eclipse
door eclipse Oct 8, 2015 om 21:24
Computers & telefonie

Update win 10

Cumulatieve update Windows 10 voor x64-systemen (KB3093266)
Hallo, Ik ( de computer) is nu al Ca. 2 weken bezig om dit bestandje te installeren, maar telkens krijg ik de melding dat het niet lukt. dat gaat ie weer herstellen en opstarten, tot de volgende keer dat ie dat bestandje wilt installeren, gaat het weer niet ?? hier een link met hetzelfde probleem maar helaas m n engels doet het niet zo best meer http://www.infoworld.com/article/2988162/microsoft-windows/windows-10-cumulative-update-7-kb-3093266-hit-by-recurring-update-failures.html iemand de oplossing, is het voor het systeem of een instal van lamaar zitten ??

1103 14 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 9, 2015 om 09:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon de update onzichtbaar maken . Tenslotte wat je niet fysiek ziet, kan ook geen problemen veroorzaken.

reflecs
door reflecs - Oct 9, 2015 om 09:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo eclipse,

Toevallig kwam deze vraag pas geleden ook langs in een ander topic. Ik kopieer het antwoord maar even hier, voor het geval andere mensen zoeken naar 'update win10".
Een van de manieren die u kunt proberen is deze:

...Als je hier heen gaat xxxx
Kun je hem handmatig downloaden. Deze site is bekent bij de medewerker van de helpdesk en die zegt dat het een goede site is. Als je hem geïnstalleerd hebt, niet op opnieuw opstarten klikken, maar de computer gewoon afsluiten en daarna weer opstarten en dan installeert hij hem wel....

Bij u zou dat dan moeten zijn:
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/search.aspx?q=kb3093266.

De update pakt overigens niet voor iedereen goed uit, u kunt het beste voor de zekerheid voor het installeren een herstelpunt maken.

reflecs
door reflecs - Oct 9, 2015 om 10:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT
Het is wel interessant wat in de link staat die u geeft:
...This update contains more improvements for anyone who's been seeing issues with start menu reliability or the critical error dialogs mentioning start and/or Cortana - def jump on it if you're one of those impacted...
Voor mensen die problemen met het startmenu/ foutmeldingen Cortana hebben is het dus zeker belangrijk.

eclipse
door eclipse - Oct 9, 2015 om 11:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 9 okt 2015, 09:39][quote=akkerdistel schreef op vrijdag 9 okt 2015, 09:21]Gewoon de update onzichtbaar maken . Tenslotte wat je niet fysiek ziet, kan ook geen problemen veroorzaken.

het is niet echt slim om updates te negeren. Dan laat je allerhande zwakheden in windows open staan.

@TS

Ga naar start en typ CMD in het zoekvak.
Rechtermuisknop op cmd.exe
Selecteer, uitvoeren als administrator. En klik ja.

typ in het zwarte cmd scherm:
sfc /scannow
En druk enter.

Wacht een paar minuten terwijl sfc je windows files op juistheid checkt en eventueel dingen fixt.

Hierna kan je het cmd venster sluiten en de update nog eens proberen. Moch dit nog niet werken, herstart dan je systeem en probeer het nog eens.

@ HOi Crewmember, er komt na CMD en enter verder NIKS in het dos venster...start- rechtermuisknop-dos venster-cmd--enter-niets ??

eclipse
door eclipse - Oct 9, 2015 om 11:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=reflecs schreef op vrijdag 9 okt 2015, 09:34]Hallo eclipse,

Toevallig kwam deze vraag pas geleden ook langs in een ander topic. Ik kopieer het antwoord maar even hier, voor het geval andere mensen zoeken naar 'update win10".
Een van de manieren die u kunt proberen is deze:

...Als je hier heen gaat xxxx
Kun je hem handmatig downloaden. Deze site is bekent bij de medewerker van de helpdesk en die zegt dat het een goede site is. Als je hem geïnstalleerd hebt, niet op opnieuw opstarten klikken, maar de computer gewoon afsluiten en daarna weer opstarten en dan installeert hij hem wel....
hoi reflecs, hier zegt ie als de pagina opent u hebt niet de nieuwste browser ? vervolgens gefelicitreerd u heeft de nieuwste browser ??

Bij u zou dat dan moeten zijn:
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/search.aspx?q=kb3093266.

De update pakt overigens niet voor iedereen goed uit, u kunt het beste voor de zekerheid voor het installeren een herstelpunt maken.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2015 om 12:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........het is niet echt slim om updates te negeren. Dan laat je allerhande zwakheden in windows open staan.......

