Unigarant handigt factuur in korte termijn naar Incasso!
Mag Unigarant na eerste aanmaning de zaak overhandigen naar TKB? Want van Unigarant heeft mijn vader een keer of twee keer berichten gehad, de derde of tweede is van TKB met incasso.
Het was bij Unigarant bekend dat de bromfiets "Total loss" was verklaard en heeft het contract niet automatisch verlengd. Ze geven wel aan dat er brieven zijn gestuurd, die wij niet hebben ontvangen (wij zijn ook niet verhuisd). Het gaat om bromfietsverzekering van 8 dagen. Voor die 8 dagen moet mijn vader een bedrag van 95 euro betalen. Is dat terecht? mag dat? moeten wij het gehele bedrag gaan betalen? Want mijn vader is het zat en heeft geen tijd meer om een rechtzaak te starten tegen Unigarant. Maar toch wil ik rechtvaardig blijven en vraag mij af of het rechtvaardig is, om voor 8 dagen 95 euro (echte bedrag is 10 euro ofzo) een cliënt te laten betalen, dat ook voor een bromfiets die 'total loss is verklaard.
Als u een verzekering afsluit, zult u die ook moeten stoppen. Al is 100.000 x bekend dat het verzekerde object total loss is, u zult toch de verzekering moeten stopzetten. En dat is dus niet gebeurd. Dus moet u nu hoe dan ook, linksom of rechtsom. En hoe langer u wacht, hoe hoger de incasso + kosten zullen worden.
Dat heeft hij ook gedaan en volgens de postkantoor hoefde hij niets meer te doen (er is alleen voor 8 tot 9 dagen waarvoor hij diende te betalen). En zo kreeg die na een tijdje TBK incasso berichten.
[quoteonterechma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:32]Als u een verzekering afsluit, zult u die ook moeten stoppen. Al is 100.000 x bekend dat het verzekerde object total loss is, u zult toch de verzekering moeten stopzetten. En dat is dus niet gebeurd. Dus moet u nu hoe dan ook, linksom of rechtsom. En hoe langer u wacht, hoe hoger de incasso + kosten zullen worden.
ze hebben onterecht gehandeld. Er zit een periode tussen de aanmaningen. Ze hebben gelijk na eerste berichtgeving incasso's gestuurd. Unigarant spoort sowieso niet! Pas dus wel op!!!
[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:35]Bedoelt u dat er wel geschorst is maar dat de verzekering niet stopgezet / geïnformeerd is?
yep, precies! Mijn vader werd verteld dat het automatisch doorgestuurd wordt (via postkantoor). Wat dus niet is gebeurd.
Het postkantoor heeft de schorsing doorgestuurd naar de RDW maar stuurt dat niet naar de verzekering.
Dan is uw vader door het postkantoor verkeerd geïnformeerd of hij heeft de gekregen inf informatie niet goed begrepen.
Bij een schorsing informeert het postkantoor niet de verzekeraar dat moet de verzekerde zelf regelen met zijn verzekeraar.
Uw vader is dus premie verschuldigd over de periode dat de verzekering heeft gelopen.
Unigarant mag de incasso uitbesteden aan en derde als er maar op een juiste wijze wordt aangemaand.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:44]Het postkantoor heeft de schorsing doorgestuurd naar de RDW maar stuurt dat niet naar de verzekering.
Unigarant kan heel gemakkelijk aan de informatie komen of iets bij de RDW is geschorst.
Unigarant kan heel gemakkelijk aan de informatie komen of iets bij de RDW is geschorst.
Inderdaad, kan. Maar hoe kan het postkantoor weten welke verzekering TS heeft?
Maar waarom moet de verzekeraar achter deze info aangaan? Dat is gewoon de taak van de verzekeringsnemer. Die heeft de verzekering gestart, dus die moet hem ook stoppen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer