Unigarant stuurt direct incassobureau
hallo,
door de drukte van een verhuizing, ben ik vergeten een adreswijziging door te geven bij unigarant. Men heeft een factuur naar het oude adres gestuurd, welke ik dus nooit ontvangen heb. Nu heeft men de betaling uitbesteed aan een incassobureau. Dit incassobureau neemt dezelfde dag via mail met mij contact op, of ik even het openstaande bedrag wil betalen.
Mijn vragen zijn als volgt:
- is een bedrijf niet verplicht om zelf ook via e-mail contact op te nemen, want mijn e-mailadres was bij unigarant bekend.
- het incassobureau brengt ook nog wettelijke incassokosten in rekening van 48,40, waar volgens mij het minium bedrag van 40,-- aangehouden moet worden omdat de hoofdsom 90 euro is. Is dit correct.
Ik snap dat ik zelf niet correct ben geweest door mijn verhuizing niet door te geven, maar het was klantvriendelijker geweest als men mij ook via mail benaderd had.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Hallo roger1979,
.....het incassobureau brengt ook nog wettelijke incassokosten in rekening van 48,40, waar volgens mij het minimum bedrag van 40,-- aangehouden moet worden omdat de hoofdsom 90 euro is. Is dit correct......
Het minimum bedrag is € 40.
Over de eerste € 2500 betaal je 15%
Info klik hier.
Waar die extra € 8,40 dus vandaan komen?
Geen nadere specificatie?
Met vr.gr.
[quote=roger1979 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 14:57]
- het incassobureau brengt ook nog wettelijke incassokosten in rekening van 48,40, waar volgens mij het minium bedrag van 40,-- aangehouden moet worden omdat de hoofdsom 90 euro is. Is dit correct.
Ik snap dat ik zelf niet correct ben geweest door mijn verhuizing niet door te geven, maar het was klantvriendelijker geweest als men mij ook via mail benaderd had.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Zoals zovelen, de verantwoording afschuiven op anderen.
Het is jouw verantwoording om te zorgen dat de betalingen gebeuren, en ook op tijd.
Voor de incassokosten:
Klik hier-> Extra kosten bovenop incassokosten: mag dat?
Gelukkig maar dat het Incassobureau uw nieuwe adres wel heeft, anders zouden de kosten nog meer zijn opgelopen.
Dank voor de verhelderende antwoorden, ik ben hier zeker mee geholpen.
@Gompy2, volgens mij geef ik aan dat de schuld zeker bij mij ligt, maar geef ik verder aan dat dit klantvriendelijker was geweest. Dus een beetje jammer van je opmerking over het afschuiven.
Een schuldeiser hoeft maar één keer een herinnering te sturen. Dat die in dit geval op een verkeerd adres aankomt is hun niet te verwijten.
De € 8,40 is btw. Een verzekeraar is niet Btw-plichtig, en kan de btw die door het incassobureau in rekening wordt gebracht dus ook niet terugvragen van de belastingdienst. Dat word dan (terecht) bij u in rekening gebracht, opdat de schuldeiser geen nadeel mag hebben van uw te late betaling.
[quote=roger1979 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 16:51]
@Gompy2, volgens mij geef ik aan dat de schuld zeker bij mij ligt, maar geef ik verder aan dat dit klantvriendelijker was geweest. Dus een beetje jammer van je opmerking over het afschuiven.
Het is ook afschuiven.
Je geeft af op hun niet aanwezige klantvriendelijkheid, maar welke klantvriendelijkheid moet er dan zijn als een debiteur, een klant die in gebreke blijft met zijn betalingen?
Jou achter je kont aanlopen?
Eer er een incassobureau wordt ingeschakeld gaat er nog wel het één en ander aan vooraf, met name herinneringen, en dan duurt het nog normaal gesproken wel even eer er een incassobureau ingeschakeld wordt
Die herinneringen heb je dus ook niet ontvangen omdat er geen nieuw adres bekend was.
Het was dus nooit in je opgekomen dat je ergens nog een verzekering had lopen?
Allemaal je eigen verantwoording dus.
In feite mag je nog blij zijn dat je in die tussentijd geen schadegeval opgelopen hebt of wat dan ook, dan was het vegen geweest voor je.
Suc6 er mee.
[quote=roger1979 schreef op dinsdag 28 apr 2015, 14:57]hallo,
door de drukte van een verhuizing, ben ik vergeten een adreswijziging door te geven bij unigarant.
U vergeet te vermelden welke tijd er verstreken is tussen de datum dat u bent verhuisd en de eerste datum dat u bericht heeft gekregen van het incassobureau.
Is deze "sorry vergeten" melding aan Unigarant de enige verhuismelding die u bent vergeten, anders staan er straks nog meer voor de deur.
U bent verhuisd en niet Unigarant en u bent door "sorry vergeten" dit te melden, zodat zij met onbetaalde nota(s) blijven zitten en waarom zou een schuldeiser naar u op zoek moeten gaan, het is voor hen veel makkelijker en vooral goedkoper om dit uit te besteden.
Een klant die, ook ongewild, plots zijn rekening(en) niet meer betaald kan geen klantvriendelijkheid verwachten, want dat is ineens een wanbetaler.
Een "automatische incasso"had dit probleem en onnodige extra kosten kunnen voorkomen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer