ma
door marjaa May 3, 2015 om 19:48
Elektronica & tv

Tv opname digitenne

Het lukt me niet om tv opname te maken op panasonic dvd recorder. Tv kijken (digitenne) en dvd afspelen lukt wel. Tv is samsung. Scartkabels al op velerlei manieren geprobeerd aan te sluiten. Ideeen via internet helpen me ook niet. Weet iemand hoe ik wel kan opnemen?

Groet, Marjaa

4527 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 3, 2015 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ook al hier gelezen/gekeken?

ma
door marjaa - May 3, 2015 om 20:44
152 Antwoorden / 44 Vragen

@edrick3: dank voor je reactie. Helaas, wat ik ook doe, er wordt alleen sneeuw opgenomen. Ik kan wel een timeropname instellen, recorder neemt ook op, maar geen beeld dus.

ph
door philip36 - May 3, 2015 om 22:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb op de site van gebruikershandleiding een handleiding gevonden voor het aansluiten van een Panasonic DVD recorder op een digitale decoder.
Het is een algemene handleiding maar het gedeelte van aansluiten en instellen van de recorder op decoder en opnemen kunt u dan eens doorlezen.
De handleiding is geschreven door Willem op 22-11-2014
Als u er niet uitkomt kunt u op die site uw vraag ook nog eens stellen bij het type DVD recorder wat u heeft.

De link voor de handleiding
gebruikershandleiding.com/Panasonic-DMR-EH67/handleiding-5-39380.html#428863

gerbera
door gerbera - May 3, 2015 om 22:44
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Op deze site kunt u de handleiding van uw type opzoeken. klik Overigens moet het gewoon lukken als u de bovenste scartaansluiting op uw digitennekastje gebruikt.

aurora1
door aurora1 - May 4, 2015 om 00:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de zenders wel goed ingesteld op de dvd recorder (en dat die overeenkomen met de kanalen van de tv)?

ro
door ron530 - May 4, 2015 om 09:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de dvd recorder enkel sneeuw opneemt dan neemt deze signaal van de niet gebruikte tuner op. Om vanaf een externe bron op te nemen moet u op de recorder ook die bron kiezen, als u scart aansluiting av 2 gebruikt kiest u op de recorder av 2. U kunt controleren of het werkt door op tv de dvd recorder te selecteren als het digitenne signaal zichtbaar is kunt u ook opnemen.

ja
door jan24 - May 4, 2015 om 11:36
109 Antwoorden / 4 Vragen

Er van uitgaande dat het principe van Digitenne en UPC mediabox, die laatste gebruik ik i.c.m. mijn Panasonic DVD recorder gelijk zijn, dan moet input AV2 worden geselecteerd, zowel bij opname direct als wel bij het programmeren.
Neemt u op met de ingebouwde harde schijf of op een DVDR schijfje?
Is ook daar de juiste keuze gemaakt? Al zal dat laatste niet het eerst denkbare euvel zijn, maar je weet maar nooit.

Houdt rekening met de mogelijkheid, dat zenders niet geaccepteerd worden en automatisch door de recordere geblokkeerd worden. Dan vindt er ook geen opname plaats.

ma
door marjaa - May 4, 2015 om 11:51
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor alle reacties. De handleiding van deze recorder staat niet bij de genoemde. Het probleem zit 'em in digitenne. Dit gebruik ik in mijn vakantiehuisje. Als ik gewoon thuis wil opnemen dan werkt alles prima. En hier in het vakantiehuisje is er dus wel contact tussen recorder en tv, want timeropname kan ik instellen, dvd afspelen lukt en ook de al eerder thuis opgenomen programma's kan ik afspelen. Het enige dat niet lukt is nu nieuwe tv opnames maken. Ook al zou de recorder niet op de goede kanalen staan, dan nog zou 'ie beeld moeten opnemen van een andere zender, lijkt me. Ik zal de adviezen straks uitproberen.

wimmi20
door wimmi20 - May 4, 2015 om 12:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U hebt toch wel met aansluiten de volgende volgorde aangehouden :
Antenne naar digitenne ontvanger--dan de recorder--dan een kabel naar tv.
Dussss niet als eerste de recorder.

vr1944
door vr1944 - May 4, 2015 om 15:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Opnemen met Digitenne gaat niet via de antenne maar via de scart aansluiting dus het apparaat komt tussen TV en decoder met een extra scartkabel De tuner van de recorder wordt niet gebruikt bij de opnames .Dus het doorlussen van de antenne is zinloos bij digitenne .Het kanaal van de Scartkanaal is meestal kan 36.

wimmi20
door wimmi20 - May 4, 2015 om 15:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Niet waar .
Aan een digitenne decoder zit een coax aansluiting en een scart aansluiting.
Je kunt kiezen hoe je het signaal wenst te gebruiken.
U schrijft : opnemen gaat niet via de antenne.
Daar kijk ik van op, hoe komt er dan een signaal in de decoder als er geen antenne is ?.
+++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=vr1944 schreef op maandag 4 mei 2015, 15:41: Opnemen met Digitenne gaat niet via de antenne maar via de scart aansluiting dus het apparaat komt tussen TV en decoder met een extra scartkabel De tuner van de recorder wordt niet gebruikt bij de opnames .Dus het doorlussen van de antenne is zinloos bij digitenne .Het kanaal van de Scartkanaal is meestal kan 36.

