bo
door boukje1989 Dec 6, 2012 om 22:35
Voeding & gezondheid

Uw Huis Veilig?

Hallo,

Vanavond stond er iemand van UwHuisVeilig aan de deur. Hij wilde een presentatie geven en aan de hand van de presentatie hoe ik daar op zou reageren kon hij kijken of ik in aanmerking kwam voor een gratis pakket om mijn huis te beveiligen. Natuurlijk kwam ik daar voor in aanmerking. Aanschaf is gratis, Instalatie kosten zijn €229,- en per maand €32,95. Hier zit ik dan 5 jaar aanvast. €229,- + 5jaar x 12maanden x €32,95 = €2206,-. Moest meteen beslissen, want het was alleen vanavond. Natuurlijk kan ik binnen 8 dagen er onderuit komen.

Heeft hier iemand toevallig ervaring mee? (Ik lees namelijk negatieven dingen over ze op Kassa en Radar.)

Ze willen het namelijk met mond en mond reclame verkopen. Maar had nog nooit eerder van ze gehoord. Ze zijn wel bij G4S aangesloten.

Gaarne hoor ik reacties.

Met vriendelijke groeten, Boukje

11783 46 Rapporteer

freya
door freya - Dec 6, 2012 om 22:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:35]....
(Ik lees namelijk negatieven dingen over ze op Kassa en Radar.)
....
Dat zegt m.i. dan toch genoeg.....?

Freya

freya
door freya - Dec 6, 2012 om 22:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Enne....als je je huis goed wil beveiligen, steek dan de helft van die €2200 in kwalitatief goed hang en sluitwerk en je hebt je huis beter beveiligd dan met dat 'beveiligingssysteem' en je hebt er véél langer plezier van dan die 5 jaar......

Freya

bo
door boukje1989 - Dec 6, 2012 om 22:56
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja je zou zeggen als het op radar en kassa staat als negatief, dat het ook negatief is.
Maar zoveel wordt er niet gezegd. Alleen niet aan de deur kopen, dat geld kun je beter besteden....
Vandaar dat ik wilde weten of er mensen zijn die ook een abo hebben genomen, of in vriendenkring iets hebben gehoord over ze.

bo
door boukje1989 - Dec 6, 2012 om 23:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ben verder gaan googelen, niet dat ik er veel wijzer van werd. Alleen negatief. Ik hoop op reacties waarom ik het contract niet moet ontbinden binnen nu en een paar dagen, anders ga ik het maandag ontbinden.

Alvast bedankt allemaal.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2012 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoop niet dat u ja hebt gezegd. Zo ja, dan per omgaande aangetekend annuleren met een beroep op de colportagewet. Kopie zorgvuldig bewaren.

En nooit meer binnenlaten die boeven. Niet tot maandag wachten.morgen meteen doen.

aurora1
door aurora1 - Dec 7, 2012 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je KLIK HIER ook gelezen? Zie ook de voorgaande reacties en verder geldt "bij twijfel niet doen" lijkt me.
Nooit aan beginnen dus.

jo
door jorisw - Dec 7, 2012 om 09:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:49][quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:35]....
(Ik lees namelijk negatieven dingen over ze op Kassa en Radar.)
....
Dat zegt m.i. dan toch genoeg.....?

Freya

Als ze (ik noem maar wat) 10000 klanten hebben en 0,1% daarvan heeft een negatieve ervaring en zet dat op Radar of Kassa dan lijkt het heel wat maar t.o.v. 99,9% tevreden klanten zegt het helemaal niks natuurlijk. Kortom: je hebt meer nodig dan alleen wat klachten op een forum.

tdehond
door tdehond - Dec 7, 2012 om 09:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 23:11]Ben verder gaan googelen, niet dat ik er veel wijzer van werd. Alleen negatief. Ik hoop op reacties waarom ik het contract niet moet ontbinden binnen nu en een paar dagen, anders ga ik het maandag ontbinden.

Alvast bedankt allemaal.
Ik raad aan schriftelijk aangetekend te ontbinden ( liefst vandaag) Dan kunt u aantonen dat tijdig ontbonden heeft ( copie brief + verzendbewijs minimaal 5 jaar zorgvuldig bewaren). Telefonisch ontbinden levert geen bewijs op voor u.
Liefst zie ik dat bedrijf u een schriftelijke bevestiging stuurt dat u ontbonden heeft.

hutch
door hutch - Dec 7, 2012 om 10:34
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:35]Moest meteen beslissen, want het was alleen vanavond. Natuurlijk kan ik binnen 8 dagen er onderuit komen. Ze willen het namelijk met mond en mond reclame verkopen. Maar had nog nooit eerder van ze gehoord.
Trap hier NOOIT in. Dergelijke figuren willen aankomende 'slachtoffers' alleen maar onder druk zetten. Zij krijgen namelijk per aangebracht 'slachtoffer' een bonus uitbetaald.

Blijf nuchter en zeg tegen dit soort figuren, dat, mocht u interesse hebben, u hen wel terug zult bellen.

Iemand die bij u aan de deur komt en u met dat welbekende smoesje dat die aanbieding 'alléén vanavond geldt' onder druk probeert te zetten, is per definitie een leugenaar. Dergelijke figuren moet u onmiddelllijk het huis uit zetten!

Wedden dat u de volgende dag of ook nog later, voor hetzelfde geld dat krijgt, wat die avond ook is aangeboden...... Sterker nog: als u de volgende dag belt en u bied voor hetzelfde €2000,-- , dan is de kans heel erg groot, dat u het ook krijgt.

Een tip van mij: koop of sluit een contract NOOIT direct aan de deur of op straat (af).
ALTIJD eerst heel goed nadenken. De kans dat u eerlijk wordt voorgelicht is te verwaarlozen.

Als ik u was, zou ik dit contract ook per omgaande (vandaag nog) ontbinden. In ieder geval aangetekend versturen. Anders loopt u het risico, dat uw brief 'niet aangekomen' is.

Bij deze daag ik dat bedrijf ('Uwhuisveilig') dan ook uit, om hier (op) te reageren.
Of zij reageren niet, of er wordt een gigantisch onzin verkooppraatje geplaatst.

herrdroetker
door herrdroetker - Dec 7, 2012 om 22:03
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Boukje1989,

Hutch hierboven heeft de spijker op zijn kop getikt. Dat u "meteen moest beslissen" is in het Burgerlijk Wetboek aangeduid als een "onder alle omstandigheden misleidende handelspraktijk". Zie met name het sub. g. van artikel 193g. Dat klinkt u vast bekend in de oren.

