cornelis71
door cornelis71 Oct 14, 2014 om 20:23
Computers & telefonie

Upc ww veranderen

Gisteren een mail van upc gekregen vandaag een brief! Mijn emailadres is gestolen. Dat had ik vorig seizoen al door, vandaar al die valse mails. Maar wat ik niet snap, we kunnen honderd keer een wachtwoord veranderen, maar het adres blijft. Dan blijven die valse mails toch komen. Was het niet beter om een nieuw mailadres te nemen? Of zie ik dat verkeerd? Graag uw mening. Groetend

676 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2014 om 20:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, een nieuw e-mail adres is dan beter. Spam blijft komen, daar hebben ze je wachtwoord niet voor nodig.

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2014 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Ben het wel met je eens.
Alhoewel het erg lastig kan zijn om een ander mailadres te nemen (je moet iedereen en alles hierover informeren) kun je dit natuurlijk altijd zelf doen.
Maar om al die moeite te doen voor wat spam ......
Dus alleen je ww veranderen.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 14, 2014 om 20:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Voor de extra duidelijkheid, je hoeft geen inloggegevens te hebben om vanaf jouw mailadres e-mails te versturen. Iedereen kan dit namelijk gewoon doen.

Waarschijnlijk is dit dan ook het geval, aanpassen van het wachtwoord is dan inderdaad niet zinvol.
Of je moet jouw gegevens zelf, inclusief hetzelfde wachtwoord, telkens invullen op malafide-website.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 14, 2014 om 20:31
167 Antwoorden / 60 Vragen

Ik dacht echt een domme vraag te stellen, valt toch weer mee! Inderdaad ik reageer er toch nooit op. Groetend en bedankt.

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2014 om 07:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als iemand anders het wachtwoord heeft kunnen ze jouw account op de mailserver misbruiken. Maar het grootste probleem is dat als ze het wachtwoord hebben van je mailaccount dat ze ook het wachtwoord hebben van heel veel andere accounts omdat in de praktijk blijkt dat veel mensen overal hetzelfde wachtwoord gebruiken.

Dus: neem zoveel mogelijk verschillende wachtwoorden en mocht je je emailwachtwoord ook elders gebruiken, verander dat zo snel mogelijk.

pi
door pieterwolters - Oct 15, 2014 om 07:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 14 okt 2014, 20:30]Voor de extra duidelijkheid, je hoeft geen inloggegevens te hebben om vanaf jouw mailadres e-mails te versturen. Iedereen kan dit namelijk gewoon doen.

Leg eens uit? Jij beweert nu dat jij bijvoorbeeld via mijn gmailadres mails kunt versturen zonder dat je mijn password hebt? Vind ik knap.

ph
door philip36 - Oct 15, 2014 om 08:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wachtwoord van je e msil account veranderen.
Zonder het goede wachtwoord kun je geen e mails versturen of ontvangen.
Waarvoor zou je anders een wachtwoord nodig hebben?

upcwebcare
door upcwebcare - Oct 16, 2014 om 11:36
46 Antwoorden / 0 Vragen

All,

Begrijpelijk dat hierover vragen zijn. Graag informeer ik jullie.

Wij kunnen een e-adres niet zomaar deactiveren en wijzigen. Indien het geen probleem voor je is om een ander e-mailadres te gebruiken dan kun je er voor kiezen via accountbeheer een alias aan te maken. Hoe je dit doet vind je hier: http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/e-mail-gebruiken/#e-mailaccount-aanmaken-en-beheren

Op onze website is een pagina aangemaakt met belangrijke informatie over deze kwestie: http://www.upc.nl/over-upc/nieuws/informatie-e-mailadressen/.

Als er verder nog vragen zijn, laat het me weten.

Vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

ph
door philip36 - Oct 16, 2014 om 13:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@upcwebcare

Is dat wel een goed advies, een alias aanmaken?
Met een alias kun je toch geen ander wachtwoord kiezen waardoor er toch nog spam binnenkomt op het originele e-mail adres, of zie ik dat verkeerd?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 16, 2014 om 20:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 15 okt 2014, 07:55]Jij beweert nu dat jij bijvoorbeeld via mijn gmailadres mails kunt versturen zonder dat je mijn password hebt? Vind ik knap.
Helemaal juist en inderdaad ik ben knap zowel letterlijk als figuurlijk :-).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 16, 2014 om 20:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=philip36 schreef op donderdag 16 okt 2014, 13:25]@upcwebcare

Is dat wel een goed advies, een alias aanmaken?
Met een alias kun je toch geen ander wachtwoord kiezen waardoor er toch nog spam binnenkomt op het originele e-mail adres, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je helemaal juist.
Beter is inderdaad om 'n nieuw adres aan te maken, met zoveel mogelijk karakters.
Een ander hoeft bijvoorbeeld het adres maar door te sturen zonder BCC te gebruiken en de spam/smac krijg je wederom cadeau.
Ook jouw omgeving opvoeden is essentieel.

kl
door klaag_meneer - Oct 26, 2014 om 08:34
26 Antwoorden / 0 Vragen

Je e-mail adres is gestolen door criminelen, zij hebben waarschijnlijk ook je wachtwoord. Veranderen heeft dus wel degelijk zin.

De spam kun je tegenhouden met een spamfilter, neem aan dat UPC deze ook heeft. Een nieuw e-mail adres of alias lost het probleem niet op en kan ook vaak niet (e-mail adres is gekoppeld aan je verbinding/abonnement).

Ik gebruik voor elke website een aparte alias. Bijvoorbeeld hier kassavara@domein.nl. Als ik dan spam ontvang weet ik waar het vandaan komt.