lauswausje
door lauswausje Sep 27, 2014 om 15:28
Vakantie & reizen

Vakantie stunt

ik heb 25-9-2014 een vakantie geboekt via vakantie stunt.
dezelfde dag kreeg ik deze mail van ze:

Geachte heer, mevrouw de jager,

Bedankt voor uw boeking bij VakantieStunt.

U zult binnen enkele uren, of indien het geen werkdag (meer) is, de volgende
werkdag worden teruggebeld om de boeking met u door te nemen en eventuele
verdere vragen te beantwoorden.

Wij hebben de volgende boekingsaanvraag van u ontvangen:

Internetboekingsnummer : VS-95314

Bestemming : Turkije, Bodrum
Heenreisdatum : donderdag 09 oktober 2014
Terugreisdatum : donderdag 16 oktober 2014
Reisduur : 8 dagen
Vervoer : naar aanleiding van programma
Verblijf : Sunhill Centro

Annuleringsverzekering : nee

Reisorganisatie : Corendon

Opbouw reissom:

- 1-persoonskamer o.b.v. All Inclusive voor 1 volwassene
511,- euro

- Bijdrage Calamiteitenfonds
2,50 euro

- Reserverings kosten
28,- euro

- Internet korting
-10,- euro

Totale reissom : 531,50 euro

BETALING

Buiten deze mailbevestiging ontvangt u van ons een uitgebreide bevestiging van
uw boeking binnen een of twee werkdagen per post of via email. Aan de hand van
deze bevestiging, die tevens als factuur geldt, kunt u tot betaling overgaan.
Bij de betaling van uw reis gaan wij uit van de ANVR Reisvoorwaarden www.anvr.nl. Volgens
deze voorwaarden vindt de betaling als volgt plaats: Boekt u langer dan 6 weken
voor vertrek dan voldoet u na ontvangst van uw bevestiging 15% van de reissom,
uitgezonderd de annuleringsverzekering die meteen in zijn geheel voldaan dient
te worden.

Tijdens het hoogseizoen en in het geval van lastminute boekingen betreft het veelal de allerlaatste stoelen/accommodaties. Om die reden kunnen wij u geen garantie geven dat deze nog beschikbaar zijn op het moment van boeken. Wij zullen onze uiterste best doen om uw geboekte reis voor u vast te leggen, en deze is pas definitief op het moment dat u dit van ons telefonisch bevestigd hebt gekregen.

1 dag later word ik inderdaad netjes gebeld, alleen is mijn reis ineens volgeboekt.
ze kunnen mij een alternatief bieden zoals in hun voorwaarde staat alleen vertrek ik dan een dag later en komt er 270 bij!!!

mijn vraag is:

mag dit zomaar?
want dit is niet echt een alternatief zoals beschreven is in hun voorwaarden

5239 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2014 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lauswausje,

Ja, dat kan zomaar.

Zoals je zelf ook al gezien had:
"Tijdens het hoogseizoen en in het geval van lastminute boekingen betreft het veelal de allerlaatste stoelen/accommodaties. Om die reden kunnen wij u geen garantie geven dat deze nog beschikbaar zijn op het moment van boeken. Wij zullen onze uiterste best doen om uw geboekte reis voor u vast te leggen, en deze is pas definitief op het moment dat u dit van ons telefonisch bevestigd hebt gekregen.

In dit geval waren de stoelen en/of accomodatie dus blijkbaar niet meer beschikbaar.
Dat het aangeboden alternatief duurder uitvalt en op een andere datum .... tja.
Het is aan jou om daar al dan niet gebruik van te maken of een heel andere reis uit te zoeken.

Kijk zelf eens rechtstreeks op de site van Corendon; aanbiedingen genoeg.

Met vr.gr.

alfatrion
door alfatrion - Sep 27, 2014 om 17:13
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lauswausje schreef op zaterdag 27 sep 2014, 15:28]ik heb 25-9-2014 een vakantie geboekt via vakantie stunt.
dezelfde dag kreeg ik deze mail van ze:

De voorwaarden uit de mail kun je in het archief stoppen. Deze zijn te laat verstrekt. Wat staat hierover in de algemene voorwaarden?

alfatrion
door alfatrion - Sep 27, 2014 om 17:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De algemene voorwaarden worden u getoond in een popup. Dit kan onredelijk zijn, omdat u ze niet kunt nalezen. Als deze u nagestuurd zijn dan kan het wellicht weer wel, omdat het hier gaat om een dienst.

[quote]FlexprijzenReisorganisaties maken gebruik van flexprijzen. Dit houdt in dat prijzen constant aan veranderingen onderhevig zijn. Indien een geboekte reis niet meer voor deze prijs bevestigd kan worden, zullen wij eerst contact met u opnemen om de nieuwe prijs te bespreken.

Tja, duidelijk is dat de prijs aangepast kan worden.

ho
door hopetobehelping - Sep 27, 2014 om 17:55
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lauswausje,

kan me uw gevoel voorstellen, het gevoel van belazerd te worden.
Men mag het doen maar of het wel helemaal fris is is de vraag.
Oktober is het einde van het toeristenseizoen in Bodrum en omgeving, het lijkt me sterk dat uw reis ineens is 'volgeboekt'.
De keuze is aan u om op het fors verhoogde aanbod in te gaan of niet. All inclusive zijn er in die periode in de buurt van Bodrum goedkopere alternatieven te vinden.
Bedankt voor de waarschuwing voor 'Vakantiestunt', wat men u probeert te flikken is niet fris.

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2014 om 11:20
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Was natuurlijk te verwachten dat de prijs veranderd zou worden. Dat zijn zo van die lokkertjes waar als u daar in trapt altijd duurder uit bent en zij er meer aan verdienen. Als u dezelfde reis direct bij Corendon boekt bent u rond de € 600,- kwijt.

pv
door pvanbaak - Oct 8, 2014 om 15:54
17 Antwoorden / 1 Vragen

Netjes is anders maar het gaat om een boekingsvoorstel en niet om een definitieve boeking en ook daar kun je zelf binnen 7 dagen nog van af dus het mes snijdt aan 2 kanten.
Kijk in het vervolg maar via Zoover dan heb je keuze van diverse operators en deze site kijkt ook nog naar het beste voor je.

gk
door gkantelberg - Oct 8, 2014 om 16:01
8 Antwoorden / 0 Vragen

Niet netjes van ze, maar het gaat hier om een boekingsvoorstel en je hebt in principe dus nog helemaal niks geboekt. Daarom mag dat zomaar.