door wittens Mar 12, 2015 om 17:58
Elektronica & tv

Vaatwasser

Hoi ik heb nu sinds 2mnd een nieuwe vaatwasser, heb ik nu recht op een nieuwe of moet deze gerepareerd worden?

924 16 Rapporteer

sw
door swat1500 - Mar 12, 2015 om 18:07
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat hij kapot is?
Zo ja, ga dan naar de winkel waar u hem gekocht heeft en vraag wat zij gaan doen. De leverancier kan en mag kiezen voor reparatie.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2015 om 18:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik maak uit uw opening op dat u een nieuwe vaatwasser (met standaard garantie) gekocht heeft, die kennelijk binnen 2 maanden een defect heeft. Als dat zo is, dat moet u de verkoper een fatsoenlijke kans geven om het apparaat onder garantie te laten herstellen. En dat op een redelijke termijn. Dus niet naar de importeur of fabrikant gaan.

Als het anders is, graag meer info.

komsja
door komsja - Mar 12, 2015 om 18:11
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wittens
U heeft dus nu sinds 2 maanden een nieuwe vaatwasser,en als ik het goed begrijp vertoond de vaatwasser na 2 maanden al bepaalde kuren of doet hij het helemaal niet meer??? maar dat word niet echt duidelijk uit uw vraag.Wat doettie of wat doettie niet,of wat doettie wel,maar niet zoals hij het behoord te doen etc etc .dus verklaar u nader,want zonder verdere uitleg kan niemand hier u een advies geven.

ho
door hopetobehelping - Mar 12, 2015 om 18:12
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wittens,

zie hier wat consuwijzer er over zegt: klik hier.
De partij voor u welke u dient te helpen is de verkopende partij (winkelier/site waar u uw vaatwasser heeft aangeschaft).

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2015 om 18:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In principe heeft u de keus tussen reparatie of vervanging. Als het euvel echter te klein (gering) is om een vervanging te rechtvaardigen, mag de verkoper voor reparatie kiezen.

Helaas wordt dit door de verkoper vaak opgevat als, ik doe gewoon waar ik zin in heb.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2015 om 18:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Vertel eens als u wilt welk merk/type, bij wie gekocht, nieuw of gebruikt, wanneer, welk defect enz.

Als het een kwestie van een zekering is, is vervanging niet aan de orde, als het apparaat volledig total loss is, ligt het weer anders. En dan is er nog "de tussenweg".

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wittens,

.....heb ik nu recht op een nieuwe......
Na 2 maanden al een nieuwe? Hoezo?
..... of moet deze gerepareerd worden?....
Dat kan ik hiervandaan niet zien.

Maar ik neem aan dat je een nieuwe vaatwasser gekocht hebt en dat die nu problemen geeft.
Dan valt het ruim binnen de garantie.
Binnen 6 maanden dient de verkoper aan te tonen dat het product goed was.
Klik hier voor een voorbeeldbrief.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2015 om 19:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja hoor deze moet weer in orde worden gemaakt, een nieuwe gaat pas gebeuren naar meerdere klachten.

wi
door wittens - Mar 12, 2015 om 19:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi allen bedankt voor snelle antwoord, het gaat om een eletrolux deze begint aan het program en stopt na een aantal min dan begint deze water weg te pompen en dan geeft hij aan einde programma

wi
door wittens - Mar 12, 2015 om 19:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb deze bij Maxwell gekocht waar ik al meer dan 20 vaste klant ben heb nog nooit ergens anders electronika gekocht

komsja
door komsja - Mar 12, 2015 om 19:14
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wittens
Het zou ook kunnen zijn dat u iets verkeerds heeft gedaan waardoor de vaatwasser van slag af is.
U kunt het ook proberen om de vaatwasser aan te zetten,maar dan de aan/uit knop even ingedrukt te houden,dan gaat hij afpompen en nadat dat klaar is de machine uit zetten,en weer aanzetten op het gewenste wasprogamma.Heb hetzelf ook een paar keer aan de hand gehad,en door de aan/uitknop even ingedrukt te houden reset je de machine als het ware.
Mocht dat niet helpen dan is er wat anders aan de hand.Maar probeer het eens

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2015 om 19:21
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt natuurlijk ook uw vaste adres eens bellen en vragen of u een foutje maakt of dat er wat anders aan de hand is. Voor een goede vaste klant zal deze zeker klaarstaan.

wi
door wittens - Mar 12, 2015 om 20:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo allen, ik heb een poging gedaan om de stekker eruit te halen en 10 min gewacht daarna de vaatwasser gereset, en wat denken jullie hij doen het weer, raar maar ja ff in de gaten houden als het probleem zich blijft voor doen ga ik verdere acties ondernemen, bedankt voor jullie reactie en advice.

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....en wat denken jullie hij doen het weer,.....
Mooi zo. Houden zo!

Bedankt voor het terugmelden.

macwouter
door macwouter - Mar 13, 2015 om 01:12
825 Antwoorden / 9 Vragen

Wij hebben een Miele vaatwasser die ons via het instructieboekje met nadruk waarschuwde om eerst een paar handelingen te verrichten alvorens het eerste wasprogramma te gaan gebruiken. Zoals dat vaker voorkomt met apparatuur kun je die niet altijd gelijk gebruiken zonder bepaalde handelingen vooraf.

komsja
door komsja - Mar 13, 2015 om 17:34
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wittens
Fijn te horen dattie het weer doet,het kan zijn dat de maschine eerdaags weer kuren vertoond,maar herhaal dan het zelfde wat u gedaan heeft,oftewel even de stroom er af halen of de aan/uit knop ingedrukt houden om te resetten.Veel plezier met uw nieuwe vaatwasser.