ne
door nelmartien Nov 17, 2014 om 14:20
Huishouden & energie

Vaat doekje in de keuken.

Elke dag maakte ik het fornuis, aanrecht en waar vingers zitten schoon, daarna een schoon doekje.
Als dat doekje 1 maal gebruikt is dan zit het al vol bacteriën zo heb ik dat geleerd in de verpleging.
Ik ben daarom overgestapt naar een apparaat met een rol papier, wel duurder waarschijnlijk maar die kriebel bacteriën die ik in mijn geest zie daar griezel ik van, zo zie je maar weer dat de voorlichting ook niet klopt.Dat apparaat bevalt me prima.

2497 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2014 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is uw vraag? En welke voorlichting klopt er niet?

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2014 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nelmartien,

Afgezien van het feit dat je geen vraag stelt, snap ik je 'probleem' niet.
Als je na elke keer gebruik het vaatdoekje vervangt is er toch niets aan de hand?
Even in kokend water uitspoelen of in de was doen en weer schoon.
Die 'kriebelbeestjes' op zo'n vel papier zitten er ook nog gewoon hoor. ;-)
Zou dus elk gebruikt velletje verbranden! ;-)

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2014 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat dacht u van de toetsen van uw toetsenbord? Zit een hele dierentuin op.

door 1953 - Nov 17, 2014 om 14:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Eenmalige doekjes zijn ook voorhanden, op een rol van ... stuks o.a. bij Ahmed Haram verkrijgbaar.

door 1953 - Nov 17, 2014 om 14:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 17 nov 2014, 14:54]En wat dacht u van de toetsen van uw toetsenbord? Zit een hele dierentuin op.

Deuknoppen, toiletzitting etc.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2014 om 16:15
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat @nelmartien een fobie heeft - kriebel bacteriën in mijn geest - .Natuurlijk word het (in mijn geval) microvezel doekje na 1 dag gebruik in de wasmand gedaan. Is best lastig, zoals al geschreven, de toiletbril schijnt veel 'schoner' te zijn dan muis en keyboard. Maar ja, als men er geestelijke problemen mee heeft is dat gewoon lastig, zacht uitgedrukt. Maar goed, zie het niet als een vraag maar als een mededeling. Dus veel plezier met uw apparaat met papier.

gerbera
door gerbera - Nov 17, 2014 om 16:19
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Hoorde vandaag een tip, vaatdoekje in de vaatwasser (als u die heeft) mee laten draaien. Vaat schoon en doekje schoon. En o ja het vaatdoekje daarvoor gebruiken waarvoor deze dient en er bv geen snijplanken e.d. mee schoonvegen.

komsja
door komsja - Nov 17, 2014 om 16:36
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@1953
En zo kunnen we nog wel effe doorgaan,wat dacht u van de knoppen (als fietser of voetganger) bij de verkeerslichten of wat dacht u van de winkelwagentjes,of wat dacht u van de toestellen en dumbells etc etc in de sportschool,of wat dacht u van de knoppen in de lift van een flat,of wat dacht u van de gemeenschappelijke vuilcontainer in een flat,en wat dacht u van het veel of weinige geld in onze portomeniks en zo kan ik nog wel effe doorgaan

wi
door wimmers - Nov 17, 2014 om 16:40
47 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Nelmartien

Wat je ook kan doen met een gewoon vaatdoekje ie een paar keer per dag je vaat doekje 30 sec in de magnetron op de hoogste stand.
Kan geen enkele bacterie tegen.

Groetjes
Christel
Kan

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2014 om 19:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Per mens kan dit verschillen , de wordt ziek van het een en de ander heeft veel meer weerstan maar wordt weer ergens anders ziek van.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2014 om 19:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hygiëne moet, maar overdreven te werk gaan, op het dwangmatige af, is voor je hoofd ook niet zo lekker. Als kind bouw je antistoffen op; zie de kleintjes toch iedere dag in een "hoe schone" zandbak spelen. Als men er als volwassene zo spastisch mee bezig is zou ik geen topic plaatsen op een forum maar raad vragen aan een professional. Vroeger snoot men de neus in een zakdoek, nu een tissue. Die zakdoek was best heel onhygiënisch, maar toen wisten we immers niet beter.

