th
door thomaswithaar89 Nov 7, 2015 om 16:58
Auto & vervoer

Vakantie bestemming Egypte Urghada

Hallo Kassa, ik heb samen met een kameraad een reid geboekt voor 8 dagen naar Egypte Urghada. Sinds alle ophef op tv en social media heb ik en ook mijn kameraad geen veilig gevoel meer om op vakantie tegaan. Wij vliegen met Tui en zij blijven naar Egypte vliegen terwijl concurent Corendon alle vluchten heeft geannuleerd. Wij willen van deze reis afzien alleen moeten wij 75% van onze reisbedrag inleveren dus krijgen maar 25% terug. Wij worden niet bij Tui en ook niet bij Dreizen geholpen. Wat zij zeggen is dat we niet zo bang moeten zijn en gewoon moeten gaan of de reis moeten annuleren. Wat kunnen wij hier verder mee?

731 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2015 om 17:06
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Zolang er niet officieel door Tui wordt gecanceld heeft u m.i. geen been om op te staan en zou u vrijwillig cancelen met 75% verlies van uw reissom.

Wat kunnen wij hier verder mee?

Vakantie gaan vieren en er van genieten!

Tenzij er officiële dingen boven water komen, dàn zal wat er gebeurd voor u een andere wending kunnen krijgen. Maar mijn kristallen bol blijft in dat punt nog knap mistig.

Cookies
door Cookies - Nov 7, 2015 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=thomaswithaar89 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 16:58]Hallo Kassa, ik heb samen met een kameraad een reid geboekt voor 8 dagen naar Egypte Urghada. Sinds alle ophef op tv en social media heb ik en ook mijn kameraad geen veilig gevoel meer om op vakantie tegaan. Wij vliegen met Tui en zij blijven naar Egypte vliegen terwijl concurent Corendon alle vluchten heeft geannuleerd. Wij willen van deze reis afzien alleen moeten wij 75% van onze reisbedrag inleveren dus krijgen maar 25% terug. Wij worden niet bij Tui en ook niet bij Dreizen geholpen. Wat zij zeggen is dat we niet zo bang moeten zijn en gewoon moeten gaan of de reis moeten annuleren. Wat kunnen wij hier verder mee?

Ik lees dat inderdaad dat Corendon alle vluchten naar Egypte gecanceld heeft. Je vraag vind ik zeer terecht en de angst kan ik me ook wel voorstellen.

Het zou reisorganisaties sieren om reizigers die van hun a.s. vakantie naar Egypte liever af zien, gewoon te compenseren, ondanks dat voor andere badplaatsen in Egypte nog geen negatief reisadvies is afgegeven.

Weet niet wanneer jullie gaan (of zouden gaan), maar houdt deze site de komende tijd goed in de gaten Rijksoverheid

ho
door hopetobehelping - Nov 7, 2015 om 17:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste thomaswithaar89,

ik begrijp uw bezorgdheid. Als ik u was zou ik de keuze maken waarbij u zich (en uw kameraad) persoonlijk het prettigst bij voelen.

Bij het boeken van de reis heeft u wellicht een annuleringsverzekering afgesloten, daarin staan dan de voorwaarden voor het annuleren (en wat de kosten voor u dan zijn).
Een negatief reisadvies van de overheid naar uw bestemming zou u kunnen helpen uiteraard, maar dat is er volgens mij voor uw bestemming nog niet. Zie de volgende link van de overheid, klik hier.

Voor TUI en D-reizen geldt dat als uw bestemming niet als 'gevaarlijk' worden bestemd zij uiteraard het liefst hebben dat de reis doorgaat zodat zij ook hun inkomsten hebben ( money makes the world go around). Als in uw annuleringsvoorwaarden of het reisadvies geen beperking is opgenomen om af te reizen naar uw vakantie bestemming dan klinkt de 25% die u terug krijgt in mijn oren als een tegemoetkoming (bijzonder overigens).
Maar zoals eerder aangegeven, volg uw hart, als u op vakantie gaat is het toch het allerbelangrijkste dat u het naar uw zin heeft.

jo
door jorisw - Nov 7, 2015 om 20:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 7 nov 2015, 17:22]
Ik lees dat inderdaad dat Corendon alle vluchten naar Egypte gecanceld heeft. Je vraag vind ik zeer terecht en de angst kan ik me ook wel voorstellen.

Het zou reisorganisaties sieren om reizigers die van hun a.s. vakantie naar Egypte liever af zien, gewoon te compenseren, ondanks dat voor andere badplaatsen in Egypte nog geen negatief reisadvies is afgegeven.

En wat als de reisorganisatie al een aanbetaling heeft gedaan voor accomodatie en vluchten? Moeten zij die kosten dan maar ophoesten?

di
door diemenees - Nov 8, 2015 om 14:31
196 Antwoorden / 15 Vragen

Gevoelens zijn uitermate vaak zeer slechte raadgevers-zeker als je nog geen enkele ervaring hebt. Verder varieren die meestal enorm-soms hangt het er maar vanaf welke krant of radio je gelooft. Wel is het volgens mij zo dat OF inmiddels TUI ook heeft geannulleerd tot ergens in dec en dat zij tenminste-want er ligt volgens mij een negatief reisadvies, ze een gelijkwaardige andere bestemming (dat kan dus bvb net zo goed Israel zijn-Eilath ligt daar minder als 100 km vandaan-om maar een schot voor de boeg te doen, of Tunesie-zon, zee, arabisch) moeten aan bieden als kosteloze omboeking. ZIJ en niet JIJ mogen beslissen wat gelijkwaardig is-omdat EG meestal spotgoedkoop is, kan je weinig anders goeds verwachten.
_Nee zoals je hebt bemerkt, kunnen reisburo's, als je nog zo ouderwets bent daar te gaan boeken, niks betekenen in deze-al zijn ze dat wel verplicht. dwz: duidelijke voorlichting geven, unclusief alternatief, niet uit eigen zak van alles betalen.
Die verzekering tegen annuleren helpt vrijwel nooit-dat is eigenlijk alleen voor zieken of doden in de naaste familie-vrijwel altijd geld weggooien als de kans daarop miniem is. LEES daar eerst eens zelf voor wat er gedekt is.