Gaat u er maar van uit dat een verkoper die zich van misleidende handelspraktijken bedient, geen goede bedoelingen heeft.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

dc
door dcz - Dec 7, 2012 om 23:30
439 Antwoorden / 1 Vragen

"Ze zijn wel bij G4S aangesloten".

Pure leugen, G4S doet niet aan colportage.

Niet aan beginnen dus, zijn gewoon oplichters.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 8, 2012 om 01:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wanneer zijn mensen zo verstandig zijn dat zij niet aan de deur zaken regelen. Die hun worden voor gehouden. Ik zeg altijd tegen dit soort zaken als ik dat zou willen zoek zelf wel kontact op met bedrijven die dit voor mij kunnen gaan regelen

ca
door carlo2000 - Jan 13, 2013 om 08:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel apart, dat wanneer ik een nieuwe telecomprovider zoek, ik alléén maar negatieve reacties lees.
Ook nu weer. Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid zo'n systeem van Uw Huis Veilig en ken ook diverse andere mensen met het systeem. De voorlichting was correct en goed. Ook het feit dat ik de volgende dag werd teruggebeld door een vriendelijke dame, om te informeren of de adviseur zijn werk goed had gedaan, geeft veel vertrouwen. Ook de installateur was vriendelijk en nam alle tijd voor de uitleg.
Van mijn kan niets dan lof!
Mensen. schrikken in dit geval meer van de confrontatie met de werkelijkheid en van het feit dat ze zich niet hebben gerealiseerd dat de maatschappij is veranderd.
Dus gewoon doen!
Carlo

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2013 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carlo 2000

Dat de verkoop geschiedt via colportage is om te beginnen al een groot minpunt. Als men tot de aanschaf van zoiets zou willen overgaan, moet men dat weloverwogen doen.

Veel mensen laten zich lokken, overhalen en intimideren met het aanbod geldt alleen vanavond en ga maar door.

Als een bedrijf deze manier nodig heeft om zijn waren te slijten, zou ik daar niet mee in zee gaa.

hutch
door hutch - Jan 13, 2013 om 11:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=carlo2000 schreef op zondag 13 jan 2013, 08:35]Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid zo'n systeem van Uw Huis Veilig en ken ook diverse andere mensen met het systeem. De voorlichting was correct en goed. Ook het feit dat ik de volgende dag werd teruggebeld door een vriendelijke dame, om te informeren of de adviseur zijn werk goed had gedaan, geeft veel vertrouwen. Ook de installateur was vriendelijk en nam alle tijd voor de uitleg.Van mijn kan niets dan lof! Mensen. schrikken in dit geval meer van de confrontatie met de werkelijkheid en van het feit dat ze zich niet hebben gerealiseerd dat de maatschappij is veranderd. Dus gewoon doen! Carlo
Tja.... vandaag registreren en niets dan lof over zo'n bedrijf schrijven.

Uiteraard heeft u verder helemaal niets (direct dan wel indirect) met dat bedrijf te maken.
Verder zullen wij ook wel niets meer van u lezen op deze site.........
U bent één van de velen die zich registreren, alléén om de misstappen van een bepaald 'bedrijf' goed te praten (of erger).

U denkt toch niet werkelijk, dat wij hier in sprookjes geloven?

Dat een bedrijf ergens bij aangesloten is, wil nog niet zeggen, dat zij hun 'waren' niet met dergelijke doorzichtige/goedkope verkooppraatjes aan de man proberen te brengen.

"aan de hand van de presentatie hoe ik daar op zou reageren kon hij kijken of ik in aanmerking kwam voor een gratis pakket om mijn huis te beveiligen. Natuurlijk kwam ik daar voor in aanmerking."

Als dit figuur mij dat zou zeggen, zou ik een half uur nodig hebben, om bij te komen van het lachen. En dat bedoel ik nu met 'bedrijven' (zogenaamde verkopers) die met 'list en bedrog' (leugens en een toneelstukje) iemand de zaak proberen aan te smeren.

Maar u zult wel weer zeggen, dat ik dit (uiteraard) helemaal verkeerd zie.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Jan 13, 2013 om 11:54
152 Antwoorden / 5 Vragen

Mosterd na de maaltijd gezien de datum van de vraag maar:

G4S is niet de opdrachtgever of colporteur. Het bedrijf UwHuisVeilig is "alleen maar" Prefered Partner van G4S.
Als je dit systeem afneemt, wordt je aangesloten op de meldkamer van G4S.

Natuurlijk moet je altijd voorzichtig zijn met colportage. Moet je goed nadenken of je iets wel wilt. Maar doen mensen niet veel vaker een miskoop als ze in een winkel iets aanschaffen?
Gezien het aantal topics op deze site doet me vermoeden dat het VELE malen vaker misgaat met een "gewone" koop als met een colportagekoop.

Maar dat is mijn idee.

freya
door freya - Jan 13, 2013 om 12:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Los van het feit of het betreffende bedrijf 'deugt', voor particulieren is een dergelijke beveiligingsoplossing vooral 'héél duur' en het geeft een schijngevoel van veiligheid. Immers, er wordt alleen maar een elektronisch beveiligingssysteem geïnstalleerd wat bij een inbraak een meldkamer waarschuwt.
Als het pand slecht hang en sluitwerk heeft, wordt het dus door dit systeem niet 'inbraakproof' en een snelle inbreker is nog steeds in staat een inbraak te plegen en spullen mee te nemen.....

Zoals ik al eerder opmerkte, steek geld in goed hang en sluitwerk en een inbreker loopt je deur voorbij. Een inbreker wil snel zijn slag slaan en wil zijn tijd niet verdoen met het openbreken van goed hang en sluitwerk.

Freya

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Jan 13, 2013 om 13:50
152 Antwoorden / 5 Vragen

@ Freya:

Hear Hear!!!!!

ca
door carlo2000 - Jan 13, 2013 om 15:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Los van het feit, of je nu wel of niet "aan de deur" iets regelt,
blijft wel het feit dat er op internet álleen maar "gezeikt" wordt op een negatieve manier.
Wat ik in mijn éérste reactie ook al aangaf, als je een nieuwe telecomprovider zoekt èn je gaat af op alle reacties, dan kun je niet meer bellen......
Laat iedereen zijn gezonde verstand gebruiken, en zelf beslissen of hij/zíj iets wil. Maar zet ook eens een positieve reactie op internet, daar heb je ook wat aan.
Ik ben hèèl tevreden, omdat goed hang_ en sluitwerk alleen tegenwoordig niet genoeg is, en al helemaal niet helpt bij bv brand.
Carlo

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2013 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carlo 2000

Hoeveel positieve verhalen hebt u dan wel op internet vermeld? Hoelang hebt u het systeem al en waar staat uw positieve bericht?

