gisela_1
door gisela_1 Aug 27, 2015 om 14:57
Computers & telefonie

Tweede Camera

Hallo allemaal,
Vandaag eens een vraag in de categorie telefonie!

Ik heb een smartphone: Polaroid, Mobile Phone, Serie: PRO4006. Ik kom er niet uit.

Aan de voorkant van mijn telefoon zit ook een lens, denk ik en in de handleiding staat: bij technische specificaties: camera: Voor 0,3M + Achter 0,5M met AF. Maar ik zie geen symbooltje bij het cameramenu en ook niet bij de instellingen hoe ik van de ene camera naar de andere kan omschakelen. Kort gezegd: Kan wel foto's van mij af maken, maar niet naar mij toe (selfie). Ik zou niet weten hoe ik de camera kan overzetten, jullie wel?

Dank, Gisela

1246 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2015 om 15:18
11537 Antwoorden / 51 Vragen

@Gisela,

Klik HIER,voor de gebruiksaanwijzing.

gisela_1
door gisela_1 - Aug 27, 2015 om 15:24
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 27 aug 2015, 15:18]@Gisela,

Klik HIER,voor de gebruiksaanwijzing.

Heb ik...ook in het NL... en daar staat alleen maar:

Taking Pictures with Your Camera
Your phone has camera function. Open it by pressing Home Key > tap > Camera.
Tap to take a picture. To view it, just tap the picture in the right corner of the screen.

EN DAT WAS HET :-(

Toch bedankt!

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2015 om 15:29
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk dat camera 2 alleen bij "beeldbellen" of "Skype" werkt. Kijk eens bij instellingen.

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2015 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gisela,

Zie ook alleen maar in de handleiding staan:

Foto's maken met uw camera

Uw telefoon heeft een camerafunctie. Open deze door te drukken op de
homeknop >tik op > camera.
Tik op symbooltje van lens om een foto te maken. Om deze te bekijken, tikt u op de foto in de rechterhoek van het scherm.

Zie niets staan over een 2e camera.

Met vr.gr.

gisela_1
door gisela_1 - Aug 27, 2015 om 16:05
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 27 aug 2015, 15:50]Hallo gisela,

Zie ook alleen maar in de handleiding staan:

Foto's maken met uw camera

Uw telefoon heeft een camerafunctie. Open deze door te drukken op de
homeknop >tik op > camera.
Tik op symbooltje van lens om een foto te maken. Om deze te bekijken, tikt u op de foto in de rechterhoek van het scherm.

Zie niets staan over een 2e camera.

Met vr.gr.

Mijn woorden!! Maar waarom staat dan op de doos en bij de technische details: 2x camera voor en achter ??

Dank je Edrick

edrick3
door edrick3 - Aug 27, 2015 om 16:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gisela,

.....Maar waarom staat dan op de doos en bij de technische details: 2x camera voor en achter ??....
Dat vraag ik me ook af. ;-)

Ik zou eens bij je verkoper gaan informeren.

zw
door zwaardvis - Aug 27, 2015 om 17:10
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk inderdaad dat de beste camera 0,5Mp (of 5,0Mp) bedoeld is om foto's te maken en de slechtere camera van 0,3 om te skypen en zo als webcam te dienen. Foto's van 0,3mb zijn meestal zeer slecht en korrelig van aard.

zw
door zwaardvis - Aug 27, 2015 om 17:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het is inderdaad 5,0Mp en niet 0,5Mp. Voor foto's moet de resolutie hoog zijn en 5,0 is prima. Voor webcam moet hij juist lager zijn om snel te zijn en niet te veel bandbreedte op te souperen. Blijkbaar heeft de fabrikant die keuze voor je gemaakt.

reflecs
door reflecs - Aug 27, 2015 om 21:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo gisela,

Als ik het goed begrijp is het uitgangspunt dat de selfie te bereiken is via dezelfde knop waarmee ook flits e.d. aan te passen is.
Uit deze beschrijving, onder het kopje Fine-tune via the camera menu.
Maar uit de reacties hierboven blijkt ook dat de fabrikant ervoor kan kiezen dit aan te passen...

snah
door snah - Aug 27, 2015 om 22:25
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ,
Als het een android toestel is probeer dan eens een app .
bv deze :
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evsoft.camera.backfront

snah
door snah - Aug 27, 2015 om 22:47
654 Antwoorden / 61 Vragen

De front camera is niet bedoeld om fotoos mee te maken , deze wordt automatisch ingeschakeld bij een vorm van videobellen ( bv. Skype ) .

Mocht jij toch fotoos willen maken met de frontcamera dan kan dat met een app .