ba
door batraaf Jul 29, 2014 om 19:55
Huishouden & energie

Vaatwasser

Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een vrijstaande vaatwasser, met een nishoogte van 92cm.
Misschien zijn er mensen die deze onlangs hebben angeschaft.
Ik kan alleen maar inbouw vinden.

3021 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2014 om 20:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

klik.
Misschien krijgt u hier enige ideeën.

czar
door czar - Jul 29, 2014 om 22:43
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=batraaf schreef op dinsdag 29 jul 2014, 19:55]Ik ben op zoek naar een vrijstaande vaatwasser, met een nishoogte van 92cm.
Ik kan alleen maar inbouw vinden.

U heeft toch internet: KLIK
Zat te vinden, maar 92 cm hoog zal weinig keus geven, lager kan toch ook?
Nisbreedte lijkt mij ook van belang.

czar
door czar - Jul 29, 2014 om 23:22
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 29 jul 2014, 23:11]Als de standaard vaatwasser te laag is, dan zet u het toch op een frame?

Precies, met een afwerkplintje er tegenaan (kan ook aan de bovenkant)

Ik begrijp eigenlijk niet waarom het geen inbouw zou mogen zijn als het een 'nis' betreft.
Dan zou ik gewoon voor inbouw gaan.
Het is maar de vraag of je vrijstaand in een 'nis' mag inbouwen.
Een nis zegt mij dat je juist inbouw nodig hebt.

ba
door batraaf - Jul 29, 2014 om 23:53
9 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is gewoon of er ook nog vrijstaande vaatwassers zijn met een hoogte van 92 cm zijn.
Toen ik deze (Bosch) kocht was dat ook de enigste met deze hoogte van 92 cm.
De oplossing met een plintje en inbouw kan ik zelf wel ook bedenken.
Ben ik zelf ook aan het overwegen.
Als ik een mailtje stuur naar Bosch, krijg ik als antwoord dat mijn huidige (defecte) vaatwasser volgens hun niet 92 cm kan zijn, probeer ik het maar via deze weg.
Mijn aanrechtblad is voor mijn lengte verhoogd, en de vaatwasser past hier mooi onder.
Dus oude eruit en een nieuwe van 92 cm eronder is de mooiste oplossing.
En de voordeligste.
Voor inbouw moet er een front komen, en probeer maar eens aan dezelfde kleur komen.
Bedankt voor het meedenken, en als er iemand is die een type kent met mijn wens laat dat maar even weten.
En dat standaard antwoord van tenormin heb ik al een paar dagen geleden geprobeerd.Maar tussen al die types een vinden van 92 cm ben je dagen bezig.

Jos

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kunt toch ook simpel een vrijstaande op een verhoging zetten? Hoeft u alleen het plintje af te werken.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komisch dat Bosch zegt dat uw vaatwasser niet 92 cm kan zijn.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2014 om 00:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=batraaf schreef op dinsdag 29 jul 2014, 23:53]En dat standaard antwoord van tenormin heb ik al een paar dagen geleden geprobeerd.Maar tussen al die types een vinden van 92 cm ben je dagen bezig.

Jos

Neem me niet kwalijk hoor, heb geen paranormale gaven dat u dit "standaard antwoord" al eerder hebt geprobeerd. (csar had volgens mij ook zo'n standaard link).

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 00:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Tsja,

Vraag dan naar een vrijstaande vaatwasser met een hoogte van 92 cm.
Als je begint over nishoogte, dan denk ik dat tíe in een nis moet passen.

Bij een hoogte van 92 cm denk ik dat tíe misschien aansluitend op een aanrechtblad op hoogte moet worden gezet. Maar zoals gezegd moet hij toch onder een aanrechtblad.

Ik heb zelf een inbouw-Bosch (waardeloos ding), maar ik vond de goedkoopste bij de Ikea beter.