Als u liever de hele dag sprookjes wilt lezen, kunt u beter naar de bibliotheek gaan.

Waarschuwing bij brand: bevestig een aantal rookmelders.

hutch
door hutch - Jan 13, 2013 om 16:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Laat iedereen zijn gezonde verstand gebruiken....."

Gelukkig doen de meesten dat ook en laten (ook) dit bedrijf (met hun 'gesmeerde verkooppraatjes' voor die véél te dure installaties) links liggen.

Als er goed hang- en sluitwerk genoemd wordt als tegenhanger van een alarminstallatie, wordt er opeeens ook nog eens het woordje 'brand' erbij gehaald, alleen maar om de mensen bang te maken.

Gelukkig zijn er vele soorten en maten rookmelders in de handel.
Éénmalige aanschaffingskosten van een paar euro en daarnaast misschien 1x per jaar een nieuwe batterij er in, of weer opladen.

En om maar ook eens te noemen (anders wordt deze er dadelijk ook nog bijgehaald):
de koolmonoxidemelder, of een combinatie daarvan. Ook voor een paar euro's te verkrijgen.

En het lijkt mij steeds meer dat deze persoon werkzaam is voor dat bedrijf, of misschien een familielid? Ik voel hier toch wat verkooppraatjes en bangmakerij.....

Nog even en dan wordt er nog een beveiliger aanbevolen.

id
door idep - Jan 15, 2013 om 12:06
7 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is er binnen deze draad weinig ruimte voor nuance. Ook wij hebben uwhuisveilig op bezoek gehad. De verkoper was in ons geval bijzonder vriendelijk en correct. Hij heeft het systeem goed uitgelegd en ons geenszins onder druk gezet. Hij vroeg ons wel binnen een paar dagen hem te laten weten of we in zee gingen, omdat hij van mening was dat als mensen niet binnen een aantal dagen beslissen ze in het geheel niet beslissen. Daar kan ik hem - uit ervaring - geen ongelijk in geven. Wij wilden de beslissing toch over het weekend heen tillen en dat was geen probleem.

Het zal dus per verkoper verschillen in de mate van "agressief" benaderen. "Agressieve" verkopers vind je in iedere branche, autohandel, elektronicazaken, overal! Ga niet in zee met mensen die je onder druk zetten, in welke branche dan ook en deze mensen zullen vanzelf van de straat verdwijnen.

Ondanks dat de verkoper ons correct te woord heeft gestaan gaan we niet met ze in zee. Dit om de doodeenvoudige reden dat ik niet van koppelverkoop houd, waarbij de aanschaf "gratis" is en je vervolgens een abonnement af moet sluiten waarin de aanschafprijs wordt platgeslagen. Ik wil transparante kosten voor zowel aanschaf als abonnement.
Iedereen die krokodillentranen huilt over deze manier van koppelverkoop door uwhuisveilig en G4S moet even nagaan hoe zijn telefoonabonnement eruit ziet. Vermoedelijk niet anders. Dure telefoon "gratis" gekregen en vervolgens een extra hoog abonnement. Dat wordt door de meesten normaal gevonden.

Conclusie: uwhuisveilig in samenwerking met G4S is op zich een betrouwbare combinatie van bedrijven waar je prima mee in zee kan, mits je het het geld waard vindt. Helaas bedient uwhuisveilig zich - blijkt uit diverse berichten - van onbetrouwbare verkopers/colporteurs waar het bedrijf iets aan zou moeten doen. Ga op zoek naar een betrouwbare verkoper en dan kun je prima zaken met ze doen.

jo
door jorisw - Jan 15, 2013 om 13:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 13 jan 2013, 16:08]@carlo 2000

Hoeveel positieve verhalen hebt u dan wel op internet vermeld? Hoelang hebt u het systeem al en waar staat uw positieve bericht?

Als u liever de hele dag sprookjes wilt lezen, kunt u beter naar de bibliotheek gaan.

Waarschuwing bij brand: bevestig een aantal rookmelders.

Zeg je nou dat positieve ervaringen sprookjes zijn?

hutch
door hutch - Jan 15, 2013 om 15:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het begint al aardig op een bekend draadje over horloges te lijken.

Registreren, een lovende reactie over een bedrijf plaatsen, ...... en vervolgens lezen wij waarschijnlijk niets meer over dit Kassa-lid.

Vervolgens komt er geheel spontaan (....) wéér iemand uit de lucht vallen, registreert zich en voila: wéér een lovende reactie.

Ben benieuwd hoeveel registraties er nog volgen om hier lovende reacties te plaatsen. En het is nog niet eens weekend........

id
door idep - Jan 15, 2013 om 16:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hutch, als je mij bedoelt met "uit de lucht komen vallen", dan klopt dat inderdaad. Heb jij nooit je eerste bericht getypt? Of ben jij direct met je 5000e (!) reactie begonnen? Maar wees gerust, als hier alleen gereaGUURd mag worden, dan beloof ik je bij dezen dat dit ook meteen mijn laatste bericht is.

De meeste inbraken in onze wijk zijn van het type "steen door de ruit". Daar helpt veilig hang- en sluitwerk niet echt tegen. Dan zul je toch een stap verder moeten gaan met bijvoorbeeld een alarm. Afhankelijk van je huisraad kan een kluis of alarm zelfs verplicht zijn bij een verzekering.

Ik raad je aan mijn reactie nog eens goed te lezen, want ik heb ervoor gekozen om NIET met uwhuisveilig in zee te gaan en dat omkleed ik met - naam mijn idee - een aantal relevante argumenten. Daarbij heb ik positieve argumenten en negatieve argumenten, gebaseerd op ervaring(!). Heb jij directe ervaring met dit bedrijf?

Als je vindt dat alarminstallaties met meldkamer te duur zijn voor wat je krijgt, dan kan ik je mening onderschrijven. Echter, er zijn mensen die het wel prettig vinden om een alarm te hebben, ondanks de prijs. Dat is iedereen zijn vrije keus. Van alle systemen van het type alarm in combinatie met een meldkamer is uwhuisveilig concurrerend in prijsstelling. G4S is wereldwijd een topspeler in beveiliging, onder andere bij de grootste financiële instellingen van dit land. Kortom, ik zie daarin geen reden om niet met ze in zee te gaan. Waarom doe ik het dan toch niet?:
a) te veel geld voor wat ik krijg.
b) niet transparante kosten, hoewel deze over de vijf jaar concurrerend zijn. Maar ik wil jaarlijks kunnen beslissen of ik naar een andere meldkamer overstap.
c) uit berichtgeving blijkt dat ze zich inlaten met agressieve verkopers, al kan ik dat niet bevestigen uit ons gesprek met uhv.

