di
door dirk23 Apr 12, 2014 om 09:48
Computers & telefonie

Upgraden xp naar windows7

Ik heb pc met een atom processor 1.6 ghz met 1 gb ram. Daarom is windows7 de enige optie om naar up te graden.
Hoe kan ik dat het beste doen?

Met een oem versie of een gewone windws 7 cd?
En kan ik die cd ook op een tweede computer installeren zonder in de problemen te komen met het serienummer en automatische updates? Kan ik beide opties op marktplaats kopen?

714 9 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Apr 12, 2014 om 09:59
174 Antwoorden / 1 Vragen

Software op marktplaats kopen? Zou ik niet doen, is vragen om problemen. OF wil je illegale software installeren?

who cares
door who cares - Apr 12, 2014 om 10:01
146 Antwoorden / 9 Vragen

Zelf zou ik een schone installatie willen ,harde schijf formateren en kijk eerst even in Google daar zijn genoeg aanwijzingen ,hoe win7 te installeren en kopen op marktplaats blijft link , je weet noot wat ze je toe sturen, of je als je hem op kan halen ligt het anders en liefst dicht geseald met serie nummer.

who cares
door who cares - Apr 12, 2014 om 10:04
146 Antwoorden / 9 Vragen

Zelf gebruik ik een gedownloade versie die werkt 100 % ,maar dat mag ik hier niet zeggen natuurlijk , kom anders even langs.

Have a nice day

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2014 om 10:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dichtgeseald met serienummer zegt nog niets. Als de productkey al eens gebruikt is, dan kan je 'm (legaal) niet nogmaals gebruiken. Ik zou het dus zeker niet bij marktplaats kopen. Wellicht heeft de lokale computerboer nog een versie liggen...

who cares
door who cares - Apr 12, 2014 om 10:36
146 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 12 apr 2014, 10:14]Dichtgeseald met serienummer zegt nog niets. Als de productkey al eens gebruikt is, dan kan je 'm (legaal) niet nogmaals gebruiken. Ik zou het dus zeker niet bij marktplaats kopen. Wellicht heeft de lokale computerboer nog een versie liggen...

tegenwoordig moet je alle wegen bewandelen om iets goeds en goedkoop voor elkaar te krijgen , mogelijkheden genoeg, creatief denken.

ro
door ron530 - Apr 12, 2014 om 11:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Windows 7 is nog wel te koop, let er wel op dat enkel de 32 bits versie gaat werken. Maar gezien de prestatie's van de pc ga ik er van uit dat de pc al redelijk gedateerd is, dat maakt de kans groot dat de drivers voor de video, geluidskaart e.d. voor Windows 7 niet meer ondersteund worden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 12, 2014 om 15:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat 'who cares' al zegt; niet upgraden maar doe een schone installatie. Mocht W7 goed werken, zet er dan 1GB geheugen bij.

Installeren stelt werkelijk helemaal niets voor;
- Zorg dat je van alles 'n back-up hebt (aangezien je dit standaard al hebt) (denk aan de favo's in je browser!).
- Internetkabeltje eruit trekken
- Opstarten via de disc met W7
- C schijf formatteren en stappen volgen

Dat is alles, kan iedereen die met de muis overweg kan.

gompy2
door gompy2 - Apr 12, 2014 om 15:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirk23 schreef op zaterdag 12 apr 2014, 09:48]Ik heb pc met een atom processor 1.6 ghz met 1 gb ram. Daarom is windows7 de enige optie om naar up te graden.
Hoe kan ik dat het beste doen?

Met een oem versie of een gewone windws 7 cd?
En kan ik die cd ook op een tweede computer installeren zonder in de problemen te komen met het serienummer en automatische updates? Kan ik beide opties op marktplaats kopen?
Marktplaats is en blijft uitkijken en oppassen.
Wil je die weg, kijk dan bij Ebay en dan vertrouwde verkopers.
Als een verkoper duizenden positieve beoordelingen heeft kun je er wel van uitgaan dat het goed zit.

Oem of een Retail versie.
OEM (Original Equipment Manufacturer)
OEM is de goedkoopste uitgave van een software
Een OEM versie van Wndows-7 installeren betekend dat je deze software maar op 1 PC mag installeren met alle hardware die er nu op zit.
OEM versie's worden meestal op PC's geïnstalleerd die men zo in een winkel koopt.
Een winkel(keten) heeft een deal met een softwareleverancier om tegen sterk gereduceerd tarief een X-aantal stuks software te installeren.

Stel je koopt een OEM-versie, die installeer je op de (oude) PC die je nu hebt, dan maakt die software een "footprint" van alle hardware die er nu in je PC zit.
Ga je in de toekomst je moederbord of je processor, vernieuwen of je geheugen uitbreiden of andere belangrijke upgrades, dan gaat die OEM versie mekkeren, het systeem is dermate veranderd dat je je PC met software weer opnieuw moet gaan aanmelden.
Op zich hoeft dat geen probleem te geven, vooral met "oudere" software doet men niet moeilijk, gaat men vaker veranderen dat is het helaas pindaka... ,juist'.
Niet dat Windows-7 verouderd is, maar iedereen is nu enorm g**l op dat Windows-8 en 8.1 en strak 8.2, dus daar ligt de focus nu.
OEM versie is het proberen waard, scheelt veel geld, maar ja..., keuze aan jou.

Een retail versie kun je op elke PC installeren die je wilt, maar niet meer als 1 PC tegelijk!
Een Retail versie is wel een stuk duurder maar je kunt er flexibeler mee omgaan.
Je kunt die Windows-7 retail-versie gewoon meeverhuizen naar de PC die je wilt, maar nogmaals, niet meer als op 1 PC tegelijk.
Dan heb je nog een behoorlijk prijsverschil in een Home, een Professional en een Ultimate versie.
Dit is informatie deel-1

Informatie deel-2 is, dat er overal een mouw aan te passen is, maar dat moet je zelf maar uitvinden, dat doe ik hier niet, en het is maar net of je voor die weg wilt gaan.
Mijn lange ervaring is dat je je op den duur toch niet helemaal lekker gaat voelen en toch gaat betalen en je een beter gevoel krijgt.

Verschillen Win-7, klik -> Hier

Verdere info, klik -> Prijzen

di
door dirk23 - Apr 27, 2014 om 17:16
249 Antwoorden / 137 Vragen

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb nu een oem van windows 7 draaien.
Ik hoef nog een paar niet aan de windows 8 gelukkig want mijn pc kan die echt niet draaien. W7 draait lekker.