roodborstje
door roodborstje Jul 23, 2015 om 10:12
Computers & telefonie

Updates

Wie kan mij vertellen waar ik in mijn PC de automatische updates van Microsoft kan vinden bij Windows 7?
Dit i.v.m. een lek in o.a. Windows 7 vandaag bekend gemaakt.

2924 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2015 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo roodborstje,

Voor Windows-updates, inclusief updates voor programma's die worden meegeleverd met Windows, gaat u naar Windows Update in het Configuratiescherm:

Open Windows Update door te klikken op de knop Start. Typ Update in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Windows Update.

Klik in het linkerdeelvenster op Naar updates zoeken.

We raden u aan automatische updates in te schakelen, zodat nieuwe updates door Windows kunnen worden geïnstalleerd zodra deze beschikbaar zijn. Zie Automatische updates in- of uitschakelen voor meer informatie.
(Bron:MS)

Met vr.gr.

br
door brui0929 - Jul 23, 2015 om 11:09
634 Antwoorden / 10 Vragen

Ga naar start programma's alle programma's ga naar Windows update dubbel klik hierop klik op update nu installeren.
Kies nu voor instellingen kies voor automatisch updaten.

roodborstje
door roodborstje - Jul 23, 2015 om 11:43
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ edrick3 en brui0929

Bedankt voor jullie uitstekende antwoorden.
Heb het gevonden. Mijn pc staat al jaren op automatische updates. Elke dag op 10.00 uur. Maar......Microsoft heeft de update nog niet geplaatst. Dit werd wel beloofd in het artikel van Radar van gisteren i.v.m. het lek.
Vreemd dat ik die update nog niet heb.

Groetjes Roodborstje

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2015 om 11:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@roodborstje,

Ga anders zelf eens naar de update pagina en klik daar op essentiële updates downloaden:

Controleren of er Windows -updates zijn

Open Windows Update door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start. Typ Update in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Windows Update.

Klik in het linkerdeelvenster op Naar updates zoeken en wacht terwijl Windows controleert of er nieuwe updates zijn voor uw computer.

Als u een bericht ontvangt dat belangrijke updates beschikbaar zijn of dat u belangrijke updates moet weergeven, klikt u op het bericht om de updates weer te geven en de updates te selecteren die u wilt installeren.

Als u behoefte hebt aan meer informatie over een belangrijke update, klikt u op de desbetreffende update in de lijst. Schakel de selectievakjes in voor de updates die u wilt installeren en klik op OK.

Klik op Updates installeren.
(Bron:MS)

reflecs
door reflecs - Jul 23, 2015 om 13:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo roodborstje,

Omdat u automatische updates heeft ingeschakeld, zou de update al eerder op uw computer geïnstalleerd/vervangen moeten zijn.
Bij Windows update >geschiedenis van updates weergeven staat hij bij mij op de eerste regel KB 3079904 - 21-7-2015.

Zie:
http://tweakers.net/nieuws/104322/microsoft-patcht-tussentijds-bug-in-windows.html
En op de pagina van Microsoft staat dat nummer vermeld:
https://technet.microsoft.com/library/security/MS15-078

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 23, 2015 om 19:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Automatische updates kun je het beste uitschakelen (eventueel enkel een melding laten ontvangen) en dit met de hand uitvoeren. Opdat je dan in de hand houdt wat je binnenhaalt en installeert. Aangezien veel problemen ontstaan door deze updates.

Voorbeeld; onlangs nog de adware voor WX tegengehouden, opdat ik vooraf wist dat deze er tussen zat en logischerwijs geweigerd heb.

En voor iedereen die nog niet zijn PC ge-update heeft, linea recta doen!

roodborstje
door roodborstje - Jul 24, 2015 om 09:52
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hallo allemaal.

Bedankt voor jullie goede antwoorden maar....... heb alle adviezen opgevolgd en het helpt niet.
Ben nu al vanaf gisteren bezig en laat de PC zoeken naar updates. Hij blijft maar zoeken en vindt niets. In de geschiedenis van updates heb ik gezien dat de laatste update is van 20-12-2014 !!!
Dus, ik snap er niets meer van. Hoe kan dit?

