cornelis71
door cornelis71 Oct 1, 2015 om 22:04
Computers & telefonie

Upgrade w 10 verwijderen

Goedenavond, hoe verwijder ik die upgrade van w 10?
Weet iemand een oplossing.?
groetend

3273 26 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2015 om 22:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lees voor instructie.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2015 om 01:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoort dit bij uw vorige vraag klik hier over o.a. dat de updates voor W7 niet verschijnen?
Is dit de pc waar eerst Vista op stond en vervolgens W7 op gezet is?

door 1953 - Oct 2, 2015 om 02:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Had u deze vraag al niet eerder gesteld, of enigszins in een andere context?

Kijk even bij uw vorige vraag met de antwoorden hierover.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 2, 2015 om 09:04
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmorgen 1953, inderdaad had ik die vraag. Heb toen alles verborgen en het icoontje weggehaald.
maar als ik nu naar windows update gaat, staat daar nog steeds die upgrade staan voor w 10.
misschien is dit niet te verwijderen?
groetend

cornelis71
door cornelis71 - Oct 2, 2015 om 09:16
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmorgen aurora1, nee dat was de laptop van mijn kleindochter. Dat is niet goed gekomen. Weggedaan. Groetend.
Nu gaat het om die aanwezige mededeling bij windows update, dat w10 gedownload kunt worden.

marita567
door marita567 - Oct 2, 2015 om 09:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Goedemorgen cornelis71 ,

Weet uw zeker dat u de update kb3035583 eerst bij geïnstalleerde update`s hebt verwijderd ?
Als dit zo is kijk dan bij optionele update`s daar word de update opnieuw aangeboden .
Echter er kan nu staan bijwerken naar windows home aangevinkt , selecteer deze en klik met rechts op verborgen en start de laptop opnieuw op
Ook ik had dit probleem het kwam warempel 3 keer terug , ik heb 3 keer hetzelfde gedaan en het is nu opgelost , alleen blijft bij mij het Windows logo van de upgrade in de taakbalk staan om te reserveren maar dit stoort mij niet ,

vr, gr .

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 2, 2015 om 11:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zie hier welke updates je allemaal het beste kunt verwijderen.

- Eerst updaten op handmatig zetten
- Updates verwijderen
- Reboot
- Op updates checken
- De benodigde updates, zie link hierboven, verbergen
- Eventueel updates weer op automatisch zetten (afrader)

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 11:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Dan heb je dus niets aan de link van gerbera, want die heeft aangegeven hoe je TERUG kunt van W10 naar eerdere versie aangezien je je vraag niet duidelijk genoeg gesteld hebt. Pas uit je laatste reactie blijkt dat je het icoontje bedoelt.

Dat icoontje en het achterliggende proces (GWX.exe) zijn het gevolg van update KB3035583 van mei 2015. Je kunt het proces in Windows taakbeheer uitschakelen, maar dat helpt slechts tot een volgende herstart van de computer. Om er voorgoed vanaf te komen verwijder de update.

Klik Start , typ update in het zoekvak en klik op geïnstalleerde updates weergeven in de lijst.

In het scherm dat opent typ KB3035583 in het zoekvak, klik met rechts op de update en dan op verwijderen. Herstart de computer.

Als de update later opnieuw wordt aangeboden, verberg deze dan.
(Bron:MS)

Suc6

marita567
door marita567 - Oct 2, 2015 om 12:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@edrick3

Ik heb exact gedaan wat uw hier beschrijft , maar het icoontje blijft in mijn taakbalk staan .
De update word aangeboden als bijwerken Windows 10 home , op verborgen gezet maar bij opstarten kwam de update als optioneel weer terug , ik heb dit 3 keer moeten herhalen voor dat dit was opgelost .
Nu staat het icoontje nog in mijn taakbalk om te reserveren , had ik ook bij meldingspictogrammen op verborgen gezet maar ook dit helpt niet .
Het icoontje stoort mij niet , als volgend jaar de datum voorbij is om de gratis upgrade te doen dan zal het icoontje van zelf wel verdwijnen .

Met vr, gr .

cornelis71
door cornelis71 - Oct 2, 2015 om 12:46
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag Edrick3,
steeds als ik windowsupdate open staat daar de upgrade naar w 10 klaar.
dat wil ik weghebben want ik ga die niet meer proberen.
het icoontje is weg en de update is verborgen.
inmiddels kwamen er nog wat updates voor w7 binnen en dat deed ik, blijken ze ook voor w 10 te zijn.

als het zo blijft gaan mis ik eventuele updates voor w7.
misschien is die upgrade niet te verwijderen?

ik hoop nu wat duidelijker te zijn.

Zoeken naar updates doe ik niet.

groetend

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 13:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar is ondertussen Windows 10 gedownload.
Wat u kunt proberen is te kiezen voor Schijfopruiming > schijfopruiming > systeembestanden opruimen.

Of als dat niet werkt:
...Geen idee verder maar in de C:\ map staan waarschijnlijk 1 of 2 upgrade mappen. Misschien moet je eerst verborgen systeemmappen zichtbaar maken via de mapopties: Ik doel op de mappen $windows.~ws en $windows.-bt. Wat gebeurt er als je deze mappen in eerste instantie hernoemd of desnoods anders verwijderd. Hierin staan de Win10-upgrade bestanden. En nogmaals probeer KB3035583 te verwijderen. Zet Windows update via de instellingen op Nooit (=handmatig updaten)....