Als je bovenstaande lovend vind dan moet je wel erg zuur en verbitterd zijn. In ieder geval wens ik je veel succes met alarminstallaties, veilig hang- en sluitwerk en horloges. Op naar de 6000...

Voor alle anderen die dit lezen, hopelijk helpen mijn argumenten in de keuze voor een alarm in tegenstelling tot alle andere zure berichten van "ervaringsdeskundigen". Ik ga maar eens op zoek naar een forum waar je wel positieve berichten mag posten.

freya
door freya - Jan 15, 2013 om 17:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=idep schreef op dinsdag 15 jan 2013, 16:55]....
De meeste inbraken in onze wijk zijn van het type "steen door de ruit". Daar helpt veilig hang- en sluitwerk niet echt tegen.
.....
En wat voegt een duur alarmsysteem in dit geval dan toe? Helemaal niets!
Een inbreker die op deze manier inbreekt en lawaai maakt, wil maar één ding. Pakken wat hij pakken kan en zo snel mogelijk wegwezen. Wat heb je dan nog aan 'beveiligingsmensen' die 15 minuten later (als ze dat al halen) komen aankakken? Helemaal niets. Een duur alarmsysteem voorkomt een dergelijke inbraak dus ook niet en bewijst alleen maar dat zo'n duur alarmsysteem weggegooid geld is.

Freya

id
door idep - Jan 15, 2013 om 17:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:06]
En wat voegt een duur alarmsysteem in dit geval dan toe? Helemaal niets!
Een inbreker die op deze manier inbreekt en lawaai maakt, wil maar één ding. Pakken wat hij pakken kan en zo snel mogelijk wegwezen. Wat heb je dan nog aan 'beveiligingsmensen' die 15 minuten later (als ze dat al halen) komen aankakken? Helemaal niets. Een duur alarmsysteem voorkomt een dergelijke inbraak dus ook niet en bewijst alleen maar dat zo'n duur alarmsysteem weggegooid geld is.

Freya

Hoi Freya, heb je inderdaad gelijk in, indien je het over hit and run hebt. Helaas zijn de voorbeelden te over, met name tijdens vakantietijd, waarbij inbrekers het hele huis binnenstebuiten keren en waarbij de schade veelal nog hoger is dan de waarde van gestolen goederen. Dit alles zo grondig, dat ze echt langer dan 10-15 minuten bezig zijn. Dan helpt een alarm weer wel.
Steen door de ruit en wegwezen ben ik niet zo bang voor, dat doen ze maar, want die tv heeft voor mij geen enkele waarde. Maar het hele huis doorzoeken gebeurt hier maar al te vaak en daar heb ik dan toch wel serieuze angst voor.

(let op: komt uit de brochure van G4S, niet van uhv). Ook deze vertraging in de meldkamer was voor ons een reden om het niet te doen, rede d) dus eigenlijk. Dit nog los van de 20 seconden vertraging die optreedt, doordat je 20 seconden tijd hebt een melding ongedaan te maken middels je pincode. Dieven kunnen ver rennen in 20 seconden...

Gezien de waarde van onze inboedel is voor ons een alarm ook niet echt effectief gebleken en zien we af van dit "offer you can't refuse".

@DCZ, uwhuisveilig werkt toch echt exclusief samen met G4S!!! We hebben het contract van G4S in huis, gebracht door UHV.

id
door idep - Jan 15, 2013 om 17:29
7 Antwoorden / 0 Vragen

Stuk tekst weggevallen, dus plaats het bericht nogmaals.

=freya schreef op dinsdag 15 jan 2013, 17:06:
En wat voegt een duur alarmsysteem in dit geval dan toe? Helemaal niets!
Een inbreker die op deze manier inbreekt en lawaai maakt, wil maar één ding. Pakken wat hij pakken kan en zo snel mogelijk wegwezen. Wat heb je dan nog aan 'beveiligingsmensen' die 15 minuten later (als ze dat al halen) komen aankakken? Helemaal niets. Een duur alarmsysteem voorkomt een dergelijke inbraak dus ook niet en bewijst alleen maar dat zo'n duur alarmsysteem weggegooid geld is.

Freya

Hoi Freya, heb je inderdaad gelijk in, indien je het over hit and run hebt. Helaas zijn de voorbeelden te over, met name tijdens vakantietijd, waarbij inbrekers het hele huis binnenstebuiten keren en waarbij de schade veelal nog hoger is dan de waarde van gestolen goederen. Dit alles zo grondig, dat ze echt langer dan 10-15 minuten bezig zijn. Dan helpt een alarm weer wel.
Steen door de ruit en wegwezen ben ik niet zo bang voor, dat doen ze maar, want die tv heeft voor mij geen enkele waarde. Maar het hele huis doorzoeken gebeurt hier maar al te vaak en daar heb ik dan toch wel serieuze angst voor.

(Overigens stuurt G4S naar particulieren nooit eigen beveiligers, maar doet melding bij de politie. Helaas gaan ze daarvoor wel eerst, zo blijkt uit hun brochure, contact zoeken met contactpersonen en/of buren.) (let op: (deze tekst) komt uit de brochure van G4S, niet van uhv). Ook deze vertraging in de meldkamer was voor ons een reden om het niet te doen, rede d) dus eigenlijk. Dit nog los van de 20 seconden vertraging die optreedt, doordat je 20 seconden tijd hebt een melding ongedaan te maken middels je pincode. Dieven kunnen ver rennen in 20 seconden...

Gezien de waarde van onze inboedel is voor ons een alarm ook niet echt effectief gebleken en zien we af van dit "offer you can't refuse".

@DCZ, uwhuisveilig werkt toch echt exclusief samen met G4S!!! We hebben het contract van G4S in huis, gebracht door UHV.

dearagain
door dearagain - Jan 15, 2013 om 17:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*toch wel een verhelderend draadje, dit draadje

*daarvoor dank

dc
door dcz - Jan 16, 2013 om 17:22
439 Antwoorden / 1 Vragen

@idep:

Ik heb beweerd dat G4S niet aan colportage doet.
Dat die oplichters zich aansluiten bij een alarmcentrale is een ander verhaal....

id
door idep - Jan 16, 2013 om 21:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dcz schreef op woensdag 16 jan 2013, 17:22]@idep:

Ik heb beweerd dat G4S niet aan colportage doet.
Dat die oplichters zich aansluiten bij een alarmcentrale is een ander verhaal....

Inderdaad doet G4S niet aan directe colportage, maar het schurkt allemaal wel lekker dicht tegen elkaar aan.

