lottesanne
door lottesanne Mar 25, 2012 om 17:21
Computers & telefonie

Update adobe reader

Nadat windows XP bij mij opnieuw geinstalleerd was, wilde ik Photophiltre downloaden. Afgezien dat dit tegenwoordig blijkbaar minder gemakkelijk gaat, wordt iedere keer een update van Adobe Reader versie 10.1.1 opgestart. Deze update blijft echter steken bij het kopiƫren van iets?
Ik kan sommige software van internet niet installeren, omdat ik de melding krijg dat er nog een installatie aan de gang is. Maar ik kan door deze zelfde melding ook geen bestanden verwijderen! Ook Adobe Reader kan ik niet verwijderen.
Wat is hier aan de hand en wat kan ik nu nog doen?

1056 3 Rapporteer

lottesanne
door lottesanne - Apr 3, 2012 om 20:52
438 Antwoorden / 47 Vragen

Even een update. Ik heb Revo Uninstaller gebruikt. Ook dit programma liep er tegen aan dat hij niet alles kon verwijderen. Uiteindelijk toch maar verder gegaan. Adobe werd blijkbaar wel verwijderd. Tijdens de herstart werd CHKDSK uitgevoerd. Daarna Adobe opnieuw proberen te installeren, maar dat lukte niet. Uiteindelijk een hersteldatum proberen uit te voeren vanaf januari (voordat de problemen begonnen). Dit ging niet. Alleen de herstart vanaf de revo uninstaller lukt. Adobe staat er weer op en werkt! Vervolgens kwam de melding van de beruchte update. Deze uit laten voeren. Nu werd kreeg ik de melding dat de update mislukt is. Maar ik kan nu wel weer normaal met de computer werken.
Wat er gebeurt is, weet ik niet. Maar adobe werkt weer en alleen de updates kunnen niet worden geinstalleerd. Maar dat zij dan maar zo.
In elk geval bedankt voor de hulp en het meedenken.

edrick3
door edrick3 - Apr 3, 2012 om 21:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lottesanne,

Verwijder Adobe Reader met behulp van revo uninstaller (klik onder Freeware) en gebruik de 4e optie (=gevorderd) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen.
Soms moet je even op + klikken om een sleutel verder te openen.

Download daarna Adobe Reader opnieuw. Even vinkje weghalen voor McAfee.

Start eventueel op in veilige modus.

Suc6

freya
door freya - Apr 3, 2012 om 21:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@lottesanne:

nou, nou, dat is een heel traject wat je allemaal hebt moeten doorlopen om het weer aan de praat te krijgen...... Ik zou er voorlopig inderdaad maar niets meer aan doen. Controleer wel of het automatisch controleren op updates (via de voorkeursinstellingen van Adobe Reader) uitgeschakeld staat., anders blijft die melding telkens weer terugkomen als het programma weer eens een 'controle op updates' uitvoert.

Freya