mhofman
door mhofman Sep 4, 2009 om 19:45
Vrije tijd & tuin

Upc radio

Beste mensen,ik heb upc dici alles erop mail,tv en radio.Nu wil ik graag naar de radio luisteren zonder dat ik eerst mijntv moet aanzetten en met de afstandbediening 3 stuks alles moet aanzetten en afstellen om naar de radio teluisteren.Heb een Bose instalatie en werkt prima met de tv moet eerst wel weer tv aanzetten logies,dan naar upc met andere afstands bediening kannal opzoeken en geluid uit dan bose aan en het is er kan dit anders zowel voor tv als radio.IK ben niet erg technies want dan was me het alwel gelukt denk ik iemand een het antwoord op deze vraag?bvd mhofman

3593 10 Rapporteer

labswans
door labswans - Sep 4, 2009 om 20:33
1918 Antwoorden / 10 Vragen

schaf een radio aan welke u aan sluit op uw bose luidsprekers eventueel. En sluit de kabel van upc er aan de radio. Dan kan u zonder tv luisteren

labswans

mhofman
door mhofman - Sep 4, 2009 om 20:54
530 Antwoorden / 93 Vragen

ik heb een bose instalatie gekregen radio en cd kan ik er opafspelen 6 speekers seround heet dat geloof ik.Ook op de tv te gebruiken dat werkt wel maar moet dan weer de handelingen doen die bij de vraag staan ik hoef toch geen andere radio te kopen nog een andere afstands bediening erbij??.

poltol
door poltol - Sep 4, 2009 om 21:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo,

U kunt toch de radio aansluiten op de "oude" kabel aansluiting? Gewoon met een coax uit de muur en in de radio doen. Dan kunt u de radio "solo" gebruiken.

Vr.gr. poltol

ba
door bachanaal - Sep 4, 2009 om 22:32
248 Antwoorden / 7 Vragen

in de muur zit een kontaktdoos met  en gaatje voor tv en een voor radio.in het radiogaatje  een coaxkabel die naar de radio gaat en alle kabel radiozenders zijn apart van andere app. te beluisteren

mhofman
door mhofman - Sep 5, 2009 om 15:01
530 Antwoorden / 93 Vragen

Dank jullie wel ik ga een kabel halen en kan gaan luisteren.Groeten mhofman

kenwel2
door kenwel2 - Sep 5, 2009 om 15:11
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag, denk dat mhofman bedoeld, dat je via de decoder digitale radiozenders kunt beluisteren, die via het digitale pakket aangeboden worden, als je de 'oude'aansluiting gebruikt, dan heb je ook niet zoveel (radio) zenders in het oude pakket. Via de decoder heb je een groter aanbod van radiozenders.

Mvgr. henri

mhofman
door mhofman - Sep 5, 2009 om 15:28
530 Antwoorden / 93 Vragen

Dat bedoelde ik,zou net in de auto springen om een kabel te halen maar toch een andere oplossing Kenwel2?

mhofman
door mhofman - Sep 5, 2009 om 16:32
530 Antwoorden / 93 Vragen

Inderdaad wit en rode kabel ,zowel naar tv en bose en digit. aansluiting.Zal wel niet anders kunnen wel heel mooi geluid zowel radoi,tv en dvd. UPC doe hier wat aan!!!!Al die handelingen vooraf.Groeten mhofman.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 5, 2009 om 16:35
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Beste Mhofman, de aangedragen ideeen mbt de radio-contactdoos in de muur is bedoeld voor analoge radio. Daarvoor heeft u een oude vertrouwde FM-radio voor nodig.

In uw geval zou een oplossing kunnen zijn dat u de volgorde van knopjes op uw afstandbediening opschrijft op een briefje. Als u dan digitale radio wilt luisteren hoeft u uw TVtoestel hier niet voor aan te zetten.

Het is behelpen. Radio (Audio) wordt helaas zeer ondergewaardeerd in de digitale wereld....

kenwel2
door kenwel2 - Sep 11, 2009 om 15:01
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag mhofman, ik heb zelf geen upc of decoder van upc, wel weet ik wat je bedoeld: Je kunt je tv en radiogeluid over je Bose systeem weergeven, nu weet ik niet of je dat doet via de zg.spdif (digitale uitgang) een toslink kabeltje (glasvezeltje) of via een coaxiale digitale uitgang, of gewoonweg via de gewone line-out uitgang van je decoder, (het rode en witte tulpstekkertje achter op de decoder van upc, links en rechts, de audio line out) Kun je je Bose systeem digitaal aangesloten krijgen middels een van de genoemde uitgangen, of is dit via de line-out op je decoder van upc, in alle gevallen zul je inderdaad eerst op de radiozender af dienen te stemmen van je decoder cq 'digitaal kastje', via de tv, ja, in veel gevallen is dit niet anders, dit komt omdat er nog niet zoveel op ingespeelt wordt, dmv een groter zg. alfa nummeriek display bijv. waarop je via de decoder(digitaal kastje van upc) ziet wat er gebeurd, en je de tv niet behoeft aan te zetten, met de satellietontvangers wordt hier al wel wat meer op ingespeelt.

Je hebt via de decoder van upc in alle gevallen meerdere radiozenders tot je beschikking, dan via de coax-kabel die je rechtstreeks (rechtse kant, als je er voor staat) vanuit de wcd van upc aansluit op de ingebouwde tuner van je bose systeem, ook kwalitatief gezien is het beter.

Kijk maar wt je er mee wilt doen,

Succes in ieder geval, Mvgr. Henri