UHV is exlusief partner van G4S, zo is te lezen op hun website:
http://www.g4s.nl/nl-NL/oplossingen/services/alarmcentrale/Woonhuisbeveiliging/

G4S wil graag - als marktleider in bedrijfsbeveiliging - ook een stevige voet aan de grond krijgen in de particuliere markt, maar levert zelf geen alarmsystemen. Een partner is dan noodzakelijk. Vraag is dan wie wie heeft opgezocht in deze samenwerking? Tel daarbij op dat het volstrekt onduidelijk is wie van de twee partijen de installatie financiert, dat G4S een wereldwijde reus is en UHV een lokaal dwergje, dan weet ik zo net nog niet wie er in dezen aan de touwtjes trekt.

Is het alarmwinkel zoekt meldkamer? Of beveiligingsbedrijf zoekt distributiekanaal? Yvon mag het weten... Maar ze hebben op zijn minst toch wel een beetje de schijn zich er mee in te laten.

Overigens is colportage niet per definitie fout, in B2B volstrekt normaal zelfs. Zeker wel fout is het als de verkoper/colporteur onbetamelijk gedrag vertoont. Maar dat komt in de beste kringen voor...

en
door endeavour77 - Feb 5, 2013 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat jullie allemaal een beetje in een roze wereld leven.

GEWONE SLOTEN VALLEN TE BREKEN VIA EEN KLOPSLEUTEL. Via het internet is het simpel om een zogenaamde klopsleutel te kopen. Deze sleutel valt te kopen voor elk merk en is makkelijk te gebruiken. Oftewel koop een klopsleutel van je huismerk qua slot en je kan hem gebruiken bij het slot.

Goed hang en sluitwerk beveiligt je dus langer niet meer. Niemand probeert je bang te maken, maar het is wel een feit dat we in een onveilig maatschappij zoeken.

Geloof je me niet over de klopsleutel? Zoek het zelf op via google of via youtube.com. Dan kan je zelf kijken hoe makkelijk het is om een sleutel te kopen die op jouw dure hang en sluitwerk past.

Met duur hang en sluitwerk: wie komt er als je eigen rookmelder afgaat; niemand !
Wie komt er als je ruit ingegooid wordt en je dure plasmascherm wordt gestolen; niemand !
Wie komt er als je 's nachts in je bed hoort dat er iemand in je huis is gesloten; niemand !

Dus zeggen jullie maar hoe veilig jullie zijn in je eigen huis.

freya
door freya - Feb 5, 2013 om 13:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@endeavour77:

Goh, even inspelen op de 'angst' van mensen? Goed hang en sluitwerk is een prima beveiliging. Als er ingebroken wordt heb je niets aan 'beveiligers' die, op z'n vroegst, na 20 minuten komen aankakken.....

En de meeste mensen wonen gewoon in een woonwijk hoor, (met buren enzo), dus niet geïsoleerd in een hutje op de hei.....

Kortom, een duur abonnement op een meldkamer is voor een gewone particulier weggegooid geld.

Freya

hutch
door hutch - Feb 5, 2013 om 14:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=endeavour77 schreef op dinsdag 5 feb 2013, 13:32]GEWONE SLOTEN VALLEN TE BREKEN VIA EEN KLOPSLEUTEL. Via het internet is het simpel om een zogenaamde klopsleutel te kopen. Deze sleutel valt te kopen voor elk merk en is makkelijk te gebruiken. Oftewel koop een klopsleutel van je huismerk qua slot en je kan hem gebruiken bij het slot. Goed hang en sluitwerk beveiligt je dus langer niet meer. Niemand probeert je bang te maken, maar het is wel een feit dat we in een onveilig maatschappij zoeken.
GEWONE RUITEN VALLEN TE BREKEN VIA EEN STRAATKLINKER.

Klopsleutel kost meer dan 100 eurootjes. De eerste de beste (straat)klinker, of een kei kost... ehm... niets. Die liggen voor het oprapen.

Dus nu met ons allen pantserglas kopen en dan ook nog eens tralies voor die ruiten.

En een bedrijf als 'Uw Huis Veilig' speelt daar gretig op in. Naast het woordje 'milieu' is angst tegenwoordig ook een prachtig 'iets' om mensen geld af te troggelen.

Gewoon goed hang- en sluitwerk aanschaffen, het liefst SKG***.

ka
door kathy81 - Apr 18, 2013 om 23:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou meneer Hutch ik werd via via doorverwezen naar dit forum om dit eens even te lezen,
en ik heb mij ook vandaag aangemeld om hierop te kunnen reageren.

Je aanmelden omdat je graag je mening of reactie over iets geeft waar je
ervaring mee hebt is volgens mij niet verboden.

Wat ik jammer vind, is dat negatieve berichten ok zijn, maar
als er met lof wordt geschreven over het bedrijf het vast meteen om een persoon
zal gaan die vast en zeker wat het bedrijf te maken heeft.

Wat ik kan zeggen is dat wij in de straat met vele al een hele
tijd tevreden klaten zijn. Geen gedoe, geen gezeur, en ZELF helaas moeten
ondervinden dat alles prima werkt. Dat mag gezegd worden.
Over ieder product zijn er positieve en negatieve reacties.
Zelf goed door lezen, je goed laten informeren en zelf kiezen.
Ik woon alleen met mijn kinderen en woon liever beveiligd dan onbeveiligd.

freya
door freya - Apr 19, 2013 om 00:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@kathy81:

Positieve berichten mogen ook hoor. Feit blijft echter dat zo'n systeem een héle dure oplossing is en je koopt er alleen maar een stuk schijnveiligheid mee, want een inbraak voorkom je er niet mee.
Het enige wat je weet, is dat er bij een inbraaqk 'iemand' gewaarschuwd wordt, maar tegen de tijd dat die arriveren, is de dief allang gevlogen.

Kortom, je houdt jezelf voor de gek, als je denkt dat je met zo'n systeem 'veilig' bent..... Investeren in goed hang- en sluitwerk kost minder en biedt meer veiligheid.

Freya

id
door idep - Apr 19, 2013 om 11:02
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 19 apr 2013, 00:13]@kathy81:

Kortom, je houdt jezelf voor de gek, als je denkt dat je met zo'n systeem 'veilig' bent..... Investeren in goed hang- en sluitwerk kost minder en biedt meer veiligheid.

Freya

Fascinerend hoe mensen er een levenswerk van kunnen maken om iedereen die laat merken zich prettig te voelen met een alarminstallatie dat plezier de kop in te drukken met argumenten die niet verder gaan dan "tegen die tijd is de dief allang gevlogen". Weinig feiten. Feit is bijvoorbeeld dat G4S geen beveiligers naar particulieren stuurt, maar altijd de politie (al hoeven die uiteraard niet sneller ter plekke te zijn).