Cookies
door Cookies - Nov 17, 2014 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik neem 2x per week een schoon vaatdoekje en leef nog steeds.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2014 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alles wordt tegenwoordig ook zo overdreven. Als je maar je plank voor rauw vlees of kip niet voor je rauwe groenten gebruikt, is er helemasl niets asn de hand.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2014 om 00:06
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 17 nov 2014, 19:51]Hygiëne moet, maar overdreven te werk gaan, op het dwangmatige af, is voor je hoofd ook niet zo lekker. Als kind bouw je antistoffen op; zie de kleintjes toch iedere dag in een "hoe schone" zandbak spelen. Als men er als volwassene zo spastisch mee bezig is zou ik geen topic plaatsen op een forum maar raad vragen aan een professional. Vroeger snoot men de neus in een zakdoek, nu een tissue. Die zakdoek was best heel onhygiënisch, maar toen wisten we immers niet beter.

Ben ik helemaal mee eens, goed verteld .

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 18, 2014 om 19:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@TS leuk die papieren rol, maar bacteriën vliegen ook door de licht en gaan opdat papier zitten en die verspreid je dan weer bij gebruik. Zo'n geweldige 'oplossing' is dat dus ook weer niet..

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2014 om 11:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tips vaatdoekje: klik hier.

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2014 om 12:56
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 19 nov 2014, 11:27]Tips vaatdoekje: klik hier.

Zit toch wel ietwat met verbazing deze link door te lezen. Ik heb nog nooit een "riekend" vaatdoekje gehad en met mijn reukorgaan is niets mis. Wat een gedoe; was die dingen (ik doe het op 90º met de rest van de hete was). Maar TS heeft er eigenlijk niets aan; die heeft een soort probleem, althans, in mijn opinie.

door 1953 - Nov 19, 2014 om 13:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 18 nov 2014, 19:38]@TS leuk die papieren rol, maar bacteriën vliegen ook door de licht en gaan opdat papier zitten en die verspreid je dan weer bij gebruik. Zo'n geweldige 'oplossing' is dat dus ook weer niet..

Doelde licht = lucht!

Jonne11
door Jonne11 - Nov 19, 2014 om 13:58
87 Antwoorden / 15 Vragen

Nelmartien reageert niet meer, aan het poetsen?...

valerius-2
door valerius-2 - Nov 19, 2014 om 15:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn nog veel meer feiten dan alleen voor het vaatdoekje, denk is aan handdoek in de keuken en toilet en badkamer, deze ook elke dag verschonen?

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 19, 2014 om 15:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een keukenrol is voor het vuil, een doekje voor water omdat je anders erg veel papieren rol nodig hebt.
Maar, waarom elke dag, als je veel gebruikt is meerdere doekjes per dag, 3 tot 6 normaal....
En vies, of vlees, kip en vis liever papier en nat maken met ingezeept sponsje en dan droog maken is beter,,,,, dus was met vochtig sponsje met veel zeep en weinig water en dan droog poetsen.

Ook de Wibra, die ontvetter in spuit kun je gebruiken, na poetsen met schuursponsje en dan met doekje drogen...
Ook heb ik een vast plek op radiator maar vergeet niet deze radiator ook regelmatig schoon te maken want het doekje is dan wel droog, er kan iets achter blijven...
1 doekje per dag is tekort en ja, ik heb wasmachine en vaatwasser twijfel ik, want een doekje kan pluizen en daar is deze niet op gemaakt.

Een verstopte sproei arm vaatwasser is ook niet gratis hersteld...
Alleen pluisvrije doekjes zouden kunnen maar ik neem hoewel ik deze dagelijks draai toch liever 2 of 3x per week de wasmachine....