ro
door robbie58 Apr 25, 2014 om 19:03
Computers & telefonie

Tv kijken nexus 7

Sinds kort adverteert UPC met kijken op alle schermen zolas laptops/tablet in huis. Ik heb daartoe een verbinding van 50 MB van UPC. Ik wil deze installeren op mnijn Nexus 7 van 2013 doch na installatie zie hij wel de actuele programma's doch verder kom ik niet. UPV benadert doch deze zegt vaker : Probeer het morgen nog eens. Kortom: ze weten het niet.
Mijn zoon heeft de app van UPC op zijn Apple tablet geïnstalleerd en daar werkt deze probleemloos.
Wie geeft mij de tip zodat eea wel werkt !
Alvast dank,

Groet

802 10 Rapporteer

forever-nl
door forever-nl - Apr 25, 2014 om 19:09
400 Antwoorden / 11 Vragen

Dag robbie58, ik heb ook een Nexus 7 tablet en UPC dus zou eventueel kunnen kijken of het bij mij wel werkt. In ieder geval ben ik benieuwd wat je precies bedoelt met "verder kom ik niet" en tevens welke versie van Android je draait.

macwouter
door macwouter - Apr 25, 2014 om 19:25
825 Antwoorden / 9 Vragen

Kijk op je Nexus met welke modem hij is verbonden. Kan alleen als ie met de UPC modem is verbonden (thuisnetwerk).

ro
door robbie58 - Apr 26, 2014 om 13:14
5 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord forever-nl: Ik heb de app van Upc geïnstalleerd en zie na een aantal tikken dat ik een scherm krijg met daarop de verschillende zenders en de daarbij behorende programma's op dat moment. Ik zou dan op het icoontje van Nederland 1 moeten tikken om dit programma te zien. Er gebeurt dan echter niets.Ik zag al wel op meer forums dat Nexus 7 ( versie 4.2.2. ) niet altijd werkt. Jammer.

Antwoord macwouter:De Nexus is wel verbonden met thuisnetwerk en laat dat ook zien. Ik heb ook een app van de telegraaf en bij sommige artikelen is een filmpje. Dit werkt naar behoren.

forever-nl
door forever-nl - Apr 26, 2014 om 13:22
400 Antwoorden / 11 Vragen

Android 4.2.2. is een versie van vorig jaar februari dus ik zou even updaten naar de laatste versie in ieder geval. Deze is beschikbaar voor beide modellen van de Nexus 7. Mogelijk lost dit het probleem op.

ro
door robbie58 - Apr 29, 2014 om 19:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord op forever-nl:
Nexus geeft aan dat deze automatisch update , dus dat zou het niet kunnen zijn.
Verder heeft mijn dochter op een site gezien dat Nexus over enkele maanden met een nieuwe update komt waardoor UPC wel geinstalleerd kan worden.
Ik denk dat ik daar dan maar op moet wachten,
dank voor jullie bijdrage
groeten Robbie

forever-nl
door forever-nl - Apr 29, 2014 om 23:31
400 Antwoorden / 11 Vragen

Je gaf eerder aan dat de Android versie van je apparaat 4.2. Echter de laatste versie van Android is 4.4. en deze is al ongeveer aan half jaar geleden voor de Nexus 7 uitgerold.

ro
door robbie58 - Apr 30, 2014 om 00:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt. Ik heb alles nog een keer doorgenomen en heb me vergist. Het is 4.4.2. en volgens mij is dit de laatste versie.
En nu ben ik er dus nog niet uit !
Zou het dan toch aan de app van UPC liggen ?
Ik neem de tablet een der dagen mee naar een UPC winkel en kijken of we er dan uitkomen.
Toch bedankt
groet Robbie

forever-nl
door forever-nl - Apr 30, 2014 om 00:36
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik kan eigenlijk op internet geen vergelijkbare klachten vinden over de combinatie Nexus 7 en de UPC app. Mogelijk is de oplossing zo simpel als de app even verwijderen en vervolgens opnieuw downloaden.

ro
door robbie58 - Apr 30, 2014 om 17:08
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook dit al (vaker ) geprobeerd doch helaas.
Kan toch ook niet zijn dat deze Nexus niet werkt omdat het ding in de VS is gekocht ?
Dus dan toch maar langs de UPC winkel, hoewel ik ook daar mijn bedenkingen heb.

ro
door robbie58 - May 7, 2014 om 19:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allen,
Ik kreeg een reclamemail van UPC met daarin online tv kijken.
Dus nog maar weer eens alles van mijn Nexus 7 afgegooid en opnieuw deze app geïnstalleerd.
Nu kreeg ik een waarschuwing in beeld dat de video niet kon worden afgespeeld. Deze had ik nog niet eerder ontvangen. Vervolgens een kadertje waarin stond dat de niet niet overeenkwam met de tijd van de tablet. Vreemd toch. Dus tijdsinstellingen in de tablet op automatisch ingesteld en ... voila, , toen was er beeld.
Overigens was het verschil in tijd tablet en tijd video maar 1 minuut. Raar maar waar.
Hoe het ook zij : We hebben beeld.
Dank aan allen die een bijdrage hebben geleverd aan het oplossen,\
gr Robbie