Geen enkele beveiliging zal voldoende werken. Een alarm voorkomt geen inbraak. Goed hang en sluitwerk evenmin. Zolang inbrekers denken dat er in een huis iets van waarde te halen is wat ze willen hebben, zullen ze hoe dan ook binnen komen.

Wat je dan wel kan doen is de "moeite van inbreken" zo groot te maken dat het voor de inbreker niet meer afweegt tegen de waarde die te halen LIJKT. Dan gaat het ineens over kansberekening. Als uit statistieken zou blijken dat er bij mensen met een alarm minder wordt ingebroken, dan is een alarm een uitstekende investering om de kans te verkleinen. Voorkomen zul je het nooit. Helaas beschik ik niet over betrouwbare en onafhankelijke statistieken en zolang die in deze draad niet naar boven komen roept iedereen maar wat. Tot die tijd leven we in een vrij land en moet iedereen de spullen kopen waar hij/zij een prettig, veilig of gezond gevoeld bij krijgt.

Wat volgens mij al wel jaren blijkt uit statistieken is dat het grootste deel van de inbraken komt uit insluipingen door openstaande ramen en deuren. Kwestie van opletten dus.

(graag merk ik op dat ik bij G4S, noch UHV werk: wij hebben het aanbod van dit duo afgeslagen, omdat wij onze buren niet lastig willen vallen met onze beveiling (te lezen in de voorwaarden) en de totale kosten hoger zijn dan de beveiligde waarde in huis)

_s
door _sander_ - May 15, 2013 om 22:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=idep schreef op vrijdag 19 apr 2013, 11:02][quote=freya schreef op vrijdag 19 apr 2013, 00:13]@kathy81:

Kortom, je houdt jezelf voor de gek, als je denkt dat je met zo'n systeem 'veilig' bent..... Investeren in goed hang- en sluitwerk kost minder en biedt meer veiligheid.

Freya

Fascinerend hoe mensen er een levenswerk van kunnen maken om iedereen die laat merken zich prettig te voelen met een alarminstallatie dat plezier de kop in te drukken met argumenten die niet verder gaan dan "tegen die tijd is de dief allang gevlogen". Weinig feiten. Feit is bijvoorbeeld dat G4S geen beveiligers naar particulieren stuurt, maar altijd de politie (al hoeven die uiteraard niet sneller ter plekke te zijn).

Feiten vind u een buitengewoon lastig verhaal. Hieronder vind u hoe het exact zit met deze alarminstallatie en dat alleen de klant gebeld wordt en dat pas na overleg met de klant de politie gebeld kan worden.

Bron: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=27&t=114182&start=260

Het is nu juist deze zin die het nut van de doormelding voor de particulieren onderuit haalt.

Om te bepalen of het niet de particulier is die door zijn eigen alarminstallatie heenloopt, zal deze klant toch echt gebeld moeten worden, om te vragen wat er aan de hand is. Zoals eerder gesteld, en overigens niet bestreden door Uw Eigen Huis Veilig zal bij geen gehoor de zaak zonder verdere actie worden afgedaan. Ook als de klant aangeeft niet thuis te zijn, zal hem verzocht worden om naar het perceel te gaan, en zal niet de politie worden gebeld.

Dit staat ook gewoon in het convenant wat door Uw Eigen Huis Veilig wordt aangehaald. Er staat zelfs letterlijk dat bij een automatisch alarm (vanaf 1 april 2008) de politie niet meer gebeld mag worden, maar dat de centralist de sleutelhouder dient te gaan bellen.

( alleen als er ook camera's of microfoons met een live video/audio verbinding zijn opgesteld, kan hiervan worden afgeweken, en kunnen de beelden of geluid ter verificatie worden gebruikt. Dit wordt echter niet standaard bij particulieren toegepast en zeker niet bij deze "gratis" alarminstallatie)

Wat ook niet door Uw Eigen Huis Veilig wordt verteld is dat voor een Particulier Alarm Centrale >=90% van alle inbraakmeldingen die aan de politie worden doorgegeven terecht moeten zijn. Als ze hier struktureel onder zitten wordt er door de politie niet meer op meldingen van deze PAC gereageerd.

Alleen als er binnen 5 minuten meerdere alarmmeldingen, vanuit verschillende beveiligingzones, uit hetzelfde pand komen, dan mag de centralist na binnenkomst van de 2e of 3e melding de politie gaan bellen. Echter bij particuliere installatie's gebeurt dit niet of nauwelijks, ten eerste omdat het alarmsysteem weinig zones bevat, en ten tweede omdat de PAC zijn 90% terechte meldingen dient te handhaven. Dit is het protocol wat in de praktijk wordt gehanteerd, en mensen met ervaring in de beveiliging weten dat ook, en weten ook dat Uw Eigen Huis Veilig een sprookje vertelt, als ze suggeren dat de politie gaat komen bij een automatische alarmmelding vanuit een normaal woonhuis.

De centralist blijft dus de particuliere klant bellen en pas als de klant zelf aan de centralist aangeeft dat hij daadwerkelijk ter plekke braaksporen heeft ontdekt wordt de politie gebeld. Nu de klant bereikt preces hetzelfde als hij een telefoonkiezer had laten installeren.

Dit verhaal gaat overigens ook precies zo op voor automatische brandmeldingen (rookmelders). Ook daar wordt niet rechtstreeks de brandweer gebeld, maar wordt de klant gevraagd om zelf te controleren of er daadwerkelijk brand is.

door 072alkmaar - Sep 12, 2013 om 18:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 7 dec 2012, 10:34][quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:35]Moest meteen beslissen, want het was alleen vanavond. Natuurlijk kan ik binnen 8 dagen er onderuit komen. Ze willen het namelijk met mond en mond reclame verkopen. Maar had nog nooit eerder van ze gehoord.
Trap hier NOOIT in. Dergelijke figuren willen aankomende 'slachtoffers' alleen maar onder druk zetten. Zij krijgen namelijk per aangebracht 'slachtoffer' een bonus uitbetaald.

Blijf nuchter en zeg tegen dit soort figuren, dat, mocht u interesse hebben, u hen wel terug zult bellen.

Iemand die bij u aan de deur komt en u met dat welbekende smoesje dat die aanbieding 'alléén vanavond geldt' onder druk probeert te zetten, is per definitie een leugenaar. Dergelijke figuren moet u onmiddelllijk het huis uit zetten!