Volgens mij kan TS met een beetje creativiteit toch beter voor inbouw gaan.
Vrijstaand onder een keukenblad ziet er ook niet echt geweldig uit. Neem desnoods een vrijstande die wat lager is en timmer even een laatje in elkaar onder het aanrechtblad. Voor de frontjes zijn er vele oplossingen. Verf op kleur mengen, goede folie met hetzelfde design, of anders gewoon een leuke combi met de kleuren die er al staan. Mij maak je niet wijs dat het front van een vrijstaande vaatwasser wel dezelfde kleur heeft als de rest van de keuken.

ba
door batraaf - Jul 30, 2014 om 18:27
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 30 jul 2014, 00:27]Tsja,

Vraag dan naar een vrijstaande vaatwasser met een hoogte van 92 cm.
Als je begint over nishoogte, dan denk ik dat tíe in een nis moet passen.

Bij een hoogte van 92 cm denk ik dat tíe misschien aansluitend op een aanrechtblad op hoogte moet worden gezet. Maar zoals gezegd moet hij toch onder een aanrechtblad.

Ik heb zelf een inbouw-Bosch (waardeloos ding), maar ik vond de goedkoopste bij de Ikea beter.

Volgens mij kan TS met een beetje creativiteit toch beter voor inbouw gaan.
Vrijstaand onder een keukenblad ziet er ook niet echt geweldig uit. Neem desnoods een vrijstande die wat lager is en timmer even een laatje in elkaar onder het aanrechtblad. Voor de frontjes zijn er vele oplossingen. Verf op kleur mengen, goede folie met hetzelfde design, of anders gewoon een leuke combi met de kleuren die er al staan. Mij maak je niet wijs dat het front van een vrijstaande vaatwasser wel dezelfde kleur heeft als de rest van de keuken.

ba
door batraaf - Jul 30, 2014 om 18:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 30 jul 2014, 00:27]Tsja,

Vraag dan naar een vrijstaande vaatwasser met een hoogte van 92 cm.
Als je begint over nishoogte, dan denk ik dat tíe in een nis moet passen.

Bij een hoogte van 92 cm denk ik dat tíe misschien aansluitend op een aanrechtblad op hoogte moet worden gezet. Maar zoals gezegd moet hij toch onder een aanrechtblad.

Ik heb zelf een inbouw-Bosch (waardeloos ding), maar ik vond de goedkoopste bij de Ikea beter.

Volgens mij kan TS met een beetje creativiteit toch beter voor inbouw gaan.
Vrijstaand onder een keukenblad ziet er ook niet echt geweldig uit. Neem desnoods een vrijstande die wat lager is en timmer even een laatje in elkaar onder het aanrechtblad. Voor de frontjes zijn er vele oplossingen. Verf op kleur mengen, goede folie met hetzelfde design, of anders gewoon een leuke combi met de kleuren die er al staan. Mij maak je niet wijs dat het front van een vrijstaande vaatwasser wel dezelfde kleur heeft als de rest van de keuken.

Hij komt wel in een nis.
Tussen twee kasten en onder het keukenblad.
Daar kan dus ook wel een inbouw in.
Toen wij de keuken kochten was er alleen maar een vrijstaande te koop met een hoogte van 92 cm.
Maar een vrijstaande was niet echt storend qua kleur.
Ondertussen bij de keukenboer geweest.
Maar de kleur van de keuken is niet meer leverbaar.
dus dan maar een heel andere kleur uitgekozen, en gelijk maar een hoge inbouw gekocht. 86-92 cm. (normaal 81-87)
Trouwens mijn Bosch heeft 14 jaar probleemloos gewerkt.

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 18:54
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=batraaf schreef op woensdag 30 jul 2014, 18:42]
Maar de kleur van de keuken is niet meer leverbaar.
dus dan maar een heel andere kleur uitgekozen, en gelijk maar een hoge inbouw gekocht. 86-92 cm. (normaal 81-87)
Trouwens mijn Bosch heeft 14 jaar probleemloos gewerkt.

