mf
door mfan Jul 13, 2014 om 15:08
Computers & telefonie

Upc alles in 1 pakket

Hallo Allemaal,

Ik heb een aanbod van Upc gehad om alles in 1 pakket te nemen Ik wilde vragen of er veel problemen met upc alles in 1 pakketten zijn Ik heb nu telefonie bij Tele 2 internet van Kpn en telvisie bij Upc Hopelijk willen en kunnen jullie mij helpen alvast hartelijk bedankt Sorry alvast voor eventueel trypfouten

1349 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 13, 2014 om 15:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zou u kunnen zeggen wat het aanbod van UPC precies inhoudt? Is het het basispakket, het powerpakket of het extra power pakket? Is het goedkoper dan het normale aanbod op de site van UPC?

Er is een maand opzegtermijn, dus als u wilt overstappen naar UPC, geef dan uitdrukkelijk aan bij UPC dat u pas over een maand daar een abonnement wilt hebben. Controleer dat bij de orderbevestiging! Daar gaat nogal een iets mis. Hebben ze het niet goed gedaan, meteen klagen. Het liefst per mail.

Wat UPC doet is het volgende, ze sturen het pakket een paar dagen te vroeg (dus eerder dan de maand) en laten u ook al op dat moment betalen. U zegt aan de telefoon, dat u per 15 augustus wil overstappen. U krijgt dan een mail dat het per 14 augustus ingaat en vervolgens krijgt u de doos per 11 augustus. Zo ging het althans bij mij. Ergerlijk dit soort praktijken.

Wat er bij mij fout ging was de telefonie. Terwijl mijn nummer al was overgezet naar UPC bleef mijn contract bij Tele2 doorlopen. UPC had wel het nummerbehoud gedaan, maar niets afgezegd bij Telew. Dus controleer nadat u zich heeft aangemeld bij UPC of die opzegging van uw telefoon ook daadwerkelijk is geschied bij Tele2.

Tele2 weigert een schriftelijke bevestiging te geven van de opzegging van uw telefonische abo. Daar doen ze niet aan, zo zeggen ze. Dus bel nog een paar keer of het echt goed zit. Op een gegeven moment staat het daadwerkelijk in het systeem. Als de mogelijkheid zich voordoet, neem het eerste gesprek met Tele2 waarbij u uw telefoon opzegt op.

Voor de overgang van internet KPN, dat kunt u geheel op eigen houtje doen, maar ook door UPC laten doen. Controleer ook dat weer bij KPN.

Verder zijn er over de Horizon die bij het Power en Extra powerpakket hoort, veel klachten. Maar er zijn ook tevreden klanten. De gewone mediabox (bij het Basispakket) is doorgaans goed.

De internetsnelheid is erg goed van UPC. De tv prima en de telefoon ook.

Als het allemaal eenmaal in kannen en kruiken zit, vind ik UPC persoonlijk een prettige provider. Wel vaak reclame per mail of je je abonnement wilt uitbreiden en of je geen zin om die of die film te gaan kijken. Tegen betaling natuurlijk. Ik vind dat vervelend gezeur.
Maar dat zullen alle providers wel doen.

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 15:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mfan schreef op zondag 13 jul 2014, 15:08]Hallo Allemaal,

Ik heb een aanbod van Upc gehad om alles in 1 pakket te nemen Ik wilde vragen of er veel problemen met upc alles in 1 pakketten zijn Ik heb nu telefonie bij Tele 2 internet van Kpn en telvisie bij Upc Hopelijk willen en kunnen jullie mij helpen alvast hartelijk bedankt Sorry alvast voor eventueel trypfoutenQuote:
UPC biedt in Nederland ongeveer 1,7 miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 1.100.000 abonnees voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 1.068.000 breedbandinternet abonnees en bedient 983.000 digitale telefonie abonnees.

We gaan er maar van uit dat dit juist is, en waarom ook niet.
Bij zo'n aantal abonnees zul je altijd gevallen aantreffen die problemen hebben.
Dat is niet alleen bij UPC zo, maar ook bij Ziggo en noem alle clubs maar op.
Zelfs daar waar je nu bent, bij Tele2 dus, zijn de klachten legio als je het zo in het algemeen leest, maar het aantal tevreden klanten zal ongetwijfeld het aantal ontevreden klanten vele malen overtreffen.
Op jouw vraag is geen zinnig antwoord te geven.
Je moet de conditie's goed vergelijken, de prijzen, die dingen die je graag wilt, of beter wilt hebben, en dan ga je kijken of je dat vind bij UPC.

