ru
door ruvada Apr 22, 2015 om 13:08
Elektronica & tv

Tv via wifi hapert

Ik heb een Samsung smart-tv UE40H6400 aangeschaft, maar uitgerekend een basisfunctie, namelijk tv-uitzendingen via internet, blijkt niet te functioneren. Dat de browser zeer traag is, ondanks een snelle internetverbinding van Ziggo, kan ik nog wel voor lief nemen. Maar uitgerekend het afspelen van tv-programma's, bijv. van Uitzending gemist of de websites van de omroepen functioneert niet. Het afspelen hapert, of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.

Is dit een typische eigenschap van de tv? De draadloze verbinding via de Humax-decoder van Ziggo werkt uitstekend en ook de mediaspelers van de Duitse zenders, zoals hier.

Zou een kabel-verbinding met een nog aan te schaffen UTP-kabel van 10 meter beter werken?

15239 27 Rapporteer

ja
door janf43 - Apr 22, 2015 om 13:12
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een bedrade verbinding is altijd beter en stabieler. Koop wel een goede kabel cat 5e of cat 6.

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2015 om 13:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

allo ruvada,

.....maar uitgerekend een basisfunctie, namelijk tv-uitzendingen via internet, blijkt niet te functioneren.....
En wat zegt de verkoper daarover?
Dat lijkt me toch het eerste aanspreekpunt als er iets niet functioneert.
Kijk ook eens hier, o.a. chatmogelijkheid.

Suc6

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....

Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?

Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.

ro
door ron530 - Apr 22, 2015 om 14:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.

ru
door ruvada - Apr 22, 2015 om 14:03
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:44].......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....

Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?

Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.

Cookies
door Cookies - Apr 22, 2015 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:03]De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.

Of een goede router kopen. Die van Ziggo is flut. Zelf heb ik met mijn Samsung t.v. nooit last van een slechte verbinden, maar gebruik niet de Ziggo router.

ru
door ruvada - Apr 22, 2015 om 14:17
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:44].......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....

Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?

Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.

Het heeft geen zin de eerste link te testen met de computer. Na de reclame begint gewoon de uitzending. Op mijn tv wordt het beeld na de reclame zwart.

Mijn redenering is, dat er niets mis is met mijn wifi-verbinding, aangezien Ziggo/Humax 5300C voor uitzending-gemist gebruik maakt van precies dezelfde draadloze verbinding. Alleen het aanbod is daar zeer karig (wat betreft de gratis uitzendingen). Ik vermoed dat het wel degelijk ligt aan de tv, die niet kan omgaan met de signalen. Maar hoe ervaren anderen dat? En misschien werkt het bij andere merken/modellen wel goed.

ro
door ron530 - Apr 22, 2015 om 15:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik vraag me toch iets af want hoe gebruikt u uitzending gemist. Er zijn twee mogelijkheden, middels de rode knop op uw afstandsbediening of middels de geïnstalleerde app in smart tv modus.

ru
door ruvada - Apr 22, 2015 om 16:16
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 15:20]Ik vraag me toch iets af want hoe gebruikt u uitzending gemist. Er zijn twee mogelijkheden, middels de rode knop op uw afstandsbediening of middels de geïnstalleerde app in smart tv modus.

Excellente vraag. Ik gebruik de derde mogelijkheid. Eerlijk gezegd had ik de app op de tv nog niet eens gevonden. Deze werkt inderdaad goed, met dezelfde beperkingen als de Humax-decoder. Het probleem is het kijken via de webbrowser op bijv. http://www.npo.nl/uitzending-gemist, of de eerder genoemde npogeschiedenis.nl. Daar staan ook oudere afleveringen op. Via de browser hapert het afspelen om de seconde.

ro
door ron530 - Apr 22, 2015 om 16:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone.

ru
door ruvada - Apr 22, 2015 om 17:14
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:46]Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone.
Dat zal helaas niet lukken. Aangezien de app wel goed werkt, kunnen we dus concluderen dat het aan de webbrowser ligt.

Blijft alleen nog de vraag, of het alleen voor mij geldt, of voor alle gebruikers, voor alle Samsungs, of voor alle smart-tv's. Ook ben ik benieuwd of dit ook geldt voor een kabelverbinding, oftewel ligt het aan de software of aan de snelheid van de (wifi)verbinding.

ro
door ron530 - Apr 22, 2015 om 17:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een smart tv is geen computer, surfen op het web is wel een optie maar duurt langer. Mijn smart tv hangt aan een kabel en de internet snelheid die ik via de de provider heb is 200Mb. Als ik youtube via de app gebruik gaat het zeer snel maar via de browser is het waardeloos. Ergo een smart tv heeft zijn beperkingen qua internetsnelheid maar die snelheid is voldoende om middels een app video etc. te streamen.

door 1953 - Apr 22, 2015 om 18:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wat bedoelde u met de internetsnelheid? 120/12 Mbps of 200/20 Mbps?

U gebruikt met ARD en ZDF ook HbbTV?

