mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jan 31, 2015 om 18:31
Geldzaken & recht

Uitrit vrijhouden

Hallo,
U kent ongetwijfeld het bord "Uitrit vrijhouden".
Wat zijn de consequenties indien je daar toch parkeert ?
MJ

16163 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2015 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan krijgt u een bekeuring en kan eventueel uw auto weggesleept worden met de daarbij behorende kosten.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 18:38
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens HIER voor een soortgelijke vraag.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2015 om 18:42
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, die wilde ik dus net ook linken, niet meer nodig. Maar @mjvanderwerf, zelfs al heeft u zelf voor uw eigen garage zo'n bordje, dan nog mag u daar niet parkeren, ook al is het uw eigen huis met oprit. Tja, dat is openbare weg en voor een uitrit mag men nu eenmaal niet parkeren.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 18:43
11540 Antwoorden / 51 Vragen

en HIER nog wat antwoorden.

In het kort: Je mag niet voor een uitrit parkeren, het bordje is een soort van dubbel.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 18:49
11540 Antwoorden / 51 Vragen

De boete's bedragen (2014) Of € 90, Of 140 Of € 370. Exclusief wegslepen en de bewaarneming.

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2015 om 18:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

(infopolitie; klik hier)

Informeer maar eens bij de plaatselijke koddebeier. ;-)

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2015 om 19:01
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, die link had mahadma op 18:38 al geschreven. Wilde dezelfde link geven en zag het net op tijd.

hutch
door hutch - Jan 31, 2015 om 19:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Als bestuurder een voertuig parkeren voor een inrit of uitrit'

Feitnr. R397b (Mulderfeit). Boete: € 90,-- en het (ook) eerder genoemde af-/wegslepen, indien er hinder ontstaat of zelfs blokkeert met als gevolg de afsleepkosten (+ boete).

valerius-2
door valerius-2 - Jan 31, 2015 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat u daar zelf niet op kan komen verkeersborden zijn er voor om regels te handhaven. Als u daar van afwijkt dan is de kans op een bekeuring groot als ze het zien.

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2015 om 23:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op zaterdag 31 jan 2015, 18:31]Hallo,
U kent ongetwijfeld het bord "Uitrit vrijhouden".
Wat zijn de consequenties indien je daar toch parkeert ?
MJ

Heb je dat gedaan, of doen anderen het bij jouw uitrit?

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2015 om 23:48
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 31 jan 2015, 23:29][quote=mjvanderwerf schreef op zaterdag 31 jan 2015, 18:31]Hallo,
U kent ongetwijfeld het bord "Uitrit vrijhouden".
Wat zijn de consequenties indien je daar toch parkeert ?
MJ

Heb je dat gedaan, of doen anderen het bij jouw uitrit?

Als anderen het doen is het alleen een kwestie van de politie bellen, net als men dat doet als ze op "invaliden plek met nummerbord" gaan staan. Dan ben je ook de sjaak.

hutch
door hutch - Feb 1, 2015 om 10:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En of er nu een bord staat of niet.....
het is gewoon verboden om voor een in-/uitrit te parkeren.
Dus die borden 'uitrit vrijhouden' zijn overbodig.

Vaak zijn dit soort bordjes privé, en geplaatst aan, eigendom.
Als een gemeente dit soort bordjes plaatst, zouden die weer verwijderd dienen te worden. Overbodige borden/bordjes scheppen alleen maar verwarring.

Gezien het feit dat de wet geen uitzondering maakt, mag je, theoretisch gezien, zelfs niet voor je eigen in-/uitrit parkeren.

Artikel 24 RVV (lid 1, onder b):
"De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren: voor een inrit of een uitrit"