ad
door advoka Jul 14, 2014 om 20:56
Garantie & verzekeringen

Uitbetaling levensverzekering

Enige tijd geleden was er op tv een gesprek over "levens"verzekeringen en het uitbetalen daarvan . Helaas weet ik niet meer bij welke omroep dat was TROS of Vara. Ik heb nu het probleem zelf aan de hand en mijn advocaat krijg nagenoeg dezelfde reactie's als ik heb gehad. Heel kort gezegd gaat het om het volgende : op 14 januari jl is mijn echtgenote overleden zij had een zgn Eva polis in 1976 afgesloten bij Victoria Vesta. Wij wisten en nu ik niet beter dat deze uit 2 delen bestaande levensverzekering gewoon uitbetaald zou worden. de 2 delen zijn een overlijdens verzekering ter grootte van 3600 gulden en een levensverzekering die het 10 voudige is van de overlijdensverzekering. Nu blijkt dat deze levensverzekering een risico verzekering was wat ook in de voorwaarden staat . Er is ons echter nooit uitleg gegeven wat dit exact inhield. Zelfs de laatste verzekerings agent die hier in 2005 ongeveer was zei nog zo dat is een mooie spaarpot als 1 van u overlijdt is dat zeer zeker goed verzekerd met dit bedrag. En het is zelfs een mooi spaarpotje geworden met alle rente vanaf 1995 (verzekering liep gedurende 20 jaar maar bleef gewoon staan).
helaas wil de Verzekeringsmaatschappij niet uit keren omdat het een risico verzekering is . Nu is mijn vraag: Geldt dat wat er besproken is in het programma ook voor een risico verzekering en kunt u mij eventueel helpen aan de naam van de hoogleraar van de Rijks Universiteit die ook diverse uitspraken daar over heeft gedaan. En dan graag de tekst van dat wat besproken is in Kassa

7176 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2014 om 21:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo advoka,

Misschien heb je hier iets aan.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat het bedrag van 3.600 gulden nu tot uitkering is gekomen.

Dat tienvoudige bedrag zou ongetwijfeld uitgekeerd zijn als het overlijden tijdens de eerste 20 jaar was gebeurd. De zogenaamde risicodekking. Die 36.000 gulden is ook niet "blijven staan" en daar is uiteraard ook geen rente bijgekomen.

Er kan dus nooit sprake geweest zijn van twee uitkering bij overlijden. Het is of, of. Uw verzekeringsagent van 2005 wist niet waar hij het over had.

De link van Edrick gaat over begrafenispolissen, in de volksmond zo genoemd. Maar heeft hier niets mee van doen.

ad
door advoka - Jul 14, 2014 om 22:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er over beide rente bijgekomen over die 20 jaar en de overlijdensverzekering is inderdaad uitgekeerd incl de rente na 1995. Dat heeft de verzekeringsmaatschappij zelf aangegeven.. Vandaar dat ik ook door blijft gaan . En nu heeft de verzekeringsmaatschappij die Victoria Vesta heeft overgenomen dezelfde polis alleen onder een andere naam maar wel dezelfde voorwaarden . wat nu wel wordt uitbetaald . Mijn schoonzus en Zwager hadden deze verzekering namelijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw schoonzus en zwager "hadden" deze verzekering? En is een van het tijdens de looptijd van de tijdelijke overlijdensrisicoverzekering komen te overlijden?

ad
door advoka - Jul 14, 2014 om 23:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn zwager is nu 4 jaar geleden overleden na de looptijd van de verzekering ook daar bestond de totale verzekering uit 2 met dezelfde voorwaarden als die van mij en mijn vrouw. Als mijn schoonzus nu komt te overlijden wordt het bedrag van de levensverzekering aan haar zoon en dochter. Het geld van mijn zwager is naar zijn 2 dochters gegaan . Wat ook op papier stond trouwens bij de levensverzekeringmaatschappij. Dat hadden ze zo geregeld toen ze 12 jaar geleden trouwden

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u sluit een verzekering die uitkeert bij overlijden en diezelfde verzekering keert nog eens het tienvoudige uit bij overlijden,? Complete onzin.

U bent echt abuis.

Wat er bij uw zwager en schoonzus is gebeurd, kam ik niet beoordelen, maar zulke verzekeringen zijn complete onzin.

Wat u had/heeft, was een tijdelijke overlijdensrisicoverzekering gedurende een periode dat u waarschijnlijk extra kosten zou hebben, ivm de kinderen bijvoorbeeld, en daarnaast een levensverzekering die pas uitkeert bij overlijden ná die periode, bijvoorbeeld ter dekking van de uitvaartkosten.

Zoals gezegd, of, of, en niet en, en.