Wedden dat u de volgende dag of ook nog later, voor hetzelfde geld dat krijgt, wat die avond ook is aangeboden...... Sterker nog: als u de volgende dag belt en u bied voor hetzelfde €2000,-- , dan is de kans heel erg groot, dat u het ook krijgt.

Een tip van mij: koop of sluit een contract NOOIT direct aan de deur of op straat (af).
ALTIJD eerst heel goed nadenken. De kans dat u eerlijk wordt voorgelicht is te verwaarlozen.

Als ik u was, zou ik dit contract ook per omgaande (vandaag nog) ontbinden. In ieder geval aangetekend versturen. Anders loopt u het risico, dat uw brief 'niet aangekomen' is.

Bij deze daag ik dat bedrijf ('Uwhuisveilig') dan ook uit, om hier (op) te reageren.
Of zij reageren niet, of er wordt een gigantisch onzin verkooppraatje geplaatst.

door 072alkmaar - Sep 12, 2013 om 18:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op zondag 13 jan 2013, 11:14][quote=carlo2000 schreef op zondag 13 jan 2013, 08:35]Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid zo'n systeem van Uw Huis Veilig en ken ook diverse andere mensen met het systeem. De voorlichting was correct en goed. Ook het feit dat ik de volgende dag werd teruggebeld door een vriendelijke dame, om te informeren of de adviseur zijn werk goed had gedaan, geeft veel vertrouwen. Ook de installateur was vriendelijk en nam alle tijd voor de uitleg.Van mijn kan niets dan lof! Mensen. schrikken in dit geval meer van de confrontatie met de werkelijkheid en van het feit dat ze zich niet hebben gerealiseerd dat de maatschappij is veranderd. Dus gewoon doen! Carlo
Tja.... vandaag registreren en niets dan lof over zo'n bedrijf schrijven.

Uiteraard heeft u verder helemaal niets (direct dan wel indirect) met dat bedrijf te maken.
Verder zullen wij ook wel niets meer van u lezen op deze site.........
U bent één van de velen die zich registreren, alléén om de misstappen van een bepaald 'bedrijf' goed te praten (of erger).

U denkt toch niet werkelijk, dat wij hier in sprookjes geloven?

Dat een bedrijf ergens bij aangesloten is, wil nog niet zeggen, dat zij hun 'waren' niet met dergelijke doorzichtige/goedkope verkooppraatjes aan de man proberen te brengen.

"aan de hand van de presentatie hoe ik daar op zou reageren kon hij kijken of ik in aanmerking kwam voor een gratis pakket om mijn huis te beveiligen. Natuurlijk kwam ik daar voor in aanmerking."

Als dit figuur mij dat zou zeggen, zou ik een half uur nodig hebben, om bij te komen van het lachen. En dat bedoel ik nu met 'bedrijven' (zogenaamde verkopers) die met 'list en bedrog' (leugens en een toneelstukje) iemand de zaak proberen aan te smeren.

Maar u zult wel weer zeggen, dat ik dit (uiteraard) helemaal verkeerd zie.

Beste,

Ik heb al in de gaten waar u heen wilt.
zolang u geen ervaring heeft met deze organisatie kunt u beter uw mening voor u houden.
deze bedrijven plus hun adviseurs beschikken over een verklaring van omtrent goedgedrag. Dat krijg je alleen voor elkaar als het een integriteits bedrijf is..
eerlijkheid en vertrouwelijk.
u noemt hun werknemers "figuren" beetje denigrerend vind u niet?
Inderdaad er moet in 1 keer worden beslist... dat is al ver van te voren worden gemeld aan tafel... ik spreek uit eigen ervaring..
En ik geef u 1 tip; probeer wat meer open te staan voor een uitleg, in uw geval met de opmerking "verder zullen we toch niets meer lezen van u op deze website..." lijkt het me vrijwel logisch dat mensen niet op uw kinderachtige antwoorden gaan reageren....

hutch
door hutch - Sep 12, 2013 om 19:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Iedereen die niet in aanraking met de politie is geweest kan een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) krijgen. En daarvoor hoef je helemaal niet eerlijk en betrouwbaar te zijn.

Zoals u het stelt is dus iedereen die een VOG heeft eerlijk en betrouwbaar??? Ik zou zeggen: welterusten, slaap zacht. Als al die zogenaamde 'adviseurs' heel eerlijk zouden zijn, zouden al die bedrijven meer dan de helft minder aan klanten hebben..... dus hou aub op over die zogenaamde 'eerlijkheid' van die figuren!

En wat die bedrijven betreft: het is niets anders dan een peperdure schijnveiligheid, maar dat is al duidelijk uit de doeken gedaan.

En dat sommigen zich hier alléén maar registreren om een bepaald bedrijf op te hemelen, is al wel duidelijk. Dat blijkt ook wel uit het aantal reacties van bepaalde personen en waarop gereageerd wordt.

id
door idep - Sep 13, 2013 om 11:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 12 sep 2013, 19:55]En dat sommigen zich hier alléén maar registreren om een bepaald bedrijf op te hemelen, is al wel duidelijk. Dat blijkt ook wel uit het aantal reacties van bepaalde personen en waarop gereageerd wordt.

Begin me toch echt af te vragen wat "de branche" Hutch heeft aangedaan. En wat er zo erg is aan mensen die "slechts" 1 bericht plaatsen. Heeft de beveiligingsbranche je erge onrecht aangedaan? Sommige mensen maken geen levenswerk van posten op fora en vinden 1 bericht wel mooi genoeg, positief of negatief.

Ik onderstreep je mening dat iemand die na 1 dag al zo tevreden is bepaald niet kritisch genoemd kan worden. Maar dat is ieders goed recht. Net als dat het iemand zijn goed recht is om zijn huis te beveiligen op iedere manier die hem/haar goeddunkt, mits hij/zij daarbij geen overlast bezorgt aan anderen dan eventuele inbrekers.
De manier van colportage keur ik ten zeerste af. Vermoedelijk worden de verkopers afgerekend op aantallen binnengehaald orders. Bij deze verkoopconstructie zie je vaak gebeuren dat de ethische opvattingen van aanbieder uit de pas gaan lopen met de werkwijze van de verkopers, veelal ook niet direct in loondienst van de aanbieder. Bij goede doelen zie je dit ook gebeuren. Verklaring van goed gedrag zegt inderdaad niets. Wij (ik zit niet in de beveiliging!) hebben met regelmaat discussie met onze belbureaus over het al dan niet goed bedoelde "fanatisme" van de agents.

