allet
door allet May 20, 2015 om 16:00
Elektronica & tv

Tyneside telefoon?

Ik word regelmatig gebeld door nummers die beginnen met 01916. Bij na zoeken blijkt dat dit nummers zijn van Tyneside, virtuele nummers die altijd beginnen met 01916 en waarmee Call Forwarding kan worden gedaan. Aan de andere kant van de lijn is altijd iemand die zeer slecht Nederlands spreekt of slecht Engels. Ik lees dat sommige mensen zelfs gehackt worden op Skype met deze nummers. Kan dit zo maar?

794 7 Rapporteer

crewmember
door crewmember - May 20, 2015 om 16:47
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn vaak indiers die zich voordoen als medewerkers van microsoft en zo proberen jouw dingen te laten doen op je computer zodat ze er toegang tot krijgen.

Ik zou gewoon opnemen en enven vragen waar het om gaat. Als het inderdaad zoiets is, vragen om even te wachten en dan de telefoon ergens neerzetten en wat voor jezelf gaan doen.

Als ze het wachten zat zijn hangen ze vanzelf op en zijn ze veel geld kwijt aan het internationale telefoontje.

costnix
door costnix - May 20, 2015 om 17:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige mensen bkazen met een scheidrechtersfluitje in de telefoon :-D

allet
door allet - May 20, 2015 om 17:39
10 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor uw antwoord. Ik weet wel wat ik wel/niet moet doen met dit soort telefoontjes. Ik ben alleen verbaasd dat het op deze manier kan. Ik wist niet dat er een soort bedrijfje achter zit dat deze mogelijkheden zo veel makkelijker maakt.

pi
door pieterwolters - May 21, 2015 om 10:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 20 mei 2015, 17:39]Sommige mensen bkazen met een scheidrechtersfluitje in de telefoon :-D

Lekker kinderachtig en het lost niks op. Aan de andere kant verbreken ze gewoon de verbinding en ze gaan verder. Daarnaast tref je vooral mensen die dat werk ook alleen maar doen omdat ze geld nodig hebben om van te leven. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die als kind al droomde van een baan als call center medewerker.

crewmember
door crewmember - May 21, 2015 om 10:39
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 21 mei 2015, 10:21] Daarnaast tref je vooral mensen die dat werk ook alleen maar doen omdat ze geld nodig hebben om van te leven. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die als kind al droomde van een baan als call center medewerker.

Ik denk dat als je bewust mensen oplicht je best aangepakt mag worden.
Of mag ik jou gewoon op straat beroven omdat ik geld nodig heb?

Verder zorgt de fluit en laten wachten techniek ervoor dat ze niet meer terugbellen.

costnix
door costnix - May 22, 2015 om 01:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@piterwolters
Nee, het is: "Wie niet horen wil, moet naar voelen!"

akkerdistel
door akkerdistel - May 23, 2015 om 07:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon even aan IT-specialist Ton Elias vragen wat dit precies is, die kan dat haarfijn uitleggen.