komsja
door komsja Apr 10, 2014 om 17:07
Garantie & verzekeringen

Uitvaart verzekering

Ik ben 54 en heb sinds ongeveer een jaar een uitvaart verzekering voor de meest simpele en goedkoopste crematie
de premie is ongeveer 15 euro per maand en ben verzekerd voor een bedrag voor zo,n 2500 euro als m,n nabestaanden de crematie uitgebreider willen hebben komen de kosten daarvoor voor hun rekening.
Maar een kennis van mij zit te beweren dat,omdat ik nog maar zo kort premie betaal en ik zou morgen de pijp aan maarten geven dat de verzekering niet de simpele crematie kosten van ongeveer 2.500 gaat betalen volgens mij klopt dat niet wat hij zegt,een verzekering is een verzekering als ik bijvoorbeeld een auto in de verzekering doe en ik zou na bijvoorbeeld maar 1 maand verzekerd te zijn en premie betaald te hebben er schade geclaimd worden dat dan de verzekering zegt we betalen niks want u heeft maar 1 maand premie betaald.Dat kan toch niet waar zijn???

2466 32 Rapporteer

getty
door getty - Apr 10, 2014 om 17:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou zeggen : pak de polisvoorwaarden er eens bij en lees die goed door.

getty
door getty - Apr 10, 2014 om 17:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En voor € 2500 kunt u ook niet met een goedkope crematie kostendekkend gecremeerd worden ben ik bang.

mahadma
door mahadma - Apr 10, 2014 om 17:22
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder reclame idee, maar klik eens HIER, als voorbeeld.

En wat de vraag van Komsja betreft, bel je verkoper van de polis eens.

komsja
door komsja - Apr 10, 2014 om 17:44
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@ getty
U zegt dat men voor die 2500 euro niet kosten dekkend gecremeerd kan worden,maar dat kan wel,want nog niet zo lang geleden is de broer van m,n vriendin overleden en die man wou op de meest simpele manier gecremeerd worden oftewel geen auto,s/geen bloemen/geen muziek/geen toespraak/een simpele kist/geen koffie/geen cake of broodjes/geen advertentie in de krant/geen kaarten,en die crematie heeft ongeveer 2000 euro gekost.Zijn kinderen vonden dat te karig en hebben zelf de kosten van de kaarten en de koffie en cake betaald.

komsja
door komsja - Apr 10, 2014 om 17:46
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Oh ja,was vergeten te zeggen dat de kinderen het verstrooien van de as ook zelf hebben betaald.

getty
door getty - Apr 10, 2014 om 17:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Per gemeente kan er forse verschillen zijn in de gemeentelijke kosten van een uitvaart/crematie. U kunt het dus niet 1 of 1 met elkaar vergelijken als u niet in dezelfde gemeente woont.

komsja
door komsja - Apr 10, 2014 om 17:53
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Maar om even terug te komen op mijn vraag: m,n vraag was of de uitvaart verzekering m,n crematie niet/of niet volledig betaald omdat ik nog geen jaar verzekerd ben en premie heb betaald.

komsja
door komsja - Apr 10, 2014 om 17:55
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@getty
De crematie heeft plaatgevonden in Amsterdam,dat lijkt me een dure gemeente ik woon in de gemeente Ede

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2014 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=komsja schreef op donderdag 10 apr 2014, 17:53]Maar om even terug te komen op mijn vraag: m,n vraag was of de uitvaart verzekering m,n crematie niet/of niet volledig betaald omdat ik nog geen jaar verzekerd ben en premie heb betaald.

Als je je verzekert, dan dek je je in voor een bepaalde 'schade'.
De uitvaartverzekering betaalt normaal gesproken uit als je komt te overlijden, ook al is dat een dag na het afsluiten van de verzekering.
Het is natuurlijk wat anders als je van te voren zou weten dat je binnenkort komt te overlijden door één of andere ziekte waar je aan lijdt.
Daarom is er ook meestal een gezondheidsverklaring nodig voordat de verzekering geaccepteerd wordt.

Met vr.gr (en nog vele jaren in goede gezondheid (zonder roken!;-)) toegewenst.

ro
door ron530 - Apr 10, 2014 om 18:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Maar toch, het gaat niet om het verzekerde bedrag vraagsteller wil weten of de polis want een risicoverzekering is het niet volledig gaat uitbetalen. Enkel de polis voorwaarden kunnen daar uitsluitsel over geven. De kennis gaat waarschijnlijk van een deposito polis uit maar dat lijkt me hier niet van toepassing want dan moet er eerst een som geld ingelegd worden. Met 15 euro premie per maand denk ik meer aan een Dela/Monuta of Yarden die verzorgen de crematie vanaf het moment dat u de polis afsluit.

