tw
door twingosleutel Aug 11, 2014 om 16:28
Auto & vervoer

Tweede sleutel voor Twingo

Bij de aanschaf van een tweedehands auto heb ik gevraagd voor een tweede sleutel omdat er maar bij zat.
Nu na veel telefoontjes zegt de garagehouder de kosten niet te willen betalen aangezien hij dit teveel geld vindt.

Op de dag dat we hem kochten zei de zoon dat de kosten voor de teweede sleutel vergoed zou worden door hun.

Kunnen ze daar zomaar op terug komen?
Een mondelinge afspraak is toch ook bindend?

2107 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 16:36
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Een tweede sleutel is toch wel een redelijke vraag.

Als dit beloofd is, de verkoper er aan houden.

Wat was de aankoopprijs van de auto/leeftijd?

ekiem
door ekiem - Aug 11, 2014 om 16:36
676 Antwoorden / 100 Vragen

Wie eist, bewijst. Die zoon kan nog zoveel zeggen, maar als er niets op papier staat dan gaat het toch erg lastig worden.
Het wordt dan een welles , nietes spelletje waar je denk ik niet uit komt.

Ekiem

tw
door twingosleutel - Aug 11, 2014 om 16:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ekiem schreef op maandag 11 aug 2014, 16:36]Wie eist, bewijst. Die zoon kan nog zoveel zeggen, maar als er niets op papier staat dan gaat het toch erg lastig worden.
Het wordt dan een welles , nietes spelletje waar je denk ik niet uit komt.

Ekiem

Hallo Ekiem,

De zoon deed de onderhandelingen en Zijn pa zat erbij.

Ik begrijp dat het lastig is om te bewijzen.

De zoon stelde zelf voor dat ik de sleutel liet bijmaken bij de sleutelmaker en dat hun de kosten zouden betalen en als dat niet bij die sleutelmaker zou kunnen dan via de Renault.

Nu vallen de kosten tegen en krabbelt die pa terug.

Eens kijken of ik het papiertje nog heb met de zaken die gedaan moesten worden bij het eerste bezoek.

Bas

tw
door twingosleutel - Aug 11, 2014 om 16:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 11 aug 2014, 16:36]Een tweede sleutel is toch wel een redelijke vraag.

Als dit beloofd is, de verkoper er aan houden.

Wat was de aankoopprijs van de auto/leeftijd?

Hoi Mahadma,

Aanschafprijs van 1650,- bij een BOVAG garage.

Tweede sleutel is zeker redelijke prijs .... Zeker als je het vooraf afspreekt.

Bas

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2014 om 16:54
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Een tweede sleutel kan (effe gezocht) € 165 kosten dus ze zullen er niet blij mee zijn, maar het is waarschijnlijk een goedkope(re) inruiler en daar willen ze geen of weinig kosten op maken. Als je kunt aantonen ze er zeker aan houden.

pi
door pieterwolters - Aug 11, 2014 om 18:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Die 165 euro is waarschijnlijk meer dan wat ze op die auto hebben verdiend....

tw
door twingosleutel - Aug 11, 2014 om 18:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mij is altijd geleerd: belofte maakt schuld.

Je kan mij niet wijs maken dat zo'n garage niet van tevoren weet wat zo een sleutel kost.

Maar goed... Onderhandelingen zijn nog bezig.

ekiem
door ekiem - Aug 11, 2014 om 18:48
676 Antwoorden / 100 Vragen

Je hebt gelijk, "belofte maakt schuld ". Alleen kunnen sommige sleutels ,waaronder auto sleutels aardig aan de prijs zijn.
Ik denk dat de garage inderdaad zal weten hoe duur zo'n sleutel is maar ze zullen niet willen opdraaien voor de kosten.

Is het een optie om de kosten sam sam te doen ?? Ik zou het gewoon voorstellen want ik krijg de indruk dat de garage geen zin heeft om voor de volledige kosten op te draaien.

Ekiem

tw
door twingosleutel - Aug 11, 2014 om 20:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Ik hou die optie wel in mijn achterhoofd.

Ben wel een beetje erg teleurgesteld in de firma Roelse die ineens terugkomen op hun belofte.

Bas