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2015 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@roodborstje,

.....Dus, ik snap er niets meer van. Hoe kan dit?.....
Geen idee. ;-)
Scan voor de zekerheid eens met MBAM

roodborstje
door roodborstje - Jul 24, 2015 om 11:14
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ Edrick3

Hallo.
Heb gescand met MBAM en er waren in de 90 detectie !
Zelf heb ik al jaaaaaaaaaren McAfee professioneel en die had er ook 12.
Wat nu want mijn updates krijg ik nog steeds niet binnen?

reflecs
door reflecs - Jul 24, 2015 om 11:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo roodborstje,

U kunt ook de probleemoplosser op deze pagina uitvoeren:
Klik https://support.microsoft.com/nl-nl/gp/windows-update-issues

U kiest dan voor Nu uitvoeren en dan Openen met wizard. Het start direct.
Er wordt gemeld dat het enkele minuten duurt; dat mag u wel met een korreltje zout nemen :)

Wanneer een onderdeel niet kan worden hersteld wordt er een foutmelding gegeven.

Succes

roodborstje
door roodborstje - Jul 24, 2015 om 12:39
91 Antwoorden / 71 Vragen

@reflecs

Heb de probleem oplosser laten lopen en krijg na voltooid te zijn de volgende melding:
Gevonden problemen;
"service registration is missing or corrupt".
Niet opgelost.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2015 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@roodborstje,

.....service registration is missing or corrupt....
En vandaar dat die updates niet komen.

Lees eens bij deze vertaling: klik hier.

reflecs
door reflecs - Jul 24, 2015 om 22:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@roodborstje,

In de link die edrick3 u gegeven heeft staan heel veel tips.
Ik hoop dat het inmiddels is opgelost....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo niet, dan kunt u overwegen voordat u de laatste oplossing toepast, nl. Windows opnieuw installeren, dit programma te gebruiken:

Windows Repair 3.2.5
http://www.majorgeeks.com/files/details/tweaking_com_windows_repair.html
Zoals ze zelf schrijven: A very common use for Windows Repair is after a malware infection. ....

Er staat bij dat het in de veilige modus uitgevoerd moet worden.
Ik zou u aanraden om voor de zekerheid in ieder geval eerst een herstelpunt te maken en eerst alleen een vinkje te plaatsen bij de optie Repair Windows Updates.

Het programma is in het Engels, hier is een ,wel erg beknopte, Nederlandse recensie.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 25, 2015 om 07:16
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Sterk advies om afscheid te nemen van McAfee, die conclusie had u hopelijk zelf ook al getrokken.

roodborstje
door roodborstje - Jul 31, 2015 om 15:33
91 Antwoorden / 71 Vragen

Hallo allemaal.
Ben er nog steeds niet uit ondanks jullie hulp.
Nu krijg ik de foutcode 80080005 steeds en ik weet echt niet wat dat betekent en wat ik daarmee moet/kan.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2015 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@roodborstje,

Kijk/lees eens hier en eerst hier.

Suc6

ph
door philip36 - Jul 31, 2015 om 16:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen
reflecs
door reflecs - Aug 1, 2015 om 14:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@roodborstje,
Heb nog iets gevonden wat niet specifiek met de foutmelding te maken heeft, maar toch nuttig kan zijn:

Windows Update Agent bijwerken naar de nieuwste versie.
Onder Zelfstandige pakketten voor Windows 7 SP1 kunt naast uw versie kiezen voor Het pakket nu downloaden.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/949104

Wat u ook zou kunnen proberen is update: KB 3004394 handmatig te verwijderen uit Geïnstalleerde updates.
Of met behulp van deze pagina:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3024777
(De KB 3004394 update van 10 december 2014.... Dit geldt ook voor problemen met de installatie van toekomstige updates. Deze nieuwe update is beschikbaar om KB-3004394 van de computer te verwijderen).
Hierbij ga ik ervan uit dat u de oude updates nog niet verwijderd heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2015 om 17:04
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Akkerdistel@: Uw advies is werkelijk bijzonder slecht.Zo er problemen zouden zijn met een update (in de tijd dat ik met windows werk eerste versie 3.1- heb ik maar één keer meegemaakt dat een update problemen gaf) wordt dat meteen gecorrigeerd en kan de foutieve update altijd handmatig worden verwijderd of 'hersteld worden' door toepassing systeemherstel.o en dat is meteen de volgende dag gecorrigeerd.

Aanvullend advies aan vraagsteller: installeer ook de niet essentíële updates. Die komen naar voren als u updates laat zoeken.