fk
door fkoster Apr 2, 2014 om 13:48
Huishouden & energie

Vaatwasser door reparateur helemaal onbruikbaar gemaakt, wat nu?

Hallo,

Wij hebben een keuken van 4 jaar oud. Omdat op onze inbouwapparatuur 5 jaar garantie zat, hebben we een reparateur laten komen om naar de oven en vaatwasser te kijken. In de oven zat een ventilator die aanliep, en van de vaatwasser werden de spullen in de bovenkorf niet meer schoon.

De garantie bestaat uit gratis reparatie en onderdelen, tegen betaling van voorrijkosten. De reparateur heeft de oven netjes gemaakt. Maar bij de vaatwasser ging het mis. Hij zij dat er een klepje vastzat, heeft er aan zitten prutsen en toen zei hij dat de machine lekte en niet meer te repareren was. Wij wasten er tot dan toe nog gewoon mee, maar nu stroomt het water eruit. De keukenleverancier biedt ons nu een nieuwe machine aan met korting, maar dat vinden wij geen goede oplossing. Onze machine deed het immers nog min of meer.
Wij vinden dat de keukenleverancier de moet zorgen dat we minimaal teruggaan naar de oude situatie, met een machine waar we nog mee kunnen wassen. Is dat terecht? En zo ja, waar zouden we dan naartoe moeten?

Hartelijk dank,
met vriendelijke groet,
F. Koster

914 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Apr 2, 2014 om 16:27
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Heeft u al contact gehad met de verkoper van de keuken, er van uit gaande dat die de monteur heeft gestuurd?

fk
door fkoster - Apr 2, 2014 om 16:41
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op woensdag 2 apr 2014, 16:27]Heeft u al contact gehad met de verkoper van de keuken, er van uit gaande dat die de monteur heeft gestuurd?

Ja, al meerdere malen. Volgens de keukenverkoper heeft de reparateur geconstateerd dat de vaatwasser meteen al lekte.
(maar wij gebruikten hem elke dag, zonder waterschade)
Het is dus ons woord tegen dat van hen.

mahadma
door mahadma - Apr 2, 2014 om 16:53
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Een apparaat wat defect is, en in dit geval kennelijk een vastzittend klepje, zal vroeg of laat zeker kunnen gaan lekken. Maar wanneer weet je nooit. En een wellis/nietes spelletje verlies je in dit geval vaak/altijd. Wij kunnen van hieruit zeker geen diagnose stellen over het defect. Misschien dat er vaatwasmachinedeskundigen op de site zijn? Ik beperk mijn tot het afdrogen, mijn betere helft doet de natte boel.

Wat is het aanbod van de verkoper precies?

zoekster
door zoekster - Apr 2, 2014 om 16:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Hoeveel heeft deze vaatwasser gekost bij aanschaf en hoeveel wil de verkoper u tegemoet komen bij een nieuwe?

U moet overigens goed uitkijken dat die nieuwe met korting niet ergens anders eenzelfde prijs te koop is, maar dan zonder korting.

Bewijzen dat een reparateur het defect erger heeft gemaakt is erg lastig, omdat de vaatwasser al stuk was.

fk
door fkoster - Apr 2, 2014 om 17:03
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor al uw reacties!


Dit is wat de verkoper (bruynzeel) zegt:

-----
Prijs van de vaatwasser is Euro 679,00 a 12% per jaar is Euro 325,00 excl. montage.
Voorstel a Euro 300,00 inclusief montage is een net voorstel.
----

Ze bieden dus een nieuwe machine aan voor 300 euro.
Dat lijkt veel korting, maar wij betalen wel 300 euro (plus de betaalde voorrijkosten a 65,-) voor een machine die we in de eerste plaats eigenlijk niet nodig hadden.

Op dit moment hebben ze in de winkels een actie met 30% korting op alle inbouwapparatuur.

mahadma
door mahadma - Apr 2, 2014 om 17:07
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Op dit moment hebben ze in de winkels een actie met 30% korting op alle inbouwapparatuur

Let wel op bezorg en aansluitkosten. Dat wil zeggen, wat is het totaalplaatje wat het je kost bij de verkoper en elders. Wellicht valt er over € 65 nog te praten, 50/50 wellicht?

Dat u de machine niet direct nodig heeft doet in dit verhaal verder niet mee.

zoekster
door zoekster - Apr 2, 2014 om 17:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vind die voorrijkosten discutabel. U zou kunnen stellen dat dit een non-conform product betreft. Dat wil zeggen dat dit product niet voldoet aan wat u er gezien de overeenkomst van zou mogen verwachten. Als er 5 jaar garantie op zit, dan mag u verwachten dat de machine in ieder geval 5 jaar meegaat en bij een defect kosteloos wordt gerepareerd of vervangen.
klik HIER

Als er tot ontbinding van de overeenkomst wordt overgegaan, dan kan het wel redelijk zijn dat u er minder voor terugkrijgt dan wat u ervoor heeft betaald.

Die voorrijkosten moeten van tafel, daar zou ik me hard voor maken als ik u was.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 2, 2014 om 18:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Klepje repareren moet toch kunnen?

En was de sproeiarm schoon en draaide deze soepel?

Vervuiling of niet tijdig reinigen vaatwassen kan defecten veroorzaken die buiten de garantie vallen.
Een vuil filter onderin dat te laat schoongemaakt word kan de oorzaak zijn.

Dus eigenlijk onduidelijk of je vaatwasser regelmatig gereinigd en gecontroleerd is.

Daarom lijkt mij dit voorstel wel redelijk... tenzij je kunt aantonen dat je geen vol en vuil filter onderin had.

user123
door user123 - Apr 3, 2014 om 11:59
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=fkoster schreef op woensdag 2 apr 2014, 17:03]

Voorstel a Euro 300,00 inclusief montage is een net voorstel.
Ze bieden dus een nieuwe machine aan voor 300 euro.


Lijkt mij ook een net voorstel.

Het was niet hun intentie om de vaatwasser onherstelbaar te beschadigen tijdens een reparatie. Maar dat soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Pech heet zoiets.
Wanneer u dat risico niet had willen lopen had u niet moeten (laten) proberen het te herstellen.

Ze nemen hun verantwoordelijkheid en behandelen u correct.

Dat lijkt mij toch geen reden tot klagen ?

r.kemperman
door r.kemperman - Apr 4, 2014 om 12:29
423 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op woensdag 2 apr 2014, 17:07]Wellicht valt er over € 65 nog te praten, 50/50 wellicht?

De monteur heeft toch ook de oven gerepareerd?
Waarom dan de helft aan voorrijkosten?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer