jo
door jordyt77 Aug 30, 2006 om 16:59
Geldzaken & recht

Uitgaven Creditcard zaak, Prive aansprakelijk

Kan iemand mij vertellen in hoeverre je in Prive aansprakelijk kan worden gesteld voor de zakelijke uitgaven van je Bedrijfs Creditcard.

Het volgende is het geval, mijn vorige werkgever is failliet gegaan. Bij dit bedrijf had ik een Mastercard van de ING waarmee ik zakelijke uitgaven heb gedaan. Vanwege het faillissement is de creditcard nooit afgelost, en nu komt de Creditcard maatschappij dit openstaande bedrag persoonlijk bij mij halen. Dit bedrag loopt in de enkele duizenden Euro's.

Wat valt hier tegen te doen?

Alvast bedankt.

4728 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft dus nooit getekend, dus ook niet verantwoordelijk, maar ze proberen iets te halen, als het prive kosten waren mag het wel, maar dan via de curator, dus niet rechstreeks.

Als je zaken doet met bedrijven, U kunt niet eens controleren of er niet of wel betaald is, dus ze zouden bij al uw collega's dus alles dubbel kunnen vangen! Het is hun risico, als ze aan dubieuze bedrijven crediet verstrekken, dan is dat voor hun en niet voor U!

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin verhaal van Gozik.

Door uw handtekening op de credit card te zetten en hiermee transacties te verrichten bent u akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van de ING zakelijke Mastercard. Een van deze voorwaarden stelt dat de kaarthouder of het bedrijf aansprakelijk is voor maandelijkse aflossing op de credit card. In uw geval valt er bij het bedrijf niets te halen en staat ING het vrij de kosten op u te verhalen. Erg zuur maar wel mogelijk.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tgv Even afremmen, u rijdt te snel
Eerste zin graag rectificeren met 'hier ben ik het niet mee eens' o.i.d

vrgr. AF (met waakhond nu ;-)

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jordyt,

Wat TGV stelt is weliswaar zo, maar de uitgaven zijn zakelijk gedaan (neem ik aan). Dat legt de schuld op de creditcard primair bij je ex-werkgever.

Nu daar geen verhaalsmogelijkheid ligt, komt ING bij jou. Als je inderdaad getekend hebt voor de (mede) hoofdelijke aansprakelijkheid, dan zit er niets op dan te betalen en voor hetzelfde bedrag een vordering bij de curator in te dienen. Je moet de zakelijkheid van de uitgaven dan wel kunnen aantonen en of je ooit geld ziet.....

Heb je niet getekend voor mede-aansprakelijkheid, dan moet ING bij de curator zijn.

Overleg sowieso met de curator. Google de bedrijfsnaam met het woord curator. Als het goed is, kom je in de resultaten de site van betreffend advocatenkantoor tegen waar de curator werkt. De meeste kantoren maken de verslaglegging van een faillissement namelijk op hun site openbaar.

Groet en succes, C.