Ik heb een Samsung smart-tv UE40H6400 aangeschaft, maar uitgerekend een basisfunctie, namelijk tv-uitzendingen via internet, blijkt niet te functioneren. Dat de browser zeer traag is, ondanks een snelle internetverbinding van Ziggo, kan ik nog wel voor lief nemen. Maar uitgerekend het afspelen van tv-programma's, bijv. van Uitzending gemist of de websites van de omroepen functioneert niet. Het afspelen hapert, of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.
Is dit een typische eigenschap van de tv? De draadloze verbinding via de Humax-decoder van Ziggo werkt uitstekend en ook de mediaspelers van de Duitse zenders, zoals hier.
Zou een kabel-verbinding met een nog aan te schaffen UTP-kabel van 10 meter beter werken?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
.....maar uitgerekend een basisfunctie, namelijk tv-uitzendingen via internet, blijkt niet te functioneren..... En wat zegt de verkoper daarover? Dat lijkt me toch het eerste aanspreekpunt als er iets niet functioneert. Kijk ook eens hier, o.a. chatmogelijkheid.
De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:03]De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.
Of een goede router kopen. Die van Ziggo is flut. Zelf heb ik met mijn Samsung t.v. nooit last van een slechte verbinden, maar gebruik niet de Ziggo router.
[quote=carola.83 schreef op woensdag 22 apr 2015, 13:44].......of alleen de reclame wordt uitgezonden, zoals hier.....
Wat moeten we zien onder 'zoals hier'?
Nee, dit is geen typische eigenschap van de t.v. Het probleem zit of bij jouw internetverbinding of er is iets mis met jouw t.v.
Het heeft geen zin de eerste link te testen met de computer. Na de reclame begint gewoon de uitzending. Op mijn tv wordt het beeld na de reclame zwart.
Mijn redenering is, dat er niets mis is met mijn wifi-verbinding, aangezien Ziggo/Humax 5300C voor uitzending-gemist gebruik maakt van precies dezelfde draadloze verbinding. Alleen het aanbod is daar zeer karig (wat betreft de gratis uitzendingen). Ik vermoed dat het wel degelijk ligt aan de tv, die niet kan omgaan met de signalen. Maar hoe ervaren anderen dat? En misschien werkt het bij andere merken/modellen wel goed.
Ik vraag me toch iets af want hoe gebruikt u uitzending gemist. Er zijn twee mogelijkheden, middels de rode knop op uw afstandsbediening of middels de geïnstalleerde app in smart tv modus.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 15:20]Ik vraag me toch iets af want hoe gebruikt u uitzending gemist. Er zijn twee mogelijkheden, middels de rode knop op uw afstandsbediening of middels de geïnstalleerde app in smart tv modus.
Excellente vraag. Ik gebruik de derde mogelijkheid. Eerlijk gezegd had ik de app op de tv nog niet eens gevonden. Deze werkt inderdaad goed, met dezelfde beperkingen als de Humax-decoder. Het probleem is het kijken via de webbrowser op bijv. http://www.npo.nl/uitzending-gemist, of de eerder genoemde npogeschiedenis.nl. Daar staan ook oudere afleveringen op. Via de browser hapert het afspelen om de seconde.
Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:46]Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone. Dat zal helaas niet lukken. Aangezien de app wel goed werkt, kunnen we dus concluderen dat het aan de webbrowser ligt.
Blijft alleen nog de vraag, of het alleen voor mij geldt, of voor alle gebruikers, voor alle Samsungs, of voor alle smart-tv's. Ook ben ik benieuwd of dit ook geldt voor een kabelverbinding, oftewel ligt het aan de software of aan de snelheid van de (wifi)verbinding.
Een smart tv is geen computer, surfen op het web is wel een optie maar duurt langer. Mijn smart tv hangt aan een kabel en de internet snelheid die ik via de de provider heb is 200Mb. Als ik youtube via de app gebruik gaat het zeer snel maar via de browser is het waardeloos. Ergo een smart tv heeft zijn beperkingen qua internetsnelheid maar die snelheid is voldoende om middels een app video etc. te streamen.
