ed
door edwintje2 Aug 18, 2015 om 09:14
Geldzaken & recht

Uitbuiting, en niet kunnen retouren

Hallo allemaal,

Ik ga heel eerlijk met jullie zijn, en wil graag weten hoe en wat.

Ik heb via via een site ontdekt waar je 3 dingen gratis kon kopen: oorbellen, powerbank en fietslampen.

Nu heb ik alle gegevens ingevuld en de sponsorvragen netjes beantwoord en er staat groot in beeld 'dit pakket is volledig gratis en past door de brievenbus en u hoeft dus niet te wachten' ; fijn dacht ik nog.

Totdat ik de mailtjes begon te krijgen met dat er een factuur is en dat ik even binnen 14 dagen moet betalen. Het gaat om de site 12deal.com
Er staat in de factuur dat de kosten gaan om de producten zelf, dus ik wil ze graag retour doen.
Helaas; ik krijg geen antwoord op mijn vele mails. Wel krijg ik nog een herrineringsfactuur dat als ik niet betaal, 15euro extra moet betalen.

Het gaat hier niet om 1 bestelling. Wij gaan straks naar een rommelmarkt en ik dacht mooi gratis handelwaar te hebben, maar nee, dit loopt echt de pan uit.

Weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen??? Kan KASSA zelf een brief sturen of bellen, media helpt vaak.......

Met vriendelijke groet,
Edwin

2775 24 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik p die site kijk, moet men voor de transportkosten betalen bij die zogenaamde "gratis" spullen en kunnen de gratis spullen ook niet teruggestuurd worden.

U weet toch wel dat er niets gratis is, alleen de zon gaat nog " gratis" op.

ed
door edwintje2 - Aug 18, 2015 om 10:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet het, heel dom en ik zou het natuurlijk niet weer doen. Nu is het toch gebeurd, maar ik krijg ook geen reactie.

Hoezo kan ik het niet terugsturen?

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2015 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo edwintje2,

..... waar je 3 dingen gratis kon kopen:.....
Je hebt je dus laten verblinden - zoals vele anderen - door het woord 'gratis'.

Er staat bv vandaag:
Deze voorwaarden zijn alleen geldig als dit product de dagaanbieding is.
- Dagacties zijn excl. verzend en administratiekosten van € 7,95;

Niet goed gelezen wat de Algemene Voorwaarden zijn.
De uitvoering van de bestelling geschiedt uitsluitend voor en ten behoeve van de aanbieder van uw keuze. Wij kunnen aan de uitvoering van de overeenkomst tussen u en de aanbieder geen garanties verlenen. Raadpleeg daarom de websites van de aanbieders van uw keuze om u te (laten) informeren over uw rechten en verplichtingen, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden, in het bijzonder met betrekking tot de prijs, de kosten en voorwaarden voor het
betalen, de verzendkosten en overige voorwaarden, zoals de (tijdelijke) beschikbaarheid van diensten en/of producten zodat u weet wat wordt aangeboden en wat uw rechten en verplichtingen zijn indien u op het aanbod ingaat.

U betaalt per bestelling eenmalig een bijdrage in de handelings- en
verzendkosten.
De hoogte van de bezorgkosten is €8,95 voor een bestelling die u via de 12Deal webshop wenst af te handelen.
(Bron)

Heeft niets met uitbuiting te maken.

Denk echt niet dat Kassa zich voor jouw karretje laat spannen.
Voor contact: linksonder deze pagina onder Algemeen: Contact met Kassa.

ed
door edwintje2 - Aug 18, 2015 om 10:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid om de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden c.q. de gekochte producten te ruilen gedurende 14
(veertien) dagen, ingaande op de dag na ontvangst van het product door of namens u.

staat er ook, dus waarom nu niet?

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat dag dagacties niet retourgezonden kunnen worden.

ed
door edwintje2 - Aug 18, 2015 om 10:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waar staat dat?

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2015 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@edwintje2,

.....waar je 3 dingen gratis kon kopen: oorbellen, powerbank en fietslampen......

Bv.: ? Om hygiënische redenen kunnen oorbellen niet worden geretourneerd.
(Bron)

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 10:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edwintje2 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 10:34]Waar staat dat?

Bij de veelgestelde vragen onder verzending.

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2015 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Dat ligt aan wat u besteld heeft. We nemen geen gebruikte of beschadigde artikelen meer terug. Ook dagacties kunnen helaas niet retour. U kunt het beste contact met ons opnemen en onze klantenservice zal u vertellen wat de mogelijkheden zijn.
(Bron)

jo
door jorisw - Aug 18, 2015 om 12:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien moet er een medicijn komen waardoor mensen hun hersens niet uitschakelen bij het zien van het woord "GRATIS".

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Curatele, voorhamer?;-)

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2015 om 12:16
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Als iets echt gratis is, waarom moet je dan meestal je bankrekening invullen???????
Als iets echt gratis is, is dat niet nodig.