gj
door gjs - May 4, 2015 om 16:01
35 Antwoorden / 23 Vragen

in de dvd recorder zit geen digitenne ontvanger daar om werkt het doorlussen van de antennekabel niet thuis wel er zit wel een kabel tuner in de recorder je moet gewoon met de scart kabel van de digitenne naar de recorder gaan en van de recorder naar de tv ook een scartkabel of hdmi kabel ik heb zelf ook digitenna en een losse dvd recorder bij mij werkt het zo prima ook de timer opname.

gerbera
door gerbera - May 4, 2015 om 17:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u in het vakantiehuisje toevallig een single tuner. Zo ja dan is alleen het programma dat u bekijkt direct op te nemen. Heeft u een dual tuner dan dient u de bovenste scartaansluiting te gebruiken naar de recorder. De onderste gaat naar de TV. Vervolgens moet u met de recorder de juiste afstemming (frequentiekanaal) zoeken. In de meeste gevallen is dit een extern kanaal, bij mijn Phillips is dit bv E1. Het is dus niet zo dat de kanalen van de recorder overeen komen met die van digitenne en er dus ongeacht de kanaal instelling beeld te zien is. Voor opname heeft u echt het juiste frequentiekanaal nodig op de recorder.

vr1944
door vr1944 - May 4, 2015 om 18:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wel waar de recorder heeft geen tuner die geschikt is voor Digtenne signaal en het digitenne kastje kun je alleen aansluiten met scart op je TV.Wil je opnemen moet je de recorder lussen met scart om op te nemen. Zelf heb ik een decoder met een harde schijf die helaas niet meer te koop. zijn bij KP

=wimmi20 schreef op maandag 4 mei 2015, 15:52: Niet waar .
Het signaal van een digitenne Aan een digitenne decoder zit een coax aansluiting en een scart aansluiting.
Je kunt kiezen hoe je het signaal wenst te gebruiken.
U schrijft : opnemen gaat niet via de antenne.
Daar kijk ik van op, hoe komt er dan een signaal in de decoder als er geen antenne is ?.
+++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=vr1944 schreef op maandag 4 mei 2015, 15:41: Opnemen met Digitenne gaat niet via de antenne maar via de scart aansluiting dus het apparaat komt tussen TV en decoder met een extra scartkabel De tuner van de recorder wordt niet gebruikt bij de opnames .Dus het doorlussen van de antenne is zinloos bij digitenne .Het kanaal van de Scartkanaal is meestal kan 36.

ma
door marjaa - May 4, 2015 om 20:54
152 Antwoorden / 44 Vragen

Dank allemaal voor het meedenken. Het is gelukt, doordat ik de dvd recorder op av2 heb gezet. Ik wist al, dat ik alleen kan opnemen waar de zender op staat, dat zij zo.
Echter: nog 1 probleempje, hij neemt in zwart wit op ipv kleur. Hoe krijg ik dat goed?

Groet, Marjaa

gj
door gjs - May 4, 2015 om 21:00
35 Antwoorden / 23 Vragen

digitenne aansluiten via scart kabel av2 kiezen lukt dit niet dan is de resolutie van de digitenne te groot moet ingesteld worden op 576I

gerbera
door gerbera - May 4, 2015 om 22:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk zit er een knopje fijnafstelling op de recorder om dit te regelen.

ro
door ron530 - May 5, 2015 om 10:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=marjaa schreef op maandag 4 mei 2015, 20:54]Dank allemaal voor het meedenken. Het is gelukt, doordat ik de dvd recorder op av2 heb gezet. Ik wist al, dat ik alleen kan opnemen waar de zender op staat, dat zij zo.
Echter: nog 1 probleempje, hij neemt in zwart wit op ipv kleur. Hoe krijg ik dat goed?

Groet, Marjaa

Waarschijnlijk staat de recorder in Secam mode die moet in pal mode gezet worden. Op de achterzijde van de recorder kan zich een schakelaar bevinden of van uit het menu ingesteld worden.

aurora1
door aurora1 - May 5, 2015 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of de scartstekker nog eens goed aandrukken en controleren of er geen pinnetjes ingedrukt zijn en dus geen contact meer maken.

ma
door marjaa - May 5, 2015 om 15:17
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de reacties. Recorder staat op pal, knopje fijnafstemming zie ik niet en alle scarts nogmaals aangedrukt, helaas .... Geen effect. Tv beeld gaat op zwart wit zodra ik op functie menu recorder druk. Thuis met ziggo had ik dat niet. Iemand nog een ander idee?

ma
door marjaa - May 5, 2015 om 15:47
152 Antwoorden / 44 Vragen

Gelukt! Digitenne kastje tv stond niet op pal. Bedankt allemaal.

jimmysmith
door jimmysmith - May 5, 2015 om 17:05
26 Antwoorden / 0 Vragen

Bij losse digitenne decoder: de digitenne aansluiten op de recorder en de recorder via (bijv) scart doorlussen naar de tv. Decoder op tijd programmeren of op gewenste kanaal zetten en ook de recorder op tijd programmeren.
Bij digitenne-insteekkaart: scart van tv naar recorder. TV moet op beeld staan wat je wilt opnemen of programmeren op tijd en DVD recorder op opname zetten of op tijd programmeren.
Dan zou het moeten werken.

aurora1
door aurora1 - May 6, 2015 om 11:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig is het nu in orde, dank voor het melden en graag gedaan natuurlijk.