Ja, dat is het probleem met keukens, ze zijn aan mode onderhevig en dan opeens zijn er geen frontjes meer te krijgen in hetzelfde design of dezelfde kleur.
Mooi dat u toch een oplossing heeft weten te kiezen.

Mijn Bosch doet het overigens ook nog prima na 5 jaar, maar de goedkoopste Ikea-vaatwasser wast de vaat beter (met dezelfde tabletten) en blijft niet storend om de 10 minuten (urenlang) piepen nadat hij klaar is. Ik heb verder alleen maar slechte ervaringen met Bosch gereedschap en de (ontbrekende) klantenservice.

ba
door batraaf - Jul 30, 2014 om 19:16
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 30 jul 2014, 00:10][quote=batraaf schreef op dinsdag 29 jul 2014, 23:53]En dat standaard antwoord van tenormin heb ik al een paar dagen geleden geprobeerd.Maar tussen al die types een vinden van 92 cm ben je dagen bezig.

Jos

Neem me niet kwalijk hoor, heb geen paranormale gaven dat u dit "standaard antwoord" al eerder hebt geprobeerd. (csar had volgens mij ook zo'n standaard link).
Sorry voor mijn misschien bot antwoord.
Maar ik heb zelf al heel veel sites langs zien komen, maar als je op hoogte zoek moet je van bijna elk type de specificaties napluizen.
ik wil gewoon weten of iemand op dit forum toevallig wel een hoge vaatwasser onlangs heeft gekocht.
Jos

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 19:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=batraaf schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:16]Maar ik heb zelf al heel veel sites langs zien komen, maar als je op hoogte zoek moet je van bijna elk type de specificaties napluizen.

Yep.
Hoogte is nu niet echt een specificatie waar veel mensen op zoeken.
En als je de links volgt die we hebben gegeven, dan nog moet je kiezen voor hoogte tussen de 86 en 92 cm en mag je alsnog alle vaatwassers aanklikken in de hoop dat het 92 cm is.

Maar vergelijk dat eens met 15 jaar geleden. Toen moest je alle winkels langs gaan om te zien wat er stond. Nu kan het vanuit je luie stoel. En als je iets specifieks zoekt, dan ben je soms dagen aan het zoeken, maar als het bestaat, dan kun je het vinden.

Ik zoek nog een airco met een SCOP > 6.0 :-)

ba
door batraaf - Jul 30, 2014 om 19:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:28][quote=batraaf schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:16]Maar ik heb zelf al heel veel sites langs zien komen, maar als je op hoogte zoek moet je van bijna elk type de specificaties napluizen.

Yep.
Hoogte is nu niet echt een specificatie waar veel mensen op zoeken.
En als je de links volgt die we hebben gegeven, dan nog moet je kiezen voor hoogte tussen de 86 en 92 cm en mag je alsnog alle vaatwassers aanklikken in de hoop dat het 92 cm is.

Maar vergelijk dat eens met 15 jaar geleden. Toen moest je alle winkels langs gaan om te zien wat er stond. Nu kan het vanuit je luie stoel. En als je iets specifieks zoekt, dan ben je soms dagen aan het zoeken, maar als het bestaat, dan kun je het vinden.

Ik zoek nog een airco met een SCOP > 6.0 :-)

Toen wij deze keuken kochten kregen wij het advies voor onze huidige vaatwasser.
Er werd wel bijverteld dat dat ook maar de enigste was met deze hoogte.
Er was toen ook geen inbouw met deze maat.
Jos

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de standaard vaatwasser te laag is, dan zet u het toch op een frame?

czar
door czar - Jul 30, 2014 om 20:20
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=batraaf schreef op woensdag 30 jul 2014, 19:34]Toen wij deze keuken kochten kregen wij het advies voor onze huidige vaatwasser.
Er werd wel bijverteld dat dat ook maar de enigste was met deze hoogte.
Er was toen ook geen inbouw met deze maat.

Beste Jos,
Dat was toen en een inbouw-versie kun je zelf afwerken, die hoeft niet exact 92 cm hoog te zijn.