il
door ilyab3 Apr 25, 2015 om 05:29
Computers & telefonie

Ultra bright:wordt het pakje alsnog geleverd ?

Ik keek ook op ultra bright, maar vond het raar dat ik verzendkosten moest betalen, dus heb na invoering van mijn adres het schermpje gekregen om toestemming te geven van betaling,niets gedaan of ingevoerd en het tabblad gesloten.

Heb ik nu kans dat het pakje alsnoggeleverd wordt ??
Omdat ik wel een adres had opgegeven ? Of is dat door geen invoering van banknummer niet bevestigd ?

Heb meteen consomeo en andere malafide organisaties geblokkeerd.

Bedankt alvast
L

707 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 09:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien de vele verhalen hier van mensen die pakketjes hebben ontvangen van soortgelijke organisaties en die beweren helemaal niets ingevoerd te hebben, lijkt het mij niet uit te sluiten dat er toch een pakketje volgt. Mogelijk met acceptgiro, want je rekeningnummer hebben ze niet.

Pakketje heb je uiteindelijk niet om gevraagd en mag je dus houden als je het toch ontvangt en betalen is niet nodig.

il
door ilyab3 - Apr 25, 2015 om 09:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo diumenge,

bedankt voor uw reactie.
Maar door adresgegevens kunnen ze toch nog steeds incasso sturen ?

Is het niet het best om het pakketje te weigeren en afzender retour te geven.

Ik word hier echt nerveus van

L.

zoekster
door zoekster - Apr 25, 2015 om 09:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe zouden ze geld van je rekening kunnen halen zonder rekening nummer?

Of bedoel je dat ze een incassobureau inschakelen om geld van je te plukken?
Daar moet je dan gewoon niet op in gaan.

Ik denk overigens dat er niets mee wordt gedaan, aangezien ze nergens aan kunnen bewijzen dat je de overeenkomst bent aangegaan.

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 09:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ilyab3 schreef op zaterdag 25 apr 2015, 09:31]Hallo diumenge,

bedankt voor uw reactie.
Maar door adresgegevens kunnen ze toch nog steeds incasso sturen ?

Is het niet het best om het pakketje te weigeren en afzender retour te geven.

Ik word hier echt nerveus van

L.

Zou je een pakje ontvangen, ik denk net als zoekster dat het niet zeker is dat dat gaat gebeuren, dan is weigeren (indien mogelijk) uiteraard het beste.

Misschien beseffen dit soort clubs inmiddels wel dat de mensen wat mondiger worden en zich niet meer zo makkelijk laten belazeren. Er is, volgens je eigen woorden, geen bestelling gedaan, dus je bent geen enkele verplichting aangegaan richting hen. Ze kunnen ook geen bestelling aantonen, dus ik zou mij er niet al te druk om maken. Ontvang je toch een pakje en gaan ze je met incasso's bestoken, dan is het nog steeds niets iets waar je je druk om zou moeten maken. Maar het is natuurlijk wel vervelend.

Vooralsnog zit er niet meer op dan rustig afwachten.

il
door ilyab3 - Apr 25, 2015 om 10:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.

Je hebt ook malafide incassobureau's. Vandaar mijn angst, om uiteindelijk toch nog iets van je los te peuteren.

Ik zal volgende week ook nog de consumentenbond bellen.

In ieder geval bedankt !

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 10:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In ieder geval nooit gegevens van jezelf geven aan hen of een eventueel incassobureau, zeker je rekeningnummer niet. Maar ook geen telefoonnummer(s), e-mail adres(sen) etc.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 25, 2015 om 18:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"dus heb na invoering van mijn adres het schermpje gekregen om toestemming te geven van betaling"
Dan hebben ze sowieso jouw gegevens in handen, aangezien jij dit daadwerkelijk verzonden hebt (al is verzenden niet per se nodig, bij het invullen zelf kan het ook al opgeslagen worden).

Denk dan ook dat jij het pakketje gaat krijgen, niets aan de hand zie de reacties hierboven.