Onzin! Bijv. driverupdates kun je prima negeren, vaak zelfs beter.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2015 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Er staat ook nog het e.e.a. onder het filmpje via de link met tips van Ben Oostdam: klik hier.
Daarin staat o.a. dat het veroorzaakt zou kunnen worden door Eset Smart Security, handmatig installeren, en tijdelijk de AV ervoor uitzetten.

crewmember
door crewmember - Oct 9, 2015 om 16:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 9 okt 2015, 11:44]
@ HOi Crewmember, er komt na CMD en enter verder NIKS in het dos venster...start- rechtermuisknop-dos venster-cmd--enter-niets ??

wel "sfc /scannow" zonder de " typen voordat je op enter drukt he.

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 12:48]........het is niet echt slim om updates te negeren. Dan laat je allerhande zwakheden in windows open staan.......

Onzin! Bijv. driverupdates kun je prima negeren, vaak zelfs beter.

Een driver update is ook wat anders dan een windows update.
Echter hoe het beter zou zijn om je drivers niet te updaten zie ik niet helemaal.

eclipse
door eclipse - Oct 9, 2015 om 16:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 9 okt 2015, 16:20][quote=eclipse schreef op vrijdag 9 okt 2015, 11:44]
@ HOi Crewmember, er komt na CMD en enter verder NIKS in het dos venster...start- rechtermuisknop-dos venster-cmd--enter-niets ??

wel "sfc /scannow" zonder de " typen voordat je op enter drukt he.

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 12:48]........het is niet echt slim om updates te negeren. Dan laat je allerhande zwakheden in windows open staan.......

Onzin! Bijv. driverupdates kun je prima negeren, vaak zelfs beter.

Een driver update is ook wat anders dan een windows update.
Echter hoe het beter zou zijn om je drivers niet te updaten zie ik niet helemaal.

@ hoi crewmember :-) foutje dacht komt vanzelf wel :'( maar nu net gedaan, en dan enter , en zeurt ie om administrator, maar als ik dan de rechtermuis doet komt er GEEN optie alleen maar , knippen, kopieeren, plakken ?? you must ne an administrator running a console session in order to use the sfc function wat je al eerder zei dus , maar ik heb geen opttie om als admin iets aan te klikken in het zwarte scherm

eclipse
door eclipse - Oct 9, 2015 om 18:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 17:16]@eclipse

Als u in het zoekvenster cmd heeft ingevuld ziet u boven in het blauwe veld van de zoekresultaten
Opdrachtprompt staan.
Hierop moet u rechtsklikken en voor Als administrator uitvoeren kiezen. danje Philip36 die update ken me gestolen worden :-) hier staat toch dat alles oké is ???

windows resource protection did not find any integrity violations

crewmember
door crewmember - Oct 9, 2015 om 18:10
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 9 okt 2015, 09:21]Gewoon de update onzichtbaar maken . Tenslotte wat je niet fysiek ziet, kan ook geen problemen veroorzaken.

het is niet echt slim om updates te negeren. Dan laat je allerhande zwakheden in windows open staan.

@TS

Ga naar start en typ CMD in het zoekvak.
Rechtermuisknop op cmd.exe
Selecteer, uitvoeren als administrator. En klik ja.

typ in het zwarte cmd scherm:
sfc /scannow
En druk enter.

Wacht een paar minuten terwijl sfc je windows files op juistheid checkt en eventueel dingen fixt.

Hierna kan je het cmd venster sluiten en de update nog eens proberen. Moch dit nog niet werken, herstart dan je systeem en probeer het nog eens.

ph
door philip36 - Oct 9, 2015 om 18:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse

Als u in het zoekvenster cmd heeft ingevuld ziet u boven in het blauwe veld van de zoekresultaten
Opdrachtprompt staan.
Hierop moet u rechtsklikken en voor Als administrator uitvoeren kiezen.

reflecs
door reflecs - Oct 9, 2015 om 19:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 9 okt 2015, 11:50]hoi reflecs, hier zegt ie als de pagina opent u hebt niet de nieuwste browser ? vervolgens gefelicitreerd u heeft de nieuwste browser ??
Hoi eclipse,

Nog een keertje proberen of anders in Internet Explorer als de eerste poging in Edge was?

he
door henkhh - Oct 11, 2015 om 15:01
174 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 9 okt 2015, 12:48]........het is niet echt slim om updates te negeren. Dan laat je allerhande zwakheden in windows open staan.......

Onzin! Bijv. driverupdates kun je prima negeren, vaak zelfs beter.

Dat is ook onzin carola.83 het hangt helemaal af van welke driver wordt geupdate en de reden van de update. Voordat je daar een goede uitspraak over kunt doen moet je wel de details weten!