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2015 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ruvada schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:16]
Excellente vraag. Ik gebruik de derde mogelijkheid. Eerlijk gezegd had ik de app op de tv nog niet eens gevonden. Deze werkt inderdaad goed, met dezelfde beperkingen als de Humax-decoder. Het probleem is het kijken via de webbrowser op bijv. http://www.npo.nl/uitzending-gemist, of de eerder genoemde npogeschiedenis.nl. Daar staan ook oudere afleveringen op. Via de browser hapert het afspelen om de seconde.
Zit naar alle waarschijnlijkheid inderdaad in de browser, die zal niet de juiste eigenschappen hebben om op die manier video af te spelen. Wifi is snel genoeg om zonder problemen full HD te kijken, maar dat had je al ervaren.

ru
door ruvada - Apr 22, 2015 om 18:48
17 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:39]Mijn smart tv hangt aan een kabel en de internet snelheid die ik via de de provider heb is 200Mb. Als ik youtube via de app gebruik gaat het zeer snel maar via de browser is het waardeloos.
Ergo, het heeft geen enkele zin om de tv aan te sluiten via een UTP-kabel. Die fraaie quad-core processor heeft dus ook geen enkele waarde, zolang de browser die niet optimaal kan benutten.

di
door dirkrob - Apr 22, 2015 om 20:05
6 Antwoorden / 0 Vragen

De vaste verbinding zorgt ervoor dat de snelheid significant hoger uitvaltop de tv zelf. Daarnaast zijn de meeste "budget" tv's wel uitgerust met de smart functionaliteit maar is de hardware/software simpelweg niet goed genoeg.

ho
door hopetobehelping - Apr 22, 2015 om 21:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ruvada,

geen idee of het beter werkt, maar een UTP Cat 6 kabel van 10M zal u ongeveer een tientje kosten.
Aan u de keuze om het wel of niet uit te proberen.

Gezien de kosten (zeker gezien in vergelijking met de kosten van uw nieuwe TV) zou ik persoonlijk wel de proef op de som nemen.

pi
door pieterwolters - Apr 22, 2015 om 21:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:03]De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.

Ik gebruik een Apple TV en Google Chromecast beide via WIFI en heb nooit problemen, ook niet met HD content. Ik gebruik een "gewoon" Ubee modem/WIFI AP van UPC/Ziggo (afstand tussen modem en tv kastjes is ca. 15 meter met muren er tussen). Met een Samsung TV moet het dan ook kunnen.

Voor TS: misschien kan je eens een Apple TV of Chromecast van iemand lenen en kijken of het dan wel werkt. Als dat goed gaat ligt het aan de TV, werkt het dan ook niet dan ligt het aan de WIFI verbinding.

pi
door pieterwolters - Apr 22, 2015 om 21:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:46]Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone.

Je kunt ook naar een browser streamen. Youtube doet niet anders...

ru
door ruvada - Apr 28, 2015 om 15:17
17 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb de tv met een korte kabel naar de aansluiting gebracht i.p.v. gebruik van een lange kabel. De npo-programma's gaan via de kabel nog steeds op zwart na de reclame. Uiterst opmerkelijk dat het geen probleem is om reclame uit te zenden, maar het programma zelf niet. Kennelijk is bij de decadente omroepen de reclame belangrijker dan de programma's. Ze zijn gewoon te stom om een fatsoenlijke media-speler te installeren.

reflecs
door reflecs - Apr 28, 2015 om 16:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook een vraag stellen op het forum van NPO:
klik http://help.npo.nl/conversaties

ru
door ruvada - Apr 30, 2015 om 12:32
17 Antwoorden / 6 Vragen

Reflecs, bedankt voor de link. Ik kreeg helaas een nogal onbevredigend antwoord. Het is toch weer de schuld van de anderen. Het blijft natuurlijk wel lastig om al die verschillende computersystemen en alle tv's te bedienen.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 12:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft uw Samsung een ingebouwde Wi-Fi ontvanger of een dongle nodig? Staan de instellingen wel juist ingesteld?

Met 120/12 Mbps heb ik met mijn Philips (7008) geen problemen mee. Nou haat ik sowieso Samsung om hun eigenzinnigheid.

ru
door ruvada - Apr 30, 2015 om 12:49
17 Antwoorden / 6 Vragen

Ingebouwd en uiteraard goed ingesteld, anders zou ik überhaupt niets ontvangen. Zal toch wel aan de browser en/of de verwerking van de streaming-data liggen.

door 1953 - Apr 30, 2015 om 14:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ruvada schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:49]Ingebouwd en uiteraard goed ingesteld, anders zou ik überhaupt niets ontvangen. Zal toch wel aan de browser en/of de verwerking van de streaming-data liggen.

Welke browser gebruikt u? Een andere browser proberen? Flashplayer geïnstalleerd? Java geïnstalleerd?

reflecs
door reflecs - Apr 30, 2015 om 14:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 30 apr 2015, 14:02]
Welke browser gebruikt u? Een andere browser proberen? Flashplayer geïnstalleerd? Java geïnstalleerd?
NPO geschiedenis gebruikt Silverlight. :
http://www.npogeschiedenis.nl/service/help/audio-video-afspelen.html

ru
door ruvada - Apr 30, 2015 om 16:58
17 Antwoorden / 6 Vragen

Nee hoor, klik maar eens met de rechter knop op de video.