ma
door marina15 Feb 17, 2015 om 22:28
Geldzaken & recht

Uitkering nu, jaaropgave 7 jaar later

Mijn man en ik hebben in 2008 een bbz uitkering gekregen,omdat mijn man erg ziek was moest ik het bedrijf opzeggen dus zou die een een gift .op 2009 kreeg ik de jaaropgave maar met alleen een deel van de uitkeringen voor de rest een code . Dus ik heb mij aangifte gedaan. Sinds december 2009 geen uitkering meer.
Een paar weken geleden krijg ik een Jaaropgave van Gemeente Rotterdam die zeg: U heb een uitkering gekregen in 2014 daarom die Jaaropgave van 15,000 euro..7 JAAR LATER. Als ik te weinig heb opgegeven in 2008 niet mijn schuuld maar toch zou moeten nu betalen maar over mijn inkomsten van 2008 en niet over mijn inkomsten van 2014. Ik heb bezwaar gemaakt en ze zeggen dat dat mag .
Kan iemand mijn zeggen hoe kan dat mogelijk zijn ?

1545 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2015 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u nog in 2009 een uitkering BBZ hebt gehad en dat niet aangegeven hebt, kan de belastingdienst alsnog ovet 2009 belasting vorderen.

Een uitkering van 2009 hoeft u uiteraard niet op te tellen bij uw inkomen van 2014.

Dat u nu pas een jaaropgave krijgt en dan nog met een verkeerd jaartal is natuurlijk niet correct.

Ga met die papieren naar het Juridisch Loket, kijk op Google voor het adres in uw gemeente, zij helpen u gratis om het uit te zoeken.

tenormin
door tenormin - Feb 17, 2015 om 23:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

klik hier of vraag (ook) gratis hulp bij lees hier . Beiden moeten wel een antwoord hebben over wat de belastingdienst u nu "vraagt/oplegt".

fi
door fisbel - Feb 18, 2015 om 00:44
851 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1:
De Belastingdienst kan in 2015 geen aanslag opleggen over (vergeten) inkomen uit 2009.
De dienst moet zich houden aan de vijfjarentermijn.

De Belastingdienst moet een navorderingsaanslag binnen 5 jaar opleggen. Die termijn start na het einde van het belastingtijdvak waarin de belastingschuld is ontstaan (meestal het kalenderjaar). Bij u is de belastingschuld in 2009 ontstaan. Dat zou betekenen dat de Belastingdienst u geen aanslag meer mag opleggen in 2015. Lees hier

De gemeente Rotterdam heeft u een jaaropgave gestuurd over inkomen van 2014. U betwist dat het inkomen van 2014 zou zijn. Waarop baseert u uw conclusie dat de € 15.000 inkomen uit 2008 of 2009 zou zijn? Dat zou van de zotte zijn. Deze jaren tellen niet meer mee voor belastingheffing.

door 1953 - Feb 18, 2015 om 02:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=fisbel schreef op woensdag 18 feb 2015, 00:44]@tijger1:
De Belastingdienst kan in 2015 geen aanslag opleggen over (vergeten) inkomen uit 2009.
De dienst moet zich houden aan de vijfjarentermijn.

De Belastingdienst moet een navorderingsaanslag binnen 5 jaar opleggen. Die termijn start na het einde van het belastingtijdvak waarin de belastingschuld is ontstaan (meestal het kalenderjaar). Bij u is de belastingschuld in 2009 ontstaan. Dat zou betekenen dat de Belastingdienst u geen aanslag meer mag opleggen in 2015. Lees hier

De gemeente Rotterdam heeft u een jaaropgave gestuurd over inkomen van 2014. U betwist dat het inkomen van 2014 zou zijn. Waarop baseert u uw conclusie dat de € 15.000 inkomen uit 2008 of 2009 zou zijn? Dat zou van de zotte zijn. Deze jaren tellen niet meer mee voor belastingheffing.

Topicstarter heeft sinds december 2009 geen uitkering meer ontvangen, dus is het voor topicstarter onverklaarbaar dat zij een jaaropgave 2014 kreeg van € 15.000,-- van de gemeente Rotterdam.

Unit Bijzondere Onderzoeken van Werk en Inkomen doet sinds 2014 projectmatig onderzoek naar verstrekte uitkeringen uit het verleden. Mogelijk dat het daarmee verband houdt?

door 1953 - Feb 18, 2015 om 02:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

@Marina15
Kreeg u de jaaropgave 2014 via het adres Blaak 34? Zo ja!*

*Unit Bijzondere Onderzoeken (UBO), voorheen sociale recherche, van Werk en Inkomen doet sinds 2014 projectmatig onderzoek naar verstrekte uitkeringen uit het verleden. Mogelijk dat het daarmee verband hield?

getty
door getty - Feb 18, 2015 om 07:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Google eens op papieren inkomen + ombudsman . Dit is een bekend probleem.