[quote=ruvada schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:16] Excellente vraag. Ik gebruik de derde mogelijkheid. Eerlijk gezegd had ik de app op de tv nog niet eens gevonden. Deze werkt inderdaad goed, met dezelfde beperkingen als de Humax-decoder. Het probleem is het kijken via de webbrowser op bijv. http://www.npo.nl/uitzending-gemist, of de eerder genoemde npogeschiedenis.nl. Daar staan ook oudere afleveringen op. Via de browser hapert het afspelen om de seconde. Zit naar alle waarschijnlijkheid inderdaad in de browser, die zal niet de juiste eigenschappen hebben om op die manier video af te spelen. Wifi is snel genoeg om zonder problemen full HD te kijken, maar dat had je al ervaren.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 17:39]Mijn smart tv hangt aan een kabel en de internet snelheid die ik via de de provider heb is 200Mb. Als ik youtube via de app gebruik gaat het zeer snel maar via de browser is het waardeloos. Ergo, het heeft geen enkele zin om de tv aan te sluiten via een UTP-kabel. Die fraaie quad-core processor heeft dus ook geen enkele waarde, zolang de browser die niet optimaal kan benutten.
De vaste verbinding zorgt ervoor dat de snelheid significant hoger uitvaltop de tv zelf. Daarnaast zijn de meeste "budget" tv's wel uitgerust met de smart functionaliteit maar is de hardware/software simpelweg niet goed genoeg.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 14:03]De tv middels een Cat 5 UTP kabel aan de eerste poort van de router hangen is de beste oplossing. Wifi is handig voor mobiele apparaten maar de snelheid is meestal beperkt.
Ik gebruik een Apple TV en Google Chromecast beide via WIFI en heb nooit problemen, ook niet met HD content. Ik gebruik een "gewoon" Ubee modem/WIFI AP van UPC/Ziggo (afstand tussen modem en tv kastjes is ca. 15 meter met muren er tussen). Met een Samsung TV moet het dan ook kunnen.
Voor TS: misschien kan je eens een Apple TV of Chromecast van iemand lenen en kijken of het dan wel werkt. Als dat goed gaat ligt het aan de TV, werkt het dan ook niet dan ligt het aan de WIFI verbinding.
[quote=ron530 schreef op woensdag 22 apr 2015, 16:46]Als u de webbrowser gebruikt moet u wachten totdat het downloaden voltooid is. Bij het gebruik van een App wordt het signaal naar uw tv gestreamt dat is veel sneller, vergelijkbaar met tv kijken op uw smartphone.
Je kunt ook naar een browser streamen. Youtube doet niet anders...
Ik heb de tv met een korte kabel naar de aansluiting gebracht i.p.v. gebruik van een lange kabel. De npo-programma's gaan via de kabel nog steeds op zwart na de reclame. Uiterst opmerkelijk dat het geen probleem is om reclame uit te zenden, maar het programma zelf niet. Kennelijk is bij de decadente omroepen de reclame belangrijker dan de programma's. Ze zijn gewoon te stom om een fatsoenlijke media-speler te installeren.
Reflecs, bedankt voor de link. Ik kreeg helaas een nogal onbevredigend antwoord. Het is toch weer de schuld van de anderen. Het blijft natuurlijk wel lastig om al die verschillende computersystemen en alle tv's te bedienen.
Ingebouwd en uiteraard goed ingesteld, anders zou ik überhaupt niets ontvangen. Zal toch wel aan de browser en/of de verwerking van de streaming-data liggen.
[quote=ruvada schreef op donderdag 30 apr 2015, 12:49]Ingebouwd en uiteraard goed ingesteld, anders zou ik überhaupt niets ontvangen. Zal toch wel aan de browser en/of de verwerking van de streaming-data liggen.
Welke browser gebruikt u? Een andere browser proberen? Flashplayer geïnstalleerd? Java geïnstalleerd?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie. Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU. De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer