lu
door lunangel Jul 8, 2015 om 11:08
Huishouden & energie

Urine van hond in huis, hoe krijg je die lucht weg.

Mijn pup heeft wel eens in huis geplast, laminaat en kleed, dat is schoongemaakt, dacht ik. Maar als het kouder en iets vochtig wordt buiten, bv. regen, dan hangt er een vreselijk irritante lucht in huis. Geprobeerd met verschillende luchtjes. Het helpt niet. Wie weet raad, voordat ik het laminaat en het kleed moet verwijderen. Ik hoor hier graag over.

47336 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2015 om 11:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lunangel,

Die vraag is al vaker voorbij gekomen.
Kijk eens hier voor antwoorden op je probleem.

Suc6

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2015 om 11:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Staan 100 en 1 tips op Google, op het mogelijk te kunnen verwijderen. Succes met...

audb
door audb - Jul 8, 2015 om 15:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn genoeg middelen die werken maar het goedkoopst is schoonmaak azijn 5 liter voor zo €1.60 bij o.a de Aldi mocht dat niet helpen dan biotex groen
Zelf heb ik ooit kattenpis uit een houtenvloer moeten halen en daarvoor heb ik ecodor moeten gebruiken en ook dat werkt perfect maar is wel duur.

Neem de navulling er van dat is een stuk goedkoper een bloemmenspuit kost bijna niets bij de action

im
door immigrant - Jul 13, 2015 om 12:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad een vervelend en niet goed te bestrijden probleem. Als de aanbevolen middelen niet helpen is er maar één oplossing: doe die hond weg en de irritante urinelucht verdwijnt geleidelijk vanzelf.
Dit is de enige afdoende remedie.

miekmol
door miekmol - Jul 13, 2015 om 12:56
201 Antwoorden / 50 Vragen

Simon55 en Immigrant wat geven jullie vervelende antwoorden.
Als de vloer en het kleed goed zijn schoongemaakt met Biotex of azijn, dan spray je na het drogen met alcohol. Bij apotheek te koop.
Dit is het enige wat helpt. Misschien een aantal keer herhalen... Succes!

maurik
door maurik - Jul 13, 2015 om 13:11
19 Antwoorden / 7 Vragen

soms is het heel moeilijk de plaats terug te vinden waar hond of kat geplast heeft.
en ben je blij met tips van mensen die ervaring hebben om die geur te verwijderen
dan zit je niet te wachten op zogenaamd leuke opmerkingen van sommige "leukerds"

sjaanbaan
door sjaanbaan - Jul 13, 2015 om 14:00
10 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi,

heb hetzelfde gehad. Oude hond die soms plas liet lopen. Inmiddels helpt bij ons Rio Citronella schoonmaakmiddel.Bij jumbo is het ook te verkrijgen als huismerk waar Citronella schoonmaakmiddel op staat. Succes

josruiter
door josruiter - Jul 13, 2015 om 14:11
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het ook met katten gehad, die plaste bij de voordeur in huis. De urine trekt ook in het beton onder het laminaat , dus is het lastig te verwijderen , en kans op schimmel er onder. Heb toen AZIJN gebruikt, werkt prima, maar misschien werkt het ook met BIOTEX. Heb tip om het voortaan te voorkomen ; ik had vroeger een Maltezer hond met suikerziekte die soms ook in woonkamer plaste.
Heb toen een lekbak voor onder een wasmachine gekocht , heb daar krantenpapier in gedaan , en na een paar keer elders in woning geplast te hebben (moet er wel bij zijn , en steeds oppakken en naar de bak brengen ) deed hij het van zelf in de bak.

ro
door roelfien 65 - Jul 13, 2015 om 14:20
29 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak het schoon met een beetje wasverzachter en warm water,ruikt ook nog lekker.

ai
door aischa - Jul 13, 2015 om 14:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op de site van ecodor is het enige wat echt permanent helpt.
kost wat maar de urine lucht is weg

ma
door malie - Jul 13, 2015 om 20:26
29 Antwoorden / 3 Vragen

alcohol sprayen helpt écht. Ontsmet en haalt de geur permanent weg. Wel 96% nemen, te koop bij drogist en apotheek.

lu
door lunangel - Jul 13, 2015 om 21:37
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips die gegeven zijn, ik zal het uitgaan proberen.
Groetjes.