sjony
door sjony Apr 20, 2014 om 17:41
Geldzaken & recht

Uit Geleende spullen terug vorderen

ik heb een Xbox 360 via markplaats gekocht dus geen aan koop bon,maar ik heb wel de doos van de xbox 360 tuis liggen,en een 22ince TFT pc Cherm + een Ziggo kabelbox via markplaats gekocht. nu heb ik deze uitgeleend aan mijn zus die na dat we ruzie hebben gehad niets meer met mij te maken wilt hebben en mag zelfs mijn spullen niet hallen anders is het huis vredes breuk en belt zij de politie. hoe kan ik mijn sullen terug vorderen.

3415 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2014 om 18:04
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Uitpraten, al of niet met een bemiddelaar, anders zal je een rechtszaak moeten beginnen ....... en dàt lijkt mij nu een geval van de sop en de kool.

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2014 om 19:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hé, jasses, ruzie tussen broer en zus. Probeer het op de één of andere manier goed te maken. Straks hebben jullie allebei spijt; hoe langer je wacht hoe moeilijker het contact word. Als je het eigenlijk best wel weer goed wilt maken, probeer dit anders, voor als je het niet volledig uit de hand wilt laten lopen. Ruzie in een familie (en geloof me: ik kan het weten) is afschuwelijk. Gewoon allebei niet koppig zijn, heb je de link ook niet nodig.

sjony
door sjony - Apr 20, 2014 om 19:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

zij wil niets met mij te maken hebben en dat ter wel ik haar een koelkast en een wasmachine plus een droger en een pc heb gegeven en altijd voor haar klaarstond zij heeft nog nooit wat voor mij overgehad. En als dank wil ze niet meer van mij weten en ben ik niet meer welkom bij haar,nu wil ik dus ook niets meer met haar te maken hebben en mag zelfs mijn eigen geleende spullen niet terug.

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2014 om 19:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Toch ben ik het met Tenormin eens, probeer (zeker in deze tijd) de strijdbijl te begraven en bel haar. En wat je voor iemand doet, geeft je geen rechten op plichten, dat doe/deed je voor elkaar omdat je iemand wilde helpen. Dan moet je niet achteraf zeggen, maar ik ................

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2014 om 19:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@sjony, echt balen. Helemaal niemand die kan/wil bemiddelen ook al sta jij nu ook met je hakken in het zand? Vind ik zo rot, natuurlijk, wat je schrijft heb je voor je zus klaargestaan, maar er is iets gebeurd, iets wat je natuurlijk niet hier wilt schrijven, begrijp ik best. Maar soms "de minste zijn" getuigt van meer karakter dan je nu denkt. Verduveld jammer dat ik je niet kan dwingen. En vat dit nou niet verkeerd op, want zo bedoel ik het niet.

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2014 om 20:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

En dat ben ik weer helemaal met mahadma eens. Het "telt" niet wat je ooit voor iemand doet, Voor iets doen hoef je geen 'dank je wel' te krijgen, als je het met liefde doet. Kom nou, wees nu niet zo koppig, joh. Als je later oud en grijs bent krijg je spijt (en je zus waarschijnlijk ook).

sjony
door sjony - Apr 20, 2014 om 20:06
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben niet koppig maar zij wel,ze heeft al met een zus en een zusje en met nog een broer van ruzie en die willen ook niets met haar te maken hebben dus licht het nu aan mij?.En nu schopt ze mij ook in de rug als dan.

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2014 om 20:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Tja, wat moet ik nog zeggen. OF verbreek dan alle banden en begin een rechtszaak, met alle kosten van dien, OF laat het voor wat het is en laat ze er gelukkig mee zijn en "go on with your life" .

tenormin
door tenormin - Apr 20, 2014 om 20:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

sjony, vergeet wat je hebt geleend, vergeet de spullen die je nog bij je zus hebt staat, 't zijn en blijven spullen. Zo te lezen is er geen weg terug meer, dus zet er een dikke streep onder, vergeet de materiële zaken en ga door met je leven. Is niet anders. En zeker geen rechtszaak waard. Sterkte met alles, hoor.

ro
door ron530 - Apr 21, 2014 om 09:48
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Tja ik heb het ook meegemaakt, je doet alles voor ze tot onderdak aan toe. Als ze de boel op de rit en een woning hebben nemen ze je halve inboedel mee, maken een hoop stampij en ruzie. Het contact wordt uiteraard verbroken maar de woede blijft bestaan. Ik begrijp goed dat je de spullen terug wilt maar zolang dat niet lukt blijf je die woede voedden met als gevolg dat je er zelf onderdoor gaat. Wees wijzer en vergeet die spullen, je zus is het niet waard om jou leven te verknallen.

fl
door flessebon - Apr 21, 2014 om 10:12
418 Antwoorden / 7 Vragen

Misschien kan een familielid nog bemiddelen. Als de spullen daar gebracht worden dan kunt U ze daar op een ander moment ophalen.