Nogmaals, het staat iedereen vrij zijn huis te beveiligen en ik begrijp niet zo goed waarom een aantal hier iedereen ervan wil overtuigen dat dat niet zou mogen. Kwaliteit van leven wordt niet bepaald door de veiligheid die je werkelijk hebt, maar door de veiligheid die je voelt. Perceptie. De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest. De een voelt zich veilig met de deur op slot. De ander gaat een stapje verder.

Volgens mij was deze draad begonnen met de vraag of UHV en G4S een betrouwbare partner waren. Ik blijf van mening van wel. Ik heb nog geen steekhoudende argumenten gehoord waarom niet. Alles wat ze bieden is in lijn met wat anderen ook bieden, zowel in product als prijs. G4S is wereldwijd één van de marktleiders in beveiliging en ik mag aannemen dat ze dat niet te grabbel willen gooien door met malafide onderaannemers in zee te gaan. Wel zou UHV, of G4S wat kritischer mogen zijn richting het gedrag van hun verkopers.

Al met al denk ik dat je hier prima je pakketje af kunt nemen, maar uiteraard geldt daarbij: laat je niet onder druk zetten, denk er een paar dagen/weken goed over na, oriënteer je op internet naar UHV/G4S of eventuele alternatieven en probeer het danwel elders, danwel bij UHV voor minder geld te krijgen. Dat is hier niet anders dan bij het aanschaffen van een tweedehands auto. Het aanbod geldt morgen ook echt nog wel. Volgende week ook!

Iedereen veel wijsheid in het nemen van een beslissing. Zolang niemand hier weet (of het niet post) of de kans op inbraak verandert bij het aanschaffen van een alarm raad ik iedereen aan datgene aan te schaffen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Wij hebben het niet gedaan, simpelweg omdat de kosten van het alarm niet opwegen tegen de waarde van de onvervangbare goederen (de rest betaalt de verzekering) en ik mijn buren niet wil opzadelen met ons alarm (bij alarm belt centrale eerst met de "sleutelhouder", lees buren, om de inbraak te bevestigen, alvorens de politie in te schakelen).

an
door angelwings - Oct 29, 2013 om 17:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op zondag 13 jan 2013, 11:14][quote=carlo2000 schreef op zondag 13 jan 2013, 08:35]Ik heb inmiddels naar volle tevredenheid zo'n systeem van Uw Huis Veilig en ken ook diverse andere mensen met het systeem. De voorlichting was correct en goed. Ook het feit dat ik de volgende dag werd teruggebeld door een vriendelijke dame, om te informeren of de adviseur zijn werk goed had gedaan, geeft veel vertrouwen. Ook de installateur was vriendelijk en nam alle tijd voor de uitleg.Van mijn kan niets dan lof! Mensen. schrikken in dit geval meer van de confrontatie met de werkelijkheid en van het feit dat ze zich niet hebben gerealiseerd dat de maatschappij is veranderd. Dus gewoon doen! Carlo
Tja.... vandaag registreren en niets dan lof over zo'n bedrijf schrijven.

Uiteraard heeft u verder helemaal niets (direct dan wel indirect) met dat bedrijf te maken.
Verder zullen wij ook wel niets meer van u lezen op deze site.........
U bent één van de velen die zich registreren, alléén om de misstappen van een bepaald 'bedrijf' goed te praten (of erger).

U denkt toch niet werkelijk, dat wij hier in sprookjes geloven?

Dat een bedrijf ergens bij aangesloten is, wil nog niet zeggen, dat zij hun 'waren' niet met dergelijke doorzichtige/goedkope verkooppraatjes aan de man proberen te brengen.

"aan de hand van de presentatie hoe ik daar op zou reageren kon hij kijken of ik in aanmerking kwam voor een gratis pakket om mijn huis te beveiligen. Natuurlijk kwam ik daar voor in aanmerking."

Als dit figuur mij dat zou zeggen, zou ik een half uur nodig hebben, om bij te komen van het lachen. En dat bedoel ik nu met 'bedrijven' (zogenaamde verkopers) die met 'list en bedrog' (leugens en een toneelstukje) iemand de zaak proberen aan te smeren.

Maar u zult wel weer zeggen, dat ik dit (uiteraard) helemaal verkeerd zie.

Zij zullen ook nooit tegen u zeggen zat zij een gratis alarm systeem weggeven. Ze zullen u altijd zeggen dat ze een alarm systeem weggeven.. want het alarm systeem betaal je niks voor! Je betaalt ervoor omdat jij wint dat je huis beveiligd is en omdat jij wilt dat ze niet bij je inbreken.. de mond tot mond raclame werkt nou eenmaal beter als dat je een folder binnen krijgt.. en dan kan je je wel druk gaan maken over dat ze het via de deuren doen.. maar daar zijn ook genoeg redenen voor.. er zijn genoeg mensen die denken dat een alarmsysteem heel veel geld kost... en het blijkt wel weer hoe erg het in Nederland is dat jullie niet eens meer de mensen vertrouwen die in de verkoop zitten... zie jij jezelf al door de kou lopen elke dag?? Respect voor mensen die zn ban aandurven

zoekster
door zoekster - Oct 29, 2013 om 18:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=angelwings schreef op dinsdag 29 okt 2013, 17:59]

zie jij jezelf al door de kou lopen elke dag?? Respect voor mensen die zn ban aandurven
Dat colporteur zijn voor 'Uw Huis Veilig' een hondenbaan is zal echt niemand betwisten.

an
door anti-dixons - Dec 11, 2013 om 19:32
12 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mensen niet weten is dat goede sloten en deur afsluiten inbraak vertragend is dus is altijd open te krijgen voor slimme inbrekers alarmen wat denk je als je gaat in breken en dat apparaat gaat af heel de buurt is gelijk alert dus wat gaat de inbreker denken ik moet weg dus die gaat er vandoor intussen tijd neemt de alarm meld kamer van securitas contact op met de bewoner of bedrijf en securitas komt kijken of er wat aan de hand is dit is hoe het zit met uw huis veilig je betaald mischien wel wat maar wat betaal je als je tv computer enzovoort word mee genomen dan ben je net zo veel kwijt plus de schaden aan je huis door het open breken van de sloten dus bij deze zeg ik je sloten enzovoort kost meer tijd voor de inbreker maar valt open te breken terwel je met wat camera's en goede alarm bilden heb en dat je buurt gelijk alert is van de inbraak

rebek
door rebek - Nov 19, 2014 om 15:03
228 Antwoorden / 97 Vragen

[quote=carlo2000 schreef op zondag 13 jan 2013, 08:35]Het is wel apart, dat wanneer ik een nieuwe telecomprovider zoek, ik alléén maar negatieve reacties lees.
De uitleg was correct, bij ons ook maar de technische problemen die we van dat moment af hebben gekregen liegen er niet om