ge
door gerboe - Apr 10, 2014 om 18:06
806 Antwoorden / 0 Vragen

Laatst zette een kennis u op het verkeerde spoor qua veiligheid van Windows XP en nu dit weer...
Ik zou m'n kennissenkring nog maar eens goed screenen ;)
Als je je uitvaart voor een bepaald bedrag verzekerd wordt dat hele bedrag uiteraard uitgekeerd op het moment van overlijden. Of dat nu één dag na het ingaan van de verzekering is of 10 jaar.

mahadma
door mahadma - Apr 10, 2014 om 18:20
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Alleen bij afkopen van dit soort verzekeringen (althans bij de polis van mijn betere helft) staat dat er binnen 2 jaar de afkoopwaarde NUL is bij beëindigen. Wellicht vergist de betreffende kennis zich hiermee.

komsja
door komsja - Apr 10, 2014 om 18:30
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@edrick3
dat laatste is een goeie (zonder roken)

Cookies
door Cookies - Apr 10, 2014 om 18:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=komsja schreef op donderdag 10 apr 2014, 17:53]Maar om even terug te komen op mijn vraag: m,n vraag was of de uitvaart verzekering m,n crematie niet/of niet volledig betaald omdat ik nog geen jaar verzekerd ben en premie heb betaald.

Als je even de moeite neemt om je polisvoorwaarden door te nemen, weet je het antwoord! Er zijn idd verzekeringen die het 1e of 2e jaar alleen de ingelegde premie uitbetalen. Heb dat zelf ook bij 1 van mijn uitvaartverzekeringen.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 10, 2014 om 19:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal dan toch echt in de voorwaarden terug te vinden zijn, wat er dan gebeurt.

ekiem
door ekiem - Apr 10, 2014 om 19:40
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik zit me net te bedenken dat als er in de voorwaarden zou staan dat je " pas mag overlijden " na bijvoorbeeld minimaal een jaar premie te hebben betaald !!!!!!!!!!!! Bizar toch !

Heb geen uitvaart verzekering maar wel wat opzij gezet voor een begrafenis of crematie, juist om deze reden. Heb al menig maal ervaren dat er na een overlijden toch nog moest worden " bij betaald ".

Het woord zegt het al, het is een verzekering. De een betaalt een eeuwigheid ,de ander net een paar maanden of zo.
Lees de voorwaarden maar, ik kan me niet voorstellen dat wat die kennis beweert ,dat dat waar kan zijn. Dan zou toch niemand meer zo'n verzekering afsluiten.

groeten Ekiem

ro
door ron530 - Apr 10, 2014 om 20:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zo grappig, een uitvaartverzekering is geen risico verzekering want hemelen gaan we allemaal. Elke maatschappij heeft vele polissen maar de juiste kiezen is werk voor een deskundige, zomaar een internet aanbieder kiezen is geen optie. Op oudere leeftijd pas beginnen betekent voor een volledig verzorgde uitvaart ook een hogere premie. Alhoewel 15 euro per maand, een leeftijd van nu 54 jaar met een levensverwachting van om en nabij de 78 jaar is al vrij hoog.

si
door simonkabelfoon - Apr 10, 2014 om 21:08
72 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan uitvaartverzekeringen, die bij een overlijden in het eerste (of soms in de eerste 2 jaren) NIET het verzekerde bedrag uitkeren, maar maximaal de tot dan toe betaalde premies. Dat noemt men zogenaamde "Carenz-jaren". Meestal niet van toepassing bij uitvaartverzekeringen waar men een (uitgebreide) gezondheidsverklaring voor heeft ingevuld bij de aanvraag.
Dus wellicht toch verstandig om hier nog even navraag naar te doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 14:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

=ron530 schreef op donderdag 10 apr 2014, 20:15: Alhoewel 15 euro per maand, een leeftijd van nu 54 jaar met een levensverwachting van om en nabij de 78 jaar is al vrij hoog.

Aanvulling; 78-54=24·12·15= 4320 euro en dat om 2500 te krijgen..

Als je niet van plant bent om voor jouw 68ste het tijdelijke voor het eeuwige te verwisselen zou rap die 'verzekering' opzeggen en 'n spaarrekening openen.

pi
door pieterwolters - Apr 11, 2014 om 14:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@lekkerisdat: het is geen spaarrekening, maar een verzekering. En die sluit je af voor onvoorziene omstandigheden zoals vroeger sterven dan gehoopt. Als je zeker zou weten wanneer je dood zou gaan hoef je geen verzekering af te sluiten.

monuta webcare
door monuta webcare - Apr 11, 2014 om 14:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Komsja,

Graag geven wij onze reactie op uw vraag.

De verzekering is van kracht wanneer de aanvraag is geaccepteerd, de polis door de klant is ontvangen en de eerste premie is voldaan. De verzekering komt tot uitkering op het moment van overlijden van de verzekerde. Echter zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Wanneer u wilt weten welke uitzonderingen hierop van toepassing zijn, kunt u het beste contact opnemen met de verzekeraar waar u uw uitvaartverzekering heeft afgesloten.

