ro
door rorus Feb 27, 2008 om 19:47
Geldzaken & recht

Uitzendkracht - lenen

Ik ben ongeveer een jaar werkzaam als uitzendkracht en bevindt mij in een nogal ongemakkelijke positie.

Ik rij ook al een jaar auto voor m'n hobby en om op m'n werk te komen. Dus ik heb m'n auto 'nodig'. Ik hou elke maand voldoende over om af te lossen dus ik wilde een lening aanvragen en ging er vanuit dat dit ging lukken.

Ondertussen ben ik gaan kijken voor een auto en heb er een gevonden. Hier heb ik een koop overeenkomst voor afgesloten (omdat ik zeker was dat een lening goed mogelijk was), in deze overeenkomst stond ook vermeld dat er 10% van het bedrag voor de auto betaald moet worden als de koop van mijn kant niet door gaat.

Nu is het punt echter natuurlijk dat ik niet van plan ben die 10% te betalen, maar ik kan ook niet gemakkelijk een manier bedenken om dat bedrag toch te lenen.

Ook wil ik er even bij zeggen dat het bedrijf waar ik werk mij graag in dienst neemt als ik 1000 uur bij hen heb gewerkt, alleen kan daar schriftelijk niets voor worden geregeld.

Is er nog een andere manier dan 3 leningen tegelijk aan te vragen?

3317 4 Rapporteer

jo
door jojanda - Feb 27, 2008 om 19:52
146 Antwoorden / 0 Vragen

Even samenvattend  : ~en corrigeer mij als ik niet goed zit~

Je hebt een overeenkomst gesloten om een auto te kopen, je dacht dat je een lening kon krijgen, en het lukt niet om het hele bedrag ineens te lenen.

Nu kun je de overeenkomst niet nakomen, Maw je kunt geen lening krijgen, en wil je die 10% niet betalen.

Klopt mijn samenvatting ? (invulling)

Zo ja, dan ben ik bang dat  je er aan vast zit om toch die 10% te betalen. Koop is koop, en daar is al heel veel over geschreven.

Zo nee, vertel het nog eens?

Jojanda

stacey
door stacey - Feb 27, 2008 om 20:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Komt erop neer dat je 10% annuleringskosten moet gaan betalen nu de koop niet doogaat.

Helaas weinig aan te doen, geld Niet/Nooit uitgeven voor je het in handen hebt !    Dat heb je nu feitelijk gedaan omdat je lening niet rond was en je zelf geen geld hebt.

--Is er nog een andere manier dan 3 leningen tegelijk aan te vragen?  -------        Waarom zou je 3 leningen tegelijk moeten aanvragen ?!

Je moet regelen dat je die 10% krijgt zodat je die kunt betalen en voorlopig zul je het dan even zonder autootje moeten blijven doen tot je wel iets  kunt betalen.

--Nu is het punt echter natuurlijk dat ik niet van plan ben die 10% te betalen---       Dan kun je straks een veelfout van dit bedrag betalen aan een INCASSOBURO ! De overeenkomst is rechtsgeldig en dit zul je - leuk of niet - dus echt wel moeten betalen!

--Ik rij ook al een jaar auto voor m'n hobby en om op m'n werk te komen--- Als je een oud autootje hebt dan zul je het daar nog even mee moeten doen ........

Succes,

stacey
door stacey - Feb 27, 2008 om 20:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Koop = koop   Met andere woorden: als u iets koopt, zit u eraan vast.

--Soms staat er in de algemene voorwaarden geregeld dat er een annuleringspercentage van het aankoopbedrag betaald moet worden bij annulering van de aankoop—

ConsuWijzer

grindweg
door grindweg - Feb 27, 2008 om 20:25
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een mogelijke oplossing is bij die garage een financiering regelen. in veel gevallen lukt dat gemakkelijker als bij een andere bank oid. zoniet dan moet u echt wel betalen. zoals reeds gezegd koop is koop het is uw probleem en niet van de garage.