Voor de goede orde, ik zit niet bij UPC, ik zit bij een klein lokaal keuter-providertje.
Suc6 met beslissen

Note: Zie dat Zoekster me net voor is, maar was weer met iets anders bezig.. ;-)

mf
door mfan - Jul 13, 2014 om 15:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi zoekster,

allereerst bedankt voor uw antwoord ben ik blij mee Het betreft hier het basis pakket van upc alles in 1

mf
door mfan - Jul 13, 2014 om 15:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

gompy ook bedankt voor u antwoord

gerbera
door gerbera - Jul 13, 2014 om 15:50
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Alles in 1 is altijd voordeliger dan uw huidige situatie. Ja en of er problemen zijn met Upc, de een heeft dat wel terwijl een ander het geweldig vindt. Wel hoor en lees je vaak klachten over de decoder van Upc. zoek eens op klachten Upc

zoekster
door zoekster - Jul 13, 2014 om 16:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Met het basispakket bent u goed uit. Als u controleert of het bij de andere providers goed gaat met de opzegging, dan vind ik dat een aanrader.

Overigens, u kunt gratis een monteur krijgen die alles voor u aansluit. Maak daar beslist gebruik van. Ga niet zelf aan de slag.
Mocht er bijvoorbeeld een breukje in de kabel zitten, dan lost hij dat ook meteen op. Of als er een speciale aansluiting moet worden gemaakt in de meterkast. Dat is echt goede service van UPC.

mf
door mfan - Jul 13, 2014 om 16:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

zoekster nogmaals bedankt voor
uw antwoord

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2014 om 19:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 13 jul 2014, 16:02]Met het basispakket bent u goed uit. Als u controleert of het bij de andere providers goed gaat met de opzegging, dan vind ik dat een aanrader.

Gewoon zelf alles regelen en het niet aan anderen overlaten. Dan weet je zeker dat alles goed gaat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2014 om 19:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is het verschil tussen los internet (36,50) en 2-in-1-basis (41,5)?

Tip; 10 euro cent per minuut om te bellen is niet goedkoop, zelfs die 2 euro 50 p/m voor telefonie is 50 procent te duur, helaas mag ik er hier niets over zeggen, maar ik zou het wel weten.. ;-)

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 20:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 13 jul 2014, 19:48]
Gewoon zelf alles regelen en het niet aan anderen overlaten. Dan weet je zeker dat alles goed gaat.
Als jij nummerportering zelf gaat doen, buiten je nieuwe provider om, dan weet je zeker dat het fout gaat.
Waar heb je het over man.
Bij vele miljoenen in Nederland gaat het goed, op de manier dat de nieuwe provider de nummerportering doet, dat is algemeen bekend, en jij zou het weer anders laten doen?

zoekster
door zoekster - Jul 13, 2014 om 23:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik de opzegging van KPN zelf doen. Als u tenminste heeft besloten om over te stappen naar UPC.
Omdat u zowel bij Tele2 als bij KPN een abonnement heeft lopen, loopt u het risico dat UPC dat niet goed gaat afhandelen. Je moet het nooit te ingewikkeld voor ze maken.

Het nummerbehoud (telefonie) moet u via UPC laten verlopen. Maar zoals ik al eerder heb gezegd. Het nummerbehoud lukt wel bij UPC, alleen de mededeling naar Tele2 toe dat dit inhoudt dat het abo daar wordt opgezegd, daar heb ik minder vertrouwen in. Dus dat moet u in de gaten houden.

Om geen risico te lopen, zou u het abonnement bij UPC over drie weken kunnen laten ingaan, zodat de abonnementen bij Tele2 en KPN nog een week extra doorlopen. Dan heeft u een week overlapping van de abonnementen. U weet dan zeker dat u nooit zonder telefoon of internet zit.

Overigens, mocht de nummerportering (dat uw nummer van Tele2 overgaat naar UPC) nog niet helemaal rond zijn bij UPC op het moment dat alles wordt aangesloten, dan krijgt u zolang een tijdelijk nummer van UPC tot de nummerportering rond is.

En meteen aan de bel trekken bij UPC als er iets niet goed gaat.

door 1953 - Jul 14, 2014 om 01:24
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Iniedergeval ga je sowieso dan wel op vooruit met UPC alles-in-1. Qua kosten sowieso.

Let op dat je wel weer aan een contract bepaalde duur vastzit van (minimaal) 1 jaar.

De Horizon gaf tot voor kort nogal problemen, dat zou ondertussen opgelost moeten zijn, incidenteel lost men het probleem met Horizon snel op door UPC.

Mijn vriendin heeft UPC alles-in-1, vandaar dat ik kan meepraten als ZIGGO-abonnee.

Je zult waarschijnlijk niet ij Veendam wonen, want daar heb je beste keus qua zenders en tarieven bij SKV (Stichting Kabel Veendam).

mf
door mfan - Jul 14, 2014 om 18:13
5 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt allemaal voor jullie tyd en energie om mijn vraag te beantwoorden

pe
door peterkeller - Jul 16, 2014 om 20:50
66 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een "latertje". Op klacht.nl kan je vele klachten zien van vele bedrijven. Voor UPC kan je dan in een vogelvlucht zien wat voor zaken/klachten er zoal spelen en wat is opgelost.

mf
door mfan - Jul 17, 2014 om 07:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Maak niet uit peterkeller ieder geval bedankt voor de tip