cees60
door cees60 Aug 20, 2015 om 19:29
Computers & telefonie

Update nar Windows 10 werkt niet

Heb vandaag mijn pc geupdate naar windows 10. Op een zeker moment werd gevraagd om een product key bestaande uit 5 groepen van 5 karakters elk.. Ik heb de key welke op de officiële Microsoft sticker aan de zijkant van mijn modem staat ingevoerd maar kreeg als antwoord dat deze key niet geldig is. Ik heb mijn modem destijds gekocht met W7 64 bit plus servicepack 1 en later een update naar windows 8.1 uitgevoerd. Als ik klik op eigenschappen van deze computer wordt onderaan vermeld dat Windows is geactiveerd. Als product-id staat hier weer een ander nummer vermeld, bestaande uit 3 groepen van 5 cijfers elk en een vierde van 5 letters. Ook had ik na de update een scherm met een rommeltje aan veel te grote iconen. Is er iemand die weet hoe ik de update (inclusief een juiste productkey) kan uitvoeren en een fatsoenlijk scherm kan krijgen? Alvast dank.

551 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 20, 2015 om 19:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe is de update uitgevoerd, via een schone installatie?

De key van Windows 7 of 8 kan je in ieder geval niet gebruiken om Windows 10 te activeren.

crewmember
door crewmember - Aug 20, 2015 om 20:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je bedoelt je PC je modem is het kastje wat aan de muur hangt met die lampjes er op van ziggo/upc/whatever.

Voor de upgrade van windows 10 hoef je geen code in te vullen. Windows 10 wordt automatisch geregistreeds door middel van de indentificatie code op je moederbord. Dit werkt alleen als je een upgrade uitvoert, niet als je een schone installatie doet. (dus op een compleet lege harde schijf zonder windows in een keer windows 10 installeren)

De rare icoontjes komen doordat je resolutie te laag staat. Dit kan je verhelpen door rechter muisknop op je bureaublad te klikken-->Resolutie--> Resolutie op het hoogste wat er in het lijstje staat selecteren.

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2015 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bedoel je met 'modem' je laptop?

f.weele
door f.weele - Aug 20, 2015 om 20:25
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier voor wat nadere informatie. Mocht dit niet lukken, dan kun je bellen met microsoft in Amsterdam en vragen naar afdeling activatie. 020-5001500.

Cookies
door Cookies - Aug 21, 2015 om 02:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 20 aug 2015, 20:23]Bedoel je met 'modem' je laptop?

Nee, de keukendeur;-)

cees60
door cees60 - Aug 21, 2015 om 11:22
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor de reakties.
Met modem bedoel ik mijn desktop. Is inderdaad verwarrend. Heb geen schone installatie gedaan maar de update via het icoontje in de taakbalk. Heb inmiddels gezien dat de update ook klaarstaat als gewone update als ik Windows update in het zoekscherm intik om updates te downloaden en installeren. Dus exact hetzelfde als wanneer ik alle andere updates installeer. Ik moest toch echt kort nadat de update was begonnen een serialkey invoeren met het bovengenoemde negatieve resultaat. Heeft iemand nog een verdere tip? Denk er inderdaad over om toch Microsoft maar eens te bellen. Ga in ieder geval de gereedstaande update maar eens proberen. Kan altijd nog terug naar 8.1. Elk advies is welkom.

reflecs
door reflecs - Aug 21, 2015 om 12:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo cees60,
U hoeft daar geen code in te voeren:

...Let wel, je Windows 7 of 8 key zal dus nooit werken als key voor Windows 10! Waarom wordt er dan wel gevraagd naar een key? Dit is voor als je een pakket van Windows 10 koopt in de winkel...
...Als je machine klaar is met de installatie en Windows 10 is gestart, dan kan je controleren of Windows is geactiveerd (type het woord ‘Activering’ in het startmenu)...
Uit Microsoft Blog