Van zwaardvis uit een andere vraag.

Er zijn inderdaad nog andere updates bij Win10 betrokken o.a. die akkerdistel hierboven aangeeft.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 3, 2015 om 13:31
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag, bij het forum van microsoft staat dezelfde vraag. Volgens mij nog niet opgelost. Heb ook mijn vraag geplaatst, maar als ik alle adviezen in het engels krijg, kom ik er niet uit.
als ik nou eens systeemherstel doe, is dat misschien aan te raden?

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 13:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Aanvulling op mijn vorige antwoord:
Schijfopruiming > schijfopruiming > systeembestanden opruimen > tijdelijke Windows installatiebestanden.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 3, 2015 om 13:58
167 Antwoorden / 60 Vragen

Reflecs, ja had ik al gedaan zonder succes.
ben nu nog naar twee updates aan het zoeken. Maar hoe denkt u over systeemherstel?

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 14:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet of dat in dit geval werkt.
Als u een herstelpunt heeft van voor u de melding kreeg dat Windows 10 klaar stond om geïnstalleerd te worden kunt u het proberen.
Mocht het toch niet het gewenste effect hebben kunt u systeemherstel weer ongedaan maken.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 3, 2015 om 15:13
167 Antwoorden / 60 Vragen

Reflecs, u krijgt denk ik gelijk. Systeemherstel gaat denk ik niet terug naar een datum voor de installatie van w10. Datum komt mij bekend voor, er staat ook installatie. Maar net wat u zegt, ik kan het weer ongedaan maken.
Ik krijg wel even die melding bij windowsupdate weg, dat die w10 klaar staat, maar zodra ik weer kijk staat hij weer aangevinkt! Maar pc is wel langzamer, erger ik me ook weer.
ik denk dat ik er verder weinig aan kan veranderen, misschien toch maar weer laten installeren.
ik dank u voor uw advies.
Groetend

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2015 om 15:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens via msconfig bij het tabblad Opstarten of u daar nog iets kunt uitvinken. Zie daarvoor klik hier, even scrollen naar Tabblad Opstarten.
Heeft u automatisch updaten van Windows uitgeschakeld?
Als het een laptop betreft kunt u anders misschien nog voor hulp naar een inloopspreekuur van Seniorweb in de bibliotheek gaan.

alexishoop
door alexishoop - Oct 3, 2015 om 15:50
561 Antwoorden / 6 Vragen

ik ben geen fan van de Windows systeemherstel of het uitzetten van automatische updates, dat creëert weer een hoop andere problemen met de veiligheid en programma's die in de tussentijd zijn geïnstalleerd.

waarom wilt u terug naar een oud besturingssysteem?

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 15:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@cornelis71,
Graag gedaan.
.....Ik krijg wel even die melding bij windowsupdate weg, dat die w10 klaar staat, maar zodra ik weer kijk staat hij weer aangevinkt!....
Dat begrijp ik niet helemaal. Kunt u het vinkje niet weghalen en voor verbergen kiezen?

Heeft u bij Windows Update > instellingen wijzigen
ingesteld ....laat mij bepalen of ik ze wil installeren.?
Vriendelijke groet.

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 16:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

... Maar pc is wel langzamer, erger ik me ook weer...
Internet? Dat zou kunnen betekenen dat de update van Win10 weer opnieuw gedownload wordt.
Dan heeft systeemherstel dus wel effect.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 3, 2015 om 16:35
167 Antwoorden / 60 Vragen

Reflecs, ik zal wat duidelijker zijn.
de pc was langzamer toen er nog w10 op stond.

Hij moet nu weer gaan zoeken naar updates, er staat er niet 1 meer, daar zit hij natuurlijk tussen, die ga ik verbergen en dan wacht ik wel weer af.
het icoon staat er ook weer, ik weet nu hoe ik dat moet verwijderen.
mocht het allemaal niet lukken, ga ik hem wel weer installeren.
groetend en nogmaals bedankt!

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 3, 2015 om 17:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@cornelis71 doe eens gewoon heel gek, lees mijn antwoord en volg dat op, dan is het gegarandeerd opgelost.
Of je moet dat doormodderen zo leuk vinden, dan gewoon niet doen natuurlijk.

cornelis71
door cornelis71 - Oct 3, 2015 om 17:44
167 Antwoorden / 60 Vragen

akkerdistel, bedankt voor uw bericht.
inmiddels systeemherstel gedaan en ben de upgrade van w10 kwijt.
maar er is nog aardig wat te herstellen, e.e.a. werkt niet meer.
groetend

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 19:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nogmaals graag gedaan :)
Als het lastig is om de updates van akkerdistel te vinden kunt u ook proberen het zoekvak rechtsboven in Windows update> geïnstalleerde updates gebruiken en dan KB+nummer zonder spatie ingeven.
Succes!

reflecs
door reflecs - Oct 3, 2015 om 20:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

KB+nummer
Voor de duidelijkheid KB en het nummer ;)

cornelis71
door cornelis71 - Oct 3, 2015 om 20:36
167 Antwoorden / 60 Vragen

dank je wel reflecs.