marita567
door marita567 Sep 2, 2015 om 10:40
Computers & telefonie

Uitvallen Internet

Hallo ,

Sinds gisteren veel uitvallen van internet , ik krijg constant een geel driehoekje op het internet te staan .
Probleemoplossing gedaan en dan is dit opgelost , is maar tijdelijk , ik krijg de melding Standaardgateway niet beschikbaar .
Een scan gedaan met malwarebytes en adwcleaner maar niks gevonden .
Ook herhaaldelijk modem gereset , maar ook dit is maar tijdelijk en dan heb ik het probleem weer opnieuw .
Wie kan mij aub helpen ?
BVD

773 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 2, 2015 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je het over een bedrade of draadloze verbinding?

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 11:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 2 sep 2015, 11:10]Heb je het over een bedrade of draadloze verbinding?

Hoi Carola.83

Een draadloze verbinding .

Ik heb op google opgezocht wat een oplossing zou zijn voor het probleem standaard gateway niet beschikbaar , daar word vermeld dat ik de dns servers kan veranderen , maar ik weet niet welke ik kan instellen .

he
door henkhh - Sep 2, 2015 om 11:24
174 Antwoorden / 0 Vragen

Er is vaak verwarring over een modem resetten. Enige goede manier is modem helemaal van spanning af, dus echt de stekker eruit en pas na een paar minuten weer aanzetten! Verder ontbreekt de informatie om een zinnig antwoord te geven. Is er onlangs iets gewijzigd? Welke Windows versie modem en provider?

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 11:34
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=henkhh schreef op woensdag 2 sep 2015, 11:24]Er is vaak verwarring over een modem resetten. Enige goede manier is modem helemaal van spanning af, dus echt de stekker eruit en pas na een paar minuten weer aanzetten! Verder ontbreekt de informatie om een zinnig antwoord te geven. Is er onlangs iets gewijzigd? Welke Windows versie modem en provider?

Hoi henkhh

Ik heb de modem van de stroom afgehaald , een paar minuten gewacht en weer aangezet maar deze oplossing was maar tijdelijk zoals ik ook beschreven had .
Er is niks gewijzigd .
Windows versie 8.1 .
Modem :Cisco EPC 34925 .
Provider Ziggo .

Gekeken bij Ziggo , geen storingen .

he
door henkhh - Sep 2, 2015 om 11:52
174 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens of dit je probleem oplost:
ga je naar het Configuratiescherm en klik je op Netwerkverbindingen. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die eigenlijk zou moeten werken en klik opEigenschappen. In het tabblad Netwerk ga je naar de IPv4-verbinding (of in sommige gevallen IPv6) en klik je opnieuw op Eigenschappen. Typ in het vakje Voorkeurs-DNS-serverde getallen 8.8.8.8. Dit is de DNS-server van Google. Als je ook nog een alternatieve DNS-server kunt instellen, kies dan 8.8.4.4.

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 12:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marita567,

.....Sinds gisteren veel uitvallen van internet .....
Iets gedownload? Update geweest?

Je kan eens Systeemherstel uitvoeren om te kijken of het probleem daarmee wordt opgelost. Kun je altijd weer terugdraaien.

1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor Configuratiescherm.

2. Navigeer vervolgens naar Systeem en beveiliging - Onderhoudscentrum - Herstel (mogelijk even naar beneden scrollen) - Systeemherstel starten. Volg de instructies op het scherm. Kies een herstelpunt van voordat het probleem zich voordeed.

Suc6

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 12:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=henkhh schreef op woensdag 2 sep 2015, 11:52]Probeer eens of dit je probleem oplost:
ga je naar het Configuratiescherm en klik je op Netwerkverbindingen. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die eigenlijk zou moeten werken en klik opEigenschappen. In het tabblad Netwerk ga je naar de IPv4-verbinding (of in sommige gevallen IPv6) en klik je opnieuw op Eigenschappen. Typ in het vakje Voorkeurs-DNS-serverde getallen 8.8.8.8. Dit is de DNS-server van Google. Als je ook nog een alternatieve DNS-server kunt instellen, kies dan 8.8.4.4.

Hoi Henkhh ,

Ik heb gedaan wat uw heb gezegd , maar ik heb zowel IPv4 als IPv6 erop staan welke moet ik nu gebruiken ?

Is de server van google niet privacy gevoelig daar ik dit gelezen heb op Tweakers , is een Open Server niet beter ? ik heb geen idee .

Het gekke is , nu lig ik er niet uit met mijn Internet anders kon ik niet reageren , maar nu blijft mijn Internet hangen

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 12:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:05]Hallo marita567,

.....Sinds gisteren veel uitvallen van internet .....
Iets gedownload? Update geweest?

