hansje klein
door hansje klein - May 10, 2015 om 15:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Grote kans, dat u nog een tegemoedkoming kunt krijgen op vrijwillige basis. Ikzelf had ooit bij een cash-back-actie bij BCC de gelegenheid om op de allerlaatste dag € 60,- terug te kunnen krijgen. Een dag later adverteerde BCC met € 100,- cash-back voor hetzelfde artikel en omdat je er geen recht op hebt, voel je hem toch behoorlijk zitten, wanneer de verkoper net even zegt "koop hem liever morgen"!

b1
door b10959 - May 10, 2015 om 16:11
1 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zondag 10 mei 2015, 15:01]Grote kans, dat u nog een tegemoedkoming kunt krijgen op vrijwillige basis. Ikzelf had ooit bij een cash-back-actie bij BCC de gelegenheid om op de allerlaatste dag € 60,- terug te kunnen krijgen. Een dag later adverteerde BCC met € 100,- cash-back voor hetzelfde artikel en omdat je er geen recht op hebt, voel je hem toch behoorlijk zitten, wanneer de verkoper net even zegt "koop hem liever morgen"!

mahadma
door mahadma - May 10, 2015 om 17:24
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als je binnen 8 dagen mag ruilen, kàn het ook (eventueel) mogelijk zijn dat je (zoals bij de M M) 10% minder terug krijgt en of, zoals eerder gemeld, een tegoedbon. Bovendien is het zeker mogelijk dat de verkoper niet op de hoogte is van de prijzen van volgende week. Bij filiaal bedrijven wordt dit meestal niet vooraf gecommuniceerd. Welke winkel betreft dit?
De goedkopere aanbieding was op het koopmoment nog niet van toepassing, dus rechten? Nee.
Het spreekwoord zegt: "Met stroop vang je meer vliegen als met azijn", dus vraag vriendelijk of er een oplossing mogelijk is. Maar als het antwoord nee is, tja, dan doe je daar weinig aan. Overigens, als je in die winkel 8 dagen retour recht hebt, hoe vaak is het door jou gekochte artikel al verkocht geweest? ..................................

door 1953 - May 11, 2015 om 03:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gaat het om een verschil, € 60,00, van de aankoopprijs tussen de buurtwinkel en een gevestigde keten?

Voor de wettelijke garantie van 2 jaar hoeft u dan bij een garantieaanspraak niet met de televisie te gaan zeulen naar de klantenservice van een keten en drie weken later ophalen, dan komt de buurtwinkel bij u thuis langs voor de service.

Is die € 60,00 voor u onoverkomelijk bezwaarlijk?

Alternatief is dat u - mits u kunt internetten - u het product per weborder. of per telefoon, besteld?

sl
door slobberbone - May 11, 2015 om 08:54
508 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft een show model gekocht daar zit al gauw 20% korting op dus als het goed heeft u al uw voordeel gedaan

zw
door zwaardvis - May 11, 2015 om 09:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zo heb ik een keer bij een landelijk bekende keten, het betreffende artikel, pro forma teruggebracht binnen enkele dagen na aankoop. Gewoon kassabon en lege doos. Met de mededeling ik breng dit terug en koop direct hetzelfde artikel weer opnieuw. Ze moesten dus op de kassa een terugbetaling en een betaling invoeren en het saldo kreeg ik terug. Heb toen wel direct een ander artikel gekocht voor minstens dat bedrag, maar dat was mijn keuze en niet verplicht door de betreffende zaak.

jo
door joentje1978 - May 15, 2015 om 11:43
367 Antwoorden / 6 Vragen

Het is misschien lullig, maar de winkel hoeft niets voor je te doen want de aanbieding ging pas per 11 mei in en je hebt de LCD op 8 mei, dus te vroeg gekocht.
Wat je wel kunt doen is terug gaan naar de winkel en kijken of ze je tegemoet willen komen.

Heb zelf namelijk eens een keer meegemaakt dat ik bij de Gamma een kledingkast had gekocht, ik deze op een vrijdagmiddag opgehaald heb en ik 2 dagen later de zondagskrant open sla en zag dat deze kledingkast 50,00 EURO goedkoper was omdat hij toen in de aanbieding was.

Ben 's maandags met de zondagskrant naar de Gamma gegaan, vriendelijk de situatie voorgelegd en aangegeven dat ik, ondanks ik de kast net te vroeg gekocht had en deze nog niet in de aanbieding was, er toch wel een beetje een rare smaak van in mijn mond kreeg.
Voordat ik mijn verhaal af kon maken kreeg ik van de bedrijfsleider die 50,00 EURO terug.

Dus je kunt kijken of die winkel een beetje bereid willend is.