Pas nog iets ècht gratis gehad, jawel, GRATIS!!!, een fles van 1,5 liter Sp**te, gekocht, betaald, bon ingescanned, verzonden per email en netjes binnen 3 dagen poen op de rekening.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2015 om 13:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom zouden dagacties niet retour kunnen? Dat zie ik niet. Dan zouden alle aanbiedingen niet retour kunnen. Bol.com wijzigt dagelijks zijn prijzen. Wehkamp heeft iedere dag een 'dagdeal'.

U heeft gewoon recht op retourneren, waarbij u alleen de kosten voor het terugsturen betaald en dát alleen als vermeld werd bij de aankoop dat de retourkosten voor u zijn.

Weer allemaal dom gezwam van de experts, die alleen maar naar de AV kunnen wijzen zonder even te checken of ze rechtsgeldig zijn.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts kreeg drie dingen "gratis".

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2015 om 17:21
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Als je de verzendkosten voor je "gratis" product moet betalen en moet betalen om het "gratis" product terug te sturen, dan wordt het toch wel een heel erg duur "gratis" product .......... èn je hebt niets ontvangen, alleen 2 x verzendkosten betaald ....... logica, waar ben je?

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2015 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edwintje2 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 09:14]...
Het gaat hier niet om 1 bestelling. Wij gaan straks naar een rommelmarkt en ik dacht mooi gratis handelwaar te hebben, maar nee, dit loopt echt de pan uit.
...
Je gebruikt 'uitbuiting' in de titel omdat je hen wilde uitbuiten?

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar volgens de regels, moet je dus ook de verzendkosten, die van naar je toe, terugkrijgen en moet er aangegeven worden dat je de verzendkosten terug zelf moet betalen. Staat dat niet vermeld, dan moet je die ook terugkrijgen.

Zo'n shop is dan dus binnen de kortste keren failliet.

ho
door hopetobehelping - Aug 18, 2015 om 18:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste edwintje2,

uw aankoop betreft een zogenaamde koop op afstand.
Die kunt u altijd binnen 14 dagen ontbinden, meer informatie leest u hier.

Als ik u was zou ik niets betalen, de koop ontbinden (email-adres heeft u al, als u een antwoord of automatische reply van het ontvangen bericht krijgt dan is het klaar).

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2015 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Makkelijk gezegd, de artikelen zullen dan wel teruggestuurd moet worden. Probeer dat geld maar eens terug te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hope

De Ts heeft het over een factuur, maar mijns inziens kan men niet achteraf betalen.

ho
door hopetobehelping - Aug 18, 2015 om 20:06
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 18 aug 2015, 18:40]@hope

De Ts heeft het over een factuur, maar mijns inziens kan men niet achteraf betalen.

Misschien lees ik erover heen maar als ik lees "Wel krijg ik nog een herrineringsfactuur dat als ik niet betaal, 15euro extra moet betalen." en verder nergens lees dat er inderdaad betaald is dan ga ik er vanuit dat er nog niet betaald is.
Dan is het gewoon de aankoop annuleren (ik lees ook niet dat er al artikelen geleverd zijn) en dan is het daarmee klaar. Dat is ook helemaal wettelijk kloppend (voor de levering is de koop al ontbonden).

Natuurlijk kan 12deal.com dan gaan dreigen, een incassobureau in gaan zetten. Maar ze weten ook wel dat ze in dat geval geen poot hebben om op te staan. Om daadwerkelijk te kunnen gaan vorderen zal het via een deurwaarder (en rechter) moeten en dan trekt 12deal.com aan het kortste eind (koop op afstand ontbonden voordat er geleverd is). Dat weet 12deal.com ook wel en dat zal dus nooit gebeuren.
Maar wie weet lees ik ergens overheen en is er al wel betaald en/of geleverd. In dat geval voor vraagsteller de volgende link, klik hier.

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2015 om 20:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Er staat in de factuur dat de kosten gaan om de producten zelf, dus ik wil ze graag retour doen."

Doet mij denken dat de artikelen wel zijn ontvangen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hope

De Ts schrijft: Dus wil ik ze graag retour doen. Straks naar de rommelmarkt, mooi gratis handel.

ho
door hopetobehelping - Aug 18, 2015 om 21:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste edwintje2,

ik heb het er niet uit gelezen maar mocht u al producten ontvangen hebben dan gewoon terugsturen.
Betalen zou ik als ik u was uiteraard niet doen, gewoon de koop ontbinden en alles terugsturen wat u al ontvangen heeft.
Op de factuur zal vast een adres staan. Zo niet dan lees ik hier (laatste pagina) dat de dienstverlening van 12deal.com verzorgd wordt door ZinQ Media bv gevestigd aan Max Euweplein 24, 1017 MB te Amsterdam (de voorwaarden doen er overigens niet toe voor de gedeelten waarin ze niet aan de wet voldoen, de Nederlandse wet gaat voor).

Zie ook de link in mijn laatste antwoord, wat u ook nog zou kunnen doen is bellen met consuwijzer 088-0707070 en hun vragen om advies.
Ook kunt u uw klacht zetten op klachtenkompas, 12deal.com is daar actief.

Vergeet vooral niet dat u in uw recht staat en gewoon de koop kunt ontbinden. Een groot scherm met gratis en dan later facturen krijgen is behoorlijk misleidend.