Je kan eens Systeemherstel uitvoeren om te kijken of het probleem daarmee wordt opgelost. Kun je altijd weer terugdraaien.

1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor Configuratiescherm.

2. Navigeer vervolgens naar Systeem en beveiliging - Onderhoudscentrum - Herstel (mogelijk even naar beneden scrollen) - Systeemherstel starten. Volg de instructies op het scherm. Kies een herstelpunt van voordat het probleem zich voordeed.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marita567 schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:11][quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:05]Hallo marita567,

.....Sinds gisteren veel uitvallen van internet .....
Iets gedownload? Update geweest?

Je kan eens Systeemherstel uitvoeren om te kijken of het probleem daarmee wordt opgelost. Kun je altijd weer terugdraaien.

1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor Configuratiescherm.

2. Navigeer vervolgens naar Systeem en beveiliging - Onderhoudscentrum - Herstel (mogelijk even naar beneden scrollen) - Systeemherstel starten. Volg de instructies op het scherm. Kies een herstelpunt van voordat het probleem zich voordeed.

Suc6

?????

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 2, 2015 om 12:16
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marita567,
probeer deze eens KLIK
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 12:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:05]Hallo marita567,

.....Sinds gisteren veel uitvallen van internet .....
Iets gedownload? Update geweest?

Je kan eens Systeemherstel uitvoeren om te kijken of het probleem daarmee wordt opgelost. Kun je altijd weer terugdraaien.

1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor Configuratiescherm.

2. Navigeer vervolgens naar Systeem en beveiliging - Onderhoudscentrum - Herstel (mogelijk even naar beneden scrollen) - Systeemherstel starten. Volg de instructies op het scherm. Kies een herstelpunt van voordat het probleem zich voordeed.

Hoi edrick3 ,

Daar heb ik nog niet aan gedacht , het enigste wat ik gisteren gedaan heb , is een nieuwe versie van Skype en Google Chrome geïnstalleerd ,maar het lijkt me niet dat daar het probleem ligt .
Ik zal een systeemherstel doen , voordat ik de oplossing van henkhh uit probeer .

Suc6

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 12:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita567,

.....wat ik gisteren gedaan heb , is een nieuwe versie van Skype en Google Chrome geïnstalleerd ,maar het lijkt me niet dat daar het probleem ligt . .....
Zou toch zo maar eens het geval kunnen zijn.......
Maar we horen het wel. ;-)

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 12:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:16]Hallo Marita567,
probeer deze eens KLIK
Vr, gr.

Hoi Sjoppie ,

Bedankt maar dit had ik al gezien .

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 12:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:20]@marita567,

.....wat ik gisteren gedaan heb , is een nieuwe versie van Skype en Google Chrome geïnstalleerd ,maar het lijkt me niet dat daar het probleem ligt . .....
Zou toch zo maar eens het geval kunnen zijn.......
Maar we horen het wel. ;-)

Met vr.gr.

Hoi edrick3

Hierbij laat ik uw en iedereen die met me mee gezocht heeft naar een oplossing weten dat ik nu geen uitval met Internet heb , is vreemd daar ik nog niks gedaan heb .
Wanneer dit opnieuw gebeurd zal ik alsnog een systeemherstel uitvoeren , of de andere oplossingen uitvoeren , maar ik hou jullie allemaal op de hoogte .

Bedankt allemaal voor het mee denken , en zoeken naar een oplossing .

grtjes marita567

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2015 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita567,

Mooi zo.
Houden zo! ;-)

marita567
door marita567 - Sep 2, 2015 om 12:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 sep 2015, 12:40]@marita567,

Mooi zo.
Houden zo! ;-)

Hopelijk blijft dit zo , want dit was behoorlijk irritant .
Geen idee wat dit is geweest.
Maar ik hou jullie allemaal op de hoogte , op hoop van zegen dat het nu goed blijft gaan .

Bedankt allemaal ,

Grtjes marita567

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2015 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

TS heeft hier de oplossing gegeven.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 3, 2015 om 19:59
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@@@
De oplossing van Ts:klik
Vr, gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 10:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, verkeerde link (naar DEZE vraag) geplaatst. Stom.
Bedoelde deze: klik

Cookies
door Cookies - Sep 4, 2015 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:09]Oei, verkeerde link (naar DEZE vraag) geplaatst. Stom.
Bedoelde deze: klik

De goede link had sjoppie gisteravond al neer gezet!

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

OT
Maar dat was toch een andere link, nl. een link naar de TIP van TS.
Ik verbeterde dus m'n eerder gegeven reactie.