Met vriendelijke groet,

Monuta Klantenservice

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 14:57
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Echter zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden.

Misschien handig, Monuta webcare, om dit hier te publiceren? Dan weten meteen veel meer mensen uw antwoord.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 15:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 11 apr 2014, 14:20]@lekkerisdat: het is geen spaarrekening, maar een verzekering.
Dat zeg ik dus ook niet, lees het nog meer eens. Ik geef enkel aan dat je beter geld op 'n spaarrekening kunt zetten i.p.v. deze 'verzekering' nemen.

En waarom ik 'verzekering' schrijf, let op de twee '. Omdat dit niets met verzekeren te maken heeft. Vrijwel alle risico's zijn uitgesloten voor de verzekeraar.

@monuta webcare
Je bent nogal tegenstrijdig in jouw tekst.
"De verzekering is van kracht wanneer de aanvraag is geaccepteerd, de polis door de klant is ontvangen en de eerste premie is voldaan. De verzekering komt tot uitkering op het moment van overlijden van de verzekerde."
Mooi niets aan de hand dus ze keren altijd uit, oh wacht;
"Echter zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden."
Tja, dan weet je dus nog niets, terwijl er maar feitelijk één voorwaarden hoeft te zijn; dat je niet meer onder ons bent.
Als ze dat al niet duidelijk kunnen stellen, dan zou er al 'n lampje moeten gaan branden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 11, 2014 om 15:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dan vergeet ik nog de zeer hoogstwaarschijnlijke ambiguïteit in hun voorwaarden. Wat overigens per wet verboden is.

komsja
door komsja - Apr 11, 2014 om 15:35
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Heb net contact gehad met mijn uitvaart verzekering (Monuta)
Daar werd mij verteld dat als bij overlijden blijkt dat er een premie achterstand is of er blijkt bepaalde medische informatie niet vermeld blijkt te zijn(stel dat iemand een uitvaart verzekering afsluit en men heeft kort geleden een hart operatie gehad)en dat niet heeft gemeld dat er dan bij overlijden de kosten niet of niet volledig betaald worden,is dat allemaal niet het geval dan zal de uitvaart gewoon betaald worden ongeacht de duur van het verzekerd zijn.

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 15:42
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Komsja,

dankje wel, maar waarom zet de webcare dat nu niet ZELF op de site? Kleine moeite als ze toch antwoorden, de vraagstelling is duidelijk.

komsja
door komsja - Apr 11, 2014 om 15:56
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@mahadma
Waarom ze bepaalde voorwaarden niet gelijk hebben vermeld weet ik niet zal wel een bepaalde strategie zijn,want het is en blijft een bedrijf.

monuta webcare
door monuta webcare - Apr 11, 2014 om 16:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

De voorwaarden kunnen per verzekeraar verschillen. Wij kunnen dus alleen onze voorwaarden vermelden en niet die van andere verzekeraars. Daarom hebben wij geen specifieke voorwaarden in onze reactie vermeld, om te voorkomen dat wij informatie verschaffen die voor de vraagsteller niet opgaat. Het klopt inderdaad dat bijvoorbeeld het niet vermelden van bepaalde medische informatie van invloed kan zijn op de uitkering van de verzekering.
@Komsja, wij hopen dat je een helder antwoord hebt gekregen op je vragen.

Met vriendelijke groet,

Monuta Webcare

komsja
door komsja - Apr 11, 2014 om 16:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@monuta webcare
Dank voor uw bericht en ja,ik heb een helder antwoord gekregen op m,n vragen,vooral nadat ik 1 van uw medewerkers heb gesproken die mij het 1 en ander duidelijk heeft uitgelegd.m.v.g

Apetjoek
door Apetjoek - Apr 11, 2014 om 16:48
234 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 10 apr 2014, 17:22]Zonder reclame idee, maar klik eens HIER, als voorbeeld.

hallo , deze uitvaart is alleen in de randstad en hoe moet ik als ik dood ben van uit oost brabant of limburg daar komen ,weet dat het in de trein een dooie boel is maar..........?

mahadma
door mahadma - Apr 11, 2014 om 16:52
11538 Antwoorden / 51 Vragen

@Kowalsky,

ik heb dit gelinkt als voorbeeld dat een uitvaart geen tig duizend euro hoeft te kosten. De één wil een uitvaart met "toeters, bellen & luxe" en de ander is tevreden met een eenvoudig afscheid. En gelukkig zijn wij in Nederland daar nog vrij in hoe wij onze uitvaarten willen.

Apetjoek
door Apetjoek - Apr 11, 2014 om 17:15
234 Antwoorden / 16 Vragen

tuurlijk daar ben je vrij in , mahadma , ik wilde er alleen op wijzen dat er ook nog HEEL VEEL nederland ligt buiten de randstad en dat is wel een voorwaarde bij deze "goedkopere uitvaarder" , je moet in de randstad wonen wil je